روانشناسی تاریک

(0)
نویسنده:

1,480,000ریال

1,184,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2763

علاقه مندان به این کتاب
29

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب روانشناسی تاریک

انتشارات سبزان منتشر کرد:
کتابی که اکنون در دست دارید، بینشی عظیم در مورد جهانی پنهان ارائه می‌دهد که تنها تعداد کمی از مردم از وجود آن آگاهی دارند و تعداد کمتری قادر به درک آن هستند؛ «دنیای روان شناسی تاریک». تکنیک‌های روان شناسی تاریک، امروزه، در سرتاسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد. شاید شما این واقعیت را دوست نداشته باشید، اما نمی‌توانید آن را تغییر دهید، بنابراین، یک انتخاب دارید؛ یا قدرت روان شناسی تاریک را نادیده بگیرید و این خطر را بپذیرید که قربانی بعدی اشخاصی باشید که به این تکنیک‌ها تسلط کافی دارند، و یا کنترل شرایط را در دست بگیرید و بیاموزید که چگونه از خود و افرادی که به آن‌ها علاقه مندید در برابر اشخاصی که با ترفندهای بی‌رحمانه، قصد استثمار روانی و آسیب رساندن به شما را دارند محافظت کنید. نحوه استفاده از این کتاب به خود شما بستگی دارد؛ شناخت این ترفندها می‌تواند همچون سیری قدرتمند جهت محافظت از شما در برابر مشکلات عمل کند و یا تبدیل به سلاحی شود که برای پیشبرد اهدافتان از آن بهره می‌جویید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب روانشناسی تاریک اثر مایکل پیس

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

روانشناسی تاریک از سایت گودریدز امتیاز 3.3 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

روانشناسی تاریک از سایت آمازون امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب روانشناسی تاریک:

مایکل پیس نام مستعارِ نویسندهٔ کتاب روانشناسی تاریک است که در سال 2015 منتشر شد. در این کتاب نحوهٔ تشخیص و اجتناب از موقعیت‌هایی که در آن‌ها از دستکاری پنهان عاطفی، اغوای تاریک، کنترل ذهنی نامحسوس، بازی‌های روانی، فریب، هیپنوتیزم، شست‌وشوی مغزی و سایر ترفندهایی که از این دست صورت می‌گیرد را می‌آموزید و نحوهٔ محافظت از خود و عزیزانتان در برابر این ترفندها را فرا می‌‌گیرید.

چرا باید کتاب روانشناسی تاریک را بخوانیم؟

برای استفاده از این کتاب به دانش و توانایی خاصی نیاز ندارید و فقط اندکی تمایل به یادگیری و تأمل در مطالب، شما را قادر می‌سازد که این دانشِ ارزشمند را در زندگی شخصی خود به کار ببرید. شما اکنون بلیت ورود به دنیای پیچیده‌ترین ذهن‌های تاریخ بشریت و کنکاش در آن‌ها را در دست دارید؛ اشخاصی که با ابداعات ذهنی خود تغییرات عظیمی ایجاد کرده‌اند. اگر نمی‌خواهید قدرت روان‌شناسی تاریک را نادیده بگیرید و قربانی بعدی آن باشید، اگر می‌خواهید بر تکنیک‌های این روان‌شناسی مسلط شوید و کنترل شرایط را به‌دست بگیرید و بیاموزید که چگونه از خود و افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید در برابر اشخاصی که با ترفندهای بی‌رحمانه قصد استثمار روانی و آسیب‌رساندن به شما را دارند محافظت کنید، این کتاب را بخوانید.

جملات درخشانی از کتاب روانشناسی تاریک:

«ذهن هر فرد حریم شخصی اوست. تحت هر شرایطی ذهن هر فرد تنها چیزی است که به‌طور کامل در اختیارش قرار دارد. به نظر شما این جمله درست است؟ خیر، درست نیست. مردم دوست دارند فکر کنند که کاملاً کنترل افکار و اعمال خود را در اختیار دارند؛ اینکه ذهن آن‌ها به‌اندازهٔ دست راستشان تحت کنترل خودشان است. اما آیا واقعاً این‌طور است؟ آیا هنگامی که خواب می‌بیند، کنترل دقیق رؤیاهای خود را در اختیار دارید؟ آیا زمانی که نمی‌توانید تمرکز کنید، کنترلی بر افکار منحرف‌کنندهٔ خود دارید؟ ذهن ما درواقع، به‌طور باورنکردنی، مستعد تأثیرپذیری و کنترل شدن است. به زمان تماشای یک فیلم ترسناک فکر کنید؛ ذهن و احساسات شما به‌شدت تحت تأثیر موسیقی، نور و دوربین قرار می‌گیرد. حتی بااینکه می‌دانید که در حال تماشای فیلم هستید، مغز شما هنوز به دستورالعمل‌ها پاسخ می‌دهد. اگر مغز این توان را دارد که حتی تحت تأثیر چیزی که خودمان انتخاب کردیم و از آن آگاه هستیم قرار بگیرد، پس بدانید که یک سوءاستفاده‌گر ماهر چقدر قدرتمند است. کنترل ذهنی نامحسوسْ کشنده‌ترین نوع کنترل ذهن است. اگر کسی آگاه باشد که ذهن او تحت تأثیر قرار گرفته، می‌تواند از نظر ذهنی، کلامی یا جسمی با این امر مخالفت کند. در این شرایط، فرد می‌تواند از شرایط پیش‌آمده یا تماس با شخص کنترل‌گر جلوگیری کند. بسیاری از افراد با دیدن اولین علامت از طرف یک فرد خطرناک که قصد دارد وارد مغز آن‌ها شود و آن را تصاحب کند، موقعیت را تشخیص می‌دهند و خود را نجات می‌دهند.»

«در کاوش تفاوت بین بازی‌های روانی تاریک و آن‌هایی که جزو دسته‌بندی بازی‌های روانی محسوب نمی‌شوند، انگیزهٔ پنهانی مهم‌ترین عامل جهت تفکیک این دو فرایند محسوب می‌شود. اکنون طیف وسیعی از انگیزه‌ها که زیربنای بازی‌های پنهان روانی است به‌طور کامل‌تری بررسی خواهند شد. این بررسی نشانگر طیف گسترده‌ای از انگیزه‌های پنهان است که با ترفندهای روان‌شناسی تاریک به عرصهٔ ظهور می‌رسند. یکی از دلایل انجام بازی‌های روانی، ترغیب قربانی به انجام یک رفتار، تفکر یا احساس به روشی خاص است. در این شرایط، ممکن است سوءاستفاده‌گر احساس کند که سایر اشکال ترفندهای روان‌شناسی تاریک‌ کارساز نیستند و تصمیم به امتحان ترفندی مخفیانه‌تر همانند بازی روانی بگیرد. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که سوءاستفاده‌گر از این روش نفوذ برای کسب لذتی چندوجهی استفاده می‌کند؛ یعنی علاوه بر سرگرمی به دنبال تأثیرگذاری بر فرد مورد نظر است. در بخش بعدی این فصل، به بررسی جزئی‌ترِ انواع خاصی از تأثیرگذاری‌های حاصل از بازی‌های روانی می‌پردازیم. اساساً کاربرد بازی‌های روانی کاهش اطمینان و قدرت روانی قربانی به روشی بسیار ظریف و غیرقابل‌شناسایی است. از بازی‌های روانی می‌توان برای اعمال نفوذ بر قربانی و درعین‌حال، حفظ توهم خودمختاری او استفاده کرد. تحت‌ تأثیر قرار دادن یک قربانی تنها انگیزهٔ انجام بازی‌های روانی نیست.»

«از بین تمام جنبه‌های روان‌شناسی تاریک که در این کتاب ارائه شده است، هیپنوتیزم یکی از مواردی است که بیشتر از بقیه موجب تعجب شما خواهد شد. بیشتر مردم زمانی که کلمهٔ «هیپنوتیزم» را می‌شنوند تصویری از مردی با سبیل و کلاه لبه‌دار را در ذهن مجسم می‌کنند که در تلاش برای «خواب‌آلود کردن» کسی، ساعت جیبی را تکان می‌دهد. اعتقاد به این کلیشه درواقع خطرناک است؛ چراکه هیپنوتیزورهای واقعی که به تکنیک‌های بسیار ظریف اما قدرتمندی مجهز هستند، همه‌جا حضور دارند. این افراد می‌توانند از عناصر تاریک روان‌شناسی استفاده کرده و به طرز باورنکردنی و قدرتمندی بر مردم تأثیر بگذارند. بنابراین اگر هیپنوتیزم تصویر کلیشه‌ای و قدیمی روی صحنه نیست، پس دقیقاً چیست؟ به زبان ساده، هیپنوتیزم فرایندی است که با فیلتر کردن لایه‌های عمیق آگاهی، قدرت تلقین‌پذیری در یک فرد را افزایش می‌دهد. این توانایی در تلقین عمیق و تأثیرگذار مطالب به کسانی که در وضعیت بی‌دفاع و به‌شدت تلقین‌پذیری هستند، به کاربران هیپنوتیزم تاریک قدرت بالایی در برابر قربانیان خود می‌دهد. برخلاف تقریباً هر تکنیک دیگر در این کتاب، هیپنوتیزم چیزی نیست که مردم در زندگی روزمره با شکل ملایم و بی‌ضرر آن روبه‌رو شود. هیپنوتیزم می‌تواند به‌صورت پیشنهاد کلامی و غیرکلامی انجام شود. از آنجایی‌که تلقین کردن شکل‌های بسیار ظریفی صورت می‌گیرد؛ بنابراین تشخیص آن‌ها کار بسیار دشواری است.»

روان‌شناسی تاریک چیست؟

آیا تابه‌حال کسی را ملاقات کرده‌اید که انگار بدون زحمت به موقعیت‌های اجتماعی بالایی می‌رسد و احساسات همه را درک می‌کند؟ افرادی با هوش هیجانی بالا این مهارت‌ها را دارند و از آن‌ها برای همدلی، سازگاری با موقعیت‌های مختلف اجتماعی و حل تعارضات به‌صورت مسالمت‌آمیز استفاده می‌کنند. اما از این مهارت‌ها می‌توان برای اهداف تاریک‌تری نیز استفاده کرد. روان‌شناسی تاریک به این می‌پردازد که چگونه افرادی با ویژگی‌های ماکیاولیسمی، روان‌پریشی و خودشیفتگی ممکن است با کمک همین درک و توانایی و پویایی‌های اجتماعی ذهن دیگران را دستکاری کنند. روان‌شناسی تاریک یکی از قدرتمندترین نیروها در جهان امروز است؛ قدرتی که تمام اشخاص بزرگ تاریخ و اینفلوئنسرهای جهان از آن استفاده می‌کنند. روان‌شناسی تاریک به مطالعه و به‌کارگیری اصول روان‌شناختی برای دستکاری، تأثیرگذاری یا کنترل افراد به روش‌های آسیب‌زا و مضر اشاره دارد و به بررسی این مسئله می‌پردازد که چگونه افراد از تکنیک‌هایی مانند دستکاری، اجبار و فریب برای دستیابی به اهداف خود بهره می‌برند حتی اگر به ضرر دیگران ختم شود. کسانی که از این روان‌شناسی بی‌اطلاع باشند، در دام چنین افرادی گرفتار می‌شوند و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

در کتاب روانشناسی تاریک چه می‌خوانیم؟

تکنیک‌های روانشناسی تاریک امروزه در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ شاید شما این واقعیت را دوست نداشته باشید، اما نمی‌توانید آن را تغییر دهید. درک روان‌شناسی تاریک تنها یک اقدام دفاعی نیست، بلکه در دل آن ایده‌ها و اصولی پنهان شده که به شما کمک می‌کند افراد سوءاستفاده‌گر را به‌موقع شناسایی کنید و در دام آن‌ها گرفتار نشوید و در نتیجه در زندگی شخصی و شغلی خود پیشرفت‌ کنید. مایکل پیس در کتاب روان‌شناسی تاریک بینشی عظیم در مورد جهانِ پنهانِ روانشناسی ارائه می‌دهد که تنها تعداد کمی از مردم از وجود آن آگاهی دارند و تعداد کمتری قادر به درک آن هستند. برخی از تکنیک‌هایی که در این کتاب می‌خوانید روش‌هایی است که تأثیرگذارترین افراد تاریخ آن‌ها را به کار گرفته‌اند. این کتاب نه‌تنها بینشی عظیم در باب دنیای اسرارآمیز روان‌شناسی به شما ارائه می‌‌دهد، بلکه نحوهٔ تشخیص و گریز از این تکنیک‌ها را به شما می‌آموزد. البته این تمام ماجرا نیست. در طول کتاب، مواردی به‌عنوان مثال ارائه شده تا به کمک آن‌ها بتوانید از تکنیک‌هایی که شخصیت‌های مهم تاریخ استفاده کرده‌اند آگاهی بیشتری به‌ دست بیاورید. همچنین نویسنده در این کتاب چند مزیت شناخت جنبهٔ تاریک شخصیت شما را آشکار می‌کند. با کمک این کتاب متوجه می‌شویم که:

● چگونه انتقاد از دیگران نوعی مکانیسم دفاعی است و گاهی ما عیوب خود را به دیگران نسبت می‌دهیم؛
● چگونه کلمات‌مان گاهی تنها برای این از دهان‌مان خارج می‌شوند که ترس، اضطراب و حسادت خود را پنهان کنیم؛
● از چه چیزهایی می‌ترسیم و چه چیزهایی ما را دچار اضطراب می‌کند؛
● چگونه روابط‌مان با دیگران را بهتر درک کنیم؛
● چطور خودمان را کامل بپذیریم؛ 
● و از دست احساس گناه رها شویم.

فهرست مطالب کتاب روانشناسی تاریک

فصل اول: سوءاستفادهٔ پنهان عاطفی
فصل دوم: جنبهٔ تاریک ترغیب
فصل سوم: کنترل ذهنی نامحسوس
فصل چهارم: بازی‌های روانی
فصل پنجم: فریب
فصل ششم: هیپنوتیزم
فصل هفتم: شستشوی مغزی
فصل هشتم: سه‌گانه تاریک
فصل نهم: اغوا در روان‌شناسی تاریک
فصل دهم: مطالعات موردی

اگر از خواندن کتاب روانشناسی تاریک لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب رازهای روانشناسی تاریک اثر ویلیام کوپر هنر خواندن ذهن افراد و تأثیرگذاری بر رفتارهای انسانی است. اگر می‌خواهید جلوی سوءاستفاده افراد دیگر از خودتان یا عزیزان‌تان را بگیرید و کنترل کامل ذهن خود را به دست داشته باشید، این کتاب دریچه‌ای برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به چنین اطلاعاتی دست پیدا کنید. 

• کتاب چیرگی اثر رابرت گرین نویسندهٔ جنجالی آمریکایی است. او در این کتاب درباره مسیری که این افراد را به اوج توانمندی رسانده است.  با مطالعهٔ این کتاب رموز پنهان رشته یا زمینه کاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان را یاد بگیرید، سپس آماده یک دوره شاگردی پربار و نسبتا طولانی شوید. در طول این مدت دانش و تجربه افراد تاثیرگذار رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان را جذب کنید، با تبدیل شدن به فردی درخشان رقبا را پشت سر بگذارید، و از الگو‌های رایج فاصله بگیرید. 

• کتاب محاصرهشده با سایکوپاتها اثر توماس اریکسون نویسنده و متخصص رفتارِ سوئدی است که با نوشتن کتاب «محاصره‌شده با احمق‌ها» به شهرت رسید. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید سایکوپات‌های اطرافتان را بشناسید و نگذارید آن‌ها ذهن شما را کنترل کنند یا بر زندگی‌تان تأثیر منفی بگذارند. او به شما یاد می‌دهد چطور در زندگی شخصی و حرفه‌ای از خودتان در برابر سوءاستفادهٔ دیگران محافظت کنید.

• کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین نویسندهٔ آمریکایی است. احساس ناتوانی تجربۀ تلخی است. اگر به شما حق انتخاب داده شود، حتماً به جای قدرت کمتر، قدرت بیشتر را انتخاب خواهید کرد. با این‌حال، این‌چنین علنی به دنبال قدرت بودن هم بسیار ناپسند است. برای رسیدن به قدرت باید زیرک، حیله‌گر، دموکراتیک و در عین‌حال فریبکار باشید. گرین در این کتاب استدلال می‌کند که اگر بتوانید مخالفان خود را اغوا و افسون کنید و فریب بدهید به قدرت نهایی دست خواهید یافت.

دربارۀ مایکل پیس‌: نویسندهٔ کتاب روانشناسی تاریک

به‌نظر می‌رسد که مایکل پیس نام مستعار یک نویسنده است که تاکنون چندین کتابِ پرفروش در زمینهٔ «روانشناسی تاریک» و دستکاری ذهن نوشته است. او همچنین کتاب «روانشناسی تاریک ۲» را نوشت که سریال کوتاهی با نامِ «روان‌شناسی تاریک» نیز براساس آن ساخته شد. ولی متأسفانه اطلاعات یا عکسی از این نویسنده موجود نیست.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • Saeed Mohammadi
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوبی نبود؛ برای کسانی که کتاب های اصلی و خوب روانشناسی رو خونده باشن این کتاب واقعا کتاب بدی هست و نویسنده فقط سعی کرده مطالب کتاب رو زیاد بکنه و نتیجش کم شدن کیفیت متن هست و اگر بخواهیم خلاصه کنیم کمتر از 10 صفحه مطلب مفید داره.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی