گوسفند سیاه

(0)
نویسنده:

900,000ریال

810,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
381

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گوسفند سیاه

انتشارات یوبان منتشر کرد:
پشم گوسفندان سیاه را نمی‌توان رنگ کرد.
گوسفندان سیاه اصالتی تمام عیار دارند.
نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد و یا به چیز دیگری تبدیل کرد.
«این کتاب ما را با خود به سفری می‌برد تا ارزش‌های غیر قابل مذاکره‌ی خود را بشناسیم، آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم و بیش از این اهداف زندگی خود را به حاشیه نرانیم. برنت از طریق مثال‌ها، داستان‌های شخصی، گاه درناک و گاه مضحک، و پیام‌های کاملا روشن و واضح به ما نشان می‌دهد که چطور می‌توان به گوسفندان سیاه خود زندگی بخشید.» - جیم نایت
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب گوسفند سیاه اثر برَنت مِنزوار

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

گوسفند سیاه از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

گوسفند سیاه از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب گوسفند سیاه:

آیا می‌دانستید رنگ‌کردن پشمِ سیاه گوسفند غیرممکن است؟ گوسفند سیاه یک موجود اصیل تمام عیار است. کسی نمی‌تواند روی او تأثیر بگذارد، یا او را تغییر دهد یا به چیز دیگری تبدیل کند. برنت منزوار سخنران انگیزشی و پادکستر از همین اصطلاح استفاده کرده و آن‌ را به ارزش‌های اصلی انسان‌ها وصل کرده است و در کتاب گوسفند سیاه که در سال 2020 منتشر شد به شما نشان می‌دهد که چگونه گوسفند سیاه خود یا درواقع همان پنج ارزش اصلی خود را آزاد کنید و زندگی خود را تقویت کنید. با مطالعهٔ این کتاب می‌توانید شخصیت شگفت‌آور، تحسین برانگیز و پنهان خود را آشکار کنید.

واکنش‌های جهانی به کتاب گوسفند سیاه:

«اگر می‌خواهید داستانِ زندگی‌تان را خودتان بنویسید، این مطالعهٔ کاربردی و قدرتمند مطمئناً به شما در رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد.» - فیل ام. جونز، نویسنده

«برنت منزوار در کتاب گوسفند سیاه شما را به سفری می‌برد تا بتوانید ارزش‌های غیرقابل‌ مذاکرهٔ خود را شناسایی کنید یا آن‌ها را شکل دهید و وقتی نوبت به هدف زندگی‌تان رسید، بیهوده دست‌وپا نزنید. برنت با کمک مثال‌های مختلف، پیام‌های شفاف و داستان‌های شخصی ـ هم خنده‌‌‌دار و هم دلخراش ـ بیان می‌کند که چگونه می‌توانید گوسفند سیاه خود را پیدا کنید.» - جیم نایت، نویسنده

«من هیچ‌وقت راهی برای تجسم واقعی ارزش‌های اصلی خودم نداشتم. اما از این لحظه به بعد روزانه گوسفندان سیاهم را وسط می‌کشم.» - آلیسون لوین، نویسنده

«این یک کتاب معمولی نیست! تکرار می‌کنم، این یک کتاب معمولی نیست که شما را فقط با ارزش‌هایتان آشنا کند. آنچه برنت در این کتاب گردآوری کرده است نبوغ واقعی می‌طلبد.» - ملیسا ویگینز، بنیانگذار بنیاد سرطان کودکان کانن بال

چرا باید کتاب گوسفند سیاه را بخوانیم؟

برنت فردی پر شور و شوق، جذاب و تحول‌گرا است که خوانندگان کتاب گوسفند سیاه را به پیش‌روی با قصد و نیتی آگاهانه تشویق می‌کند. او با شیوه‌هایی سرگرم‌کننده و تعاملی در تعیین مهم‌ترین ارزش‌‌های شخصی، خواننده را وادار می‌کند تا نگاه عمیق‌تری به زندگی داشته باشد و ارزش‌های اساسی خود را تعیین کند و بدین ترتیب خواننده فرصتی به دست می‌آورد تا زندگی خود را تا جای ممکن تغییر دهد.

جملات درخشانی از کتاب گوسفند سیاه:

«بسیاری از ما یاد گرفته‌ایم با «چرا» شروع کنیم. اما بعد از سیر و سفری طولانی و پیدا کردن چراهای درون خودمان زندگی ما هیچ تغییری نکرده است. پس چه شد؟ شاید فکر کنید دقیقاً همان کاری که به شما گفته شده را انجام داده‌اید، اما باز هم زندگی شخصی یا حرفه‌ای شما متحول نشده است. حدس بزنید مشکل کجاست؟ اگر شما هم مثل بقیه باشید احتمالاً به چراهای اشتباهی رسیده‌اید، چون برای دقیق بودن این چراها باید کار را با «چه» شروع کنید. در «چه» مواردی حاضر نیستید کوتاه بیایید؟ «چه» ارزش‌هایی در عمق وجود شما قرار گرفته و شالودهٔ شخصیت شما را تشکیل داده‌اند؟ «چه» خصوصیاتی در وجود شماست که هیچ‌کس با حرف یا تأثیرات خود نمی‌تواند آن‌ها را تغییر دهد یا به اصطلاح رنگ کند؟ این ارزش‌ها یا خصوصیات همان گوسفندان سیاه شما هستند. پیدا کردن گوسفندان سیاه درونتان، همان ارزش‌ها و خصوصیاتی که شما را از تمام انسان‌های دیگر این سیارهٔ خاکی متمایز می‌کنند، به شما امکان می‌دهد تا خودِ واقعیتان را زندگی کرده و شخصیت شگفت‌آور و متغبر خود را آشکار کنید. پیدا کردن واقعیت درونتان به شما قدرتی قابل لمس می‌بخشد. به احتمال زیاد، در طول زندگی چند باری پیش آمده که این قدرت را در وجود فرد دیگری احساس کرده باشید.»

«ابتدا باید «چه» را کشف کنید و بعد به سراغ انتخاب «چرا» بروید. چه‌ها به ندرت تغییر می‌کنند. آن‌ها مثل ریشه‌‌های درخت هستند و چراها مثل شاخه‌های درخت، که در هر جهتی رشد می‌کنند. اما چطورها همیشه در حال تغییرند. هر فرصت جدید و در واقع هر کاری که در طول روز انجام می‌دهید، این شانس را به شما می‌دهد تا با نوع عملکرد خود مأموریتی که برای رسیدن به هدف در پیش رو دارید را به انجام برسانید. اغلب مأموریت را به عنوان یک حرفه یا شغل در نظر می‌گیریم. اما مأموریت صرفاً کار مهمی است که بر عهدهٔ شما گذاشته شده یا خودتان آن را برعهده گرفته‌اید. کارهای روزانهٔ خود را به عنوان مأموریت‌هایی برای رسیدن به هدف در نظر بگیرید. هر گفتگوی جدید فرصتی برای انجام مأموریت و نزدیک شدن به هدف است. شاید احساس کنید که انگیزه‌ای ندارید یا انجام مأموریت برایتان به دشواری کوه کندن است. اما شما تنها نیستید. وقتی با «چه» (ارزش‌های اساسی) شروع نکنید و از آن برای تعیین «چرا»‌ (هدف) استفاده نکنید، «چطور» (مأموریت) مبهم و پیچیده خواهد بود. در این شرایط، حتی انجام کاری بزرگ هم چندان رضایت‌بخش نیست، چون مأموریتی که در پیش گرفته‌اید با هدف هم‌خوانی ندارد. هدف شما همان دلیل وجود شما بر این سیارهٔ خاکی است. انتخاب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد، با این‌وجود عدهٔ خیلی کمی برای خود هدف انتخاب می‌کنند.»

«چند نفر را می‌شناسید که بعد از بازنشستگی مشغلهٔ آن‌ها بیش از دوران کار تمام‌وقت باشد؟ آن‌ها میلیون‌ها راه مختلف را برای رسیدن به هدفی که هرگز تعیین نکرده‌اند امتحان می‌کنند. «چطور»، بدون وجود هدف، سر انسان را بیش از حد شلوغ می‌کند، درست مثل پشه‌ای که بر روی بدنی برهنه نشسته باشد. برای پی‌ بردن به هدف باید چند سؤال سخت از خودتان بپرسید، پاسخ‌های ناخوشایند را بپذیرید، به دنبال دلیل و مدرک بگردید و شهامت استفاده از آنچه که پی‌برده‌اید را داشته باشید. این سفری دلهره‌آور است که بیشتر مردم حتی یک‌قدم هم در مسیر آن برنمی‌دارند و چه فرصت بزرگی را از دست می‌دهند! کسی که می‌خواهد بگردد و گوسفندان سیاه ارزش‌های خود را پیدا کند و روایت زندگی خود را به دست آن‌ها بسپارد دیگر برای رسیدن به موفقیت به امید شانس و اتفاق نمی‌نشیند. او خودش تصمیم می‌گیرد که گوسفندان سیاهش چه موقع و کجا ظاهر شوند و از این ارزش‌ها برای رسیدن به هدفی که خودش انتخاب کرده استفاده می‌کند. شما این‌طور آدمی هستید؟ من که قبلاً این‌طور نبودم! اتفاق فاجعه باری در زندگی من رُخ داد و مرا وادار کرد تا گوسفندان سیاه خود را پیدا کنم.»

تحلیلی بر کتاب گوسفند سیاه:

در ذهن اکثر ما گوسفند سیاه معنای خوبی ندارد. گوسفند سیاه خانواده (یا محیط کار) اغلب فرد طرد شده‌ای است که سروکله زدن با او کار چندان راحتی نیست. البته این تصور منفی در مورد گوسفند سیاه تنها بر پایهٔ سوء تفاهم است. این که احساس می‌کنید به گوسفند سیاه شباهت دارید دلایل پیچیده و متعددی دارد. شاید آن‌قدر در حرفهٔ خود مهارت دارید که شما را از بقیهٔ گله جدا کرده‌اند اما خودتان خبر ندارید که با چه فرمولی به این درجه رسیده‌اید. برنت منزوار به‌عنوان سخنران انگیزشی، میزبان پادکست و بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت راک‌استار ایمپکت، هزاران نفر را تشویق کرده است تا با ارزش‌های گوسفند سیاه‌شان همسو شوند و از پتانسیل کامل خود برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند. اگر عزم و ارادهٔ کافی داشته باشید بعد از خواندن این کتاب می‌‌توانید:

• گوسفندان سیاه خود را پیدا کنید (ارزش‌هایی اساسی که راهنمای زندگی شما خواهند بود.)
• هدف خود را انتخاب کنید (با به کار گرفتن ارزش‌های اساسی، به نحوی که زندگی شما همراه با قصد و نیتی آگاهانه باشد.)
• ارزش‌های خود را به نحوی برنامه‌ریزی کنید که در موقع نیاز وارد عمل شوند (خودتان مشخص کنید که در طول زندگی روزانه چه‌موقع، کجا و چطور گوسفندان سیاه شما وارد عمل شوند تا تأثیرگذاری شما را به حداکثر برسانند.)
• فردی تحسین‌برانگیز باشید، همان فردی که می‌خواستید باشید.

فهرست مطالب کتاب گوسفند سیاه

● مقدمه: آن‌چه که بیش از همه اهمیت دارد
● با «چه» شروع کنید
● قدرت درک و دریافت
۱: ساختن بدون آگاهی 
● آگاهانه برخورد کنید
۲: تصمیمات درست
● معیار شما چیست؟
● مسابقهٔ طناب‌کشی
● بازگشت به جلو
۳: بزرگترین دروغ دربارهٔ هدف
● هدایت هدفمند
● هدایت هدفمند زندگی
۴: گفتگوی صادقانه و درهم کوبنده
● توانایی شما بیش از این است
● آسیب‌پذیر و شکست‌ناپذیر
۵: بازی با علاقمندی‌ها
● نه‌تنها «چه» بلکه «چه کسی»
۶: در جستجوی حقیقت
● سه پرسش پایدار کننده
● حال می‌رسیم به «چرا»
۷: ابراز وجود در عمل
● حرف آخر: تغییر از همین لحظه شروع می‌شود
● تغییر واقعی به تلاش واقعی نیاز دارد
● خودتان فرمان را به دست بگیرید

اگر از خواندن کتاب گوسفند سیاه لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب اسب سیاه حاصل همکاری نویسندۀ پرفروش تاد رز و  اُگی اُگاس متخصص در عصب‌شناسی است. نویسندگان در کتاب اسب سیاه به مطالعۀ داستان زنان و مردانی پرداخته‌اند که هیچ‌کسی امیدی به آنها نداشت اما در زندگی به موفقیت چشمگیری رسیده‌اند. کتاب اسب سیاه داستان رسیدن به موفقیت و کامیابی است اما از مسیری کاملاً متفاوت از آنچه همه به ما می‌گویند.

• کتاب توانمندیهای نهان اثر آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. او در این کتاب با ترکیب داستان، حکایت و تجربه‌های شخصی به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند هم خودشان در زندگی به موفقیت و درجات بالاتری برسند و هم دیگران را به موفقیت برسانند. توانمندی‌های نهان کمی پس از انتشار به لیست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز راه یافت.

دربارۀ برنت منزوار‌: سخنران انگیزشی

گوسفند سياه

برنت مِنزوار یکی از ده سخنران انگیزشی برترِ آمریکایی است. او نویسنده‌ای است که از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفته و موسیقی‌دانی است که جوایز متعددی دریافت کرده است. او میزبان یک پادکست و بنیان‌گذار مؤسسهٔ راک‌استار ایمپکت است؛ مؤسسه‌ای خصوصی که در زمینهٔ رهبری مبتنی بر ارزش‌ها به افراد و سازمان‌های مختلف خدمات آموزشی ارائه می‌کند. همکاری او با دختر مشاورهٔ مبتکرانهٔ بندینگ پیپل توگِدر امکانات و احتمالات جدیدی را برای سازمان‌های پیشرو مانند نتفلیکس، ورایزن، سان‌تراست، مایکروسافت، ای‌اس‌پی‌ان، هیلتون، سونی پیکچرز، بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت جود و بسیاری از دیگر سازمان‌ها فراهم کرده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی