30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
عمومی
ملت‌ها و ناسیونالیسم پس از 1780
ملت‌ها و ناسیونالیسم پس از 1780

ملت‌ها و ناسیونالیسم پس از 1780

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1507

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ملت‌ها و ناسیونالیسم پس از 1780

انتشارات چشمه منتشر کرد:
ملت‌ها و ناسیونالیسم از جمله مهم‌ترین کتاب‌های اریک هابسبام، تاریخ‌نگار برجسته‌ی بریتانیایی، و یکی از آثار کلاسیک در بررسی ناسیونالیسم است.
او در این کتاب تاریخ پُرفرازوفرود ناسیونالیسم را پی‌ می‌گیرد، از جمله شکل‌گیری مفهوم «ملت» در آثار و تبلیغات «نخبگان» و تبدیل آن به نقشه‌ی راهی برای ترسیم مرزهای میان کشورها و حتی خلق کشورهای جدید، دشواری تناقض در تعریف ملت تا تبدیل ناسیونالیسم به ایدئولوژی توده‌ای و همه‌گیر، و خلاصه طلیعه تا اوج و هر آن‌چه هابسبام آن را چشم‌انداز کم‌رنگ شدن نقش ناسیونالیسم می‌داند.
خواننده در این سیر تاریخی بیش از دویست‌ساله با نمونه‌های پُرشماری رودررو می‌شود؛ مانند جوامع قبیله‌ای در افریقا و اقوام و مردمان کم‌جمعیت در شرق اروپا و جنوب آسیا، جامعه‌ی پساانقلابی سده‌ی نوزدهم در غرب اروپا و جوامع چندزبانی و چندقومی امپراتوری‌ها گسترده و رابطه‌ی «ملت» و «ناسیونالیسم» با زبان، هویت، مطالبات سیاسی و نگاه به دیگری. همه‌ی این‌ها به یاری هابسبام می‌آید تا واکاوی کم‌نظیری پیرامون یکی از مهم‌ترین و فراگیرترین ایدئولوژی‌های دو سده‌ی اخیر ارائه دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • محمدصادق عظیمی
    • پاسخ به نظر

    بکلی هابسبام از معقول‌ترین مارکسیست‌های قرن بیستم است و البته همانند اکثر هم‌مسلکانش آگاه و مسلط بر تاریخ و سیر تحولات تاریخی اروپای مدرن

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی