30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
شعر خارجی
حرف هایی که کاش می زدم

حرف هایی که کاش می زدم

(2)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
3365

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب حرف هایی که کاش می زدم

انتشارات مجید منتشر کرد:
اینا همه‌ی حرف‌هایی نبودن که کاش می‌زدم. در اصل بیشترشون حرفایی‌ین که کاش نمی‌نوشتم. کاشکی اهمیت نمی‌دادم... ولی متاسفانه می‌دم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اینفوگرافیک کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم

اینفوگرافیک حرف هایی که کاش می زدم

معرفی کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم اثر کیتلین کِلی

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ حرف‌هایی که کاش می‌زدم:

کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم با عنوان اصلی (The words I wish I said) کتاب شعری به سبک مدرن است که به زبان انگلیسی نوشته شده و اثر کیتلین کلی نویسندۀ جوان و خوش ذوق است. کیتلین کلی در اوقات فراغت به نویسندگی می‌پرداخت و با وجود سن کمش تاکنون اشعاری جذاب و گیرا سروده است که توجۀ همۀ مردم و به‌خصوص نسل نوجوان و جوان را به خود جلب کرده است. اشعار این کتاب تبدیل به اشعار روز شبکه‌های پرطرفدار اجتماعی مثل اینستاگرام و تیک‌تاک شده است.

واکنش‌های جهانی به کتابِ حرف‌هایی که کاش می‌زدم:

• یکی از طرفداران در مورد کتاب حرف‌هایی که کاش می زدم می‌گوید: «حرف‌هایی که کاش می‌زدم کلماتی نیستند که کاش می‌گفتم. در واقع بیشتر این کلمات، کلماتی‌اند که کاش نمی‌گفتم. واقعیت‌های کوچکی هستند که کاش به آن‌ها اهمیتی نمی‌دادم... اما متأسفانه اهمیت می‌دهم. اما اگر کلماتی را که دوست داشتم بگویم رازهای کوچک من نبودند آن‌وقت تبدیل به همین کلمات کوچک روی کاغذ می‌شدند.»

• نویسندۀ کتاب حرف‌هایی که کاش می زدم می‌گوید: «این‌ها کلماتی بودند که می‌توانستند روزهای شادم را خراب کنند. این‌ها کلماتی هستند که آرزو می‌کردم کاش بتوانم نه فقط به شخصی خاص بلکه به کل دنیا بگویم. نوشتن صدایم است پس این‌ها نیز کلماتی هستند که آرزو داشتم بنویسم اما در ذهنم به عقب می‌راندمشان. به‌نظرم قشنگ‌ترین کلمات، کلماتی هستند که از گفتن‌شان واهمه دارید چون حس می‌کنید اگر آن‌ها را به زبان بیاورید به دردسر می‌افتید.»

• کتاب حرف‌هایی که کاش می زدم به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تیک‌تاک وایرال شد و همۀ مردم در پست‌هایشان از اشعار آن استفاده می‌کنند.

چرا باید کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم را بخوانیم؟

در این کتاب، نویسنده در واقع حرف دل همۀ انسان‌ها را به روی کاغذ آورده است و اشعارش دین و نژاد نمی‌شناسد و به زیباترین و ساده‌ترین شکل ممکن به رشتۀ تحریر در آمده است. کتاب متنی راحت و روان دارد که در ترجمه به صورت شعر سپید در آمده است. اشعار کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم کلاً ساده و دلنشین است. می‌توانید از متون کوتاه این کتاب برای کپشن اینستاگرام یا بیوگرافی پروفایل‌تان استفاده کنید و هم‌زمان از خواندن این اشعار لذت ببرید.

جملات درخشانی از کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم:

«اون سعی کرد برات بجنگه
اما نجنگید به اندازۀ کافی
به نظر نمی‌یاد مشغول تیز کردن شمشیرش باشه
به جاش
نبردُ باخت
و تو تنها موندی توی قلعه 
تو احتیاج نداری به کسی
تا بیاد و از برج نجاتت بده
خودت دست‌ به کار شو!»

«از عشق ورزیدن می‌ترسم
بد‌جوری‌یه
دارم سعی می‌کنم مراقبم باشم
به‌خاطر همین
خیلی
خیلی
برات متأسفم
که سعی داری
آدم شکسته‌ای
مثل منُ
دوست‌ داشته باشی.»

«داره از دیوارایی
که بهشون تکیه داده
می‌شکفه و بیرون می‌زنه
هیچ‌کس دیگه‌ای نمی‌تونه
هیچ‌کس دیگه‌ای نمی‌تونه
حضورشُ حس کنه
اما من می‌بینمش.
ـ گل دیواری»

تحلیلی بر کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم‌:

چند سالی است که قالب جدیدی در ادبیات دنیا باب شده که به آن «ژورنالی‌نویسی» می‌گویند و «تخلیهٔ ذهنی» نویسنده معنا می‌دهد. در قاعده «تخلیه‌ٔ ذهنی» فرد نباید خواننده داشته باشد یا به کتاب تبدیل شود اما انسانی که نوپسند و به‌دنبال نوآوری است، این نوع نوشتار را به کتاب تبدیل کرده است و خوانندگان نیز به‌شدت از این نوع ژانر جدید ادبی استقبال کردند. «تخیلهٔ ذهنی» به‌ظاهر ساده است اما باطن پیچیده‌ای در قالب پست‌مدرنیسم دارد و ذهن‌های مشکل‌پسند را نیز می‌تواند اقناع کند. بنابراین کتابِ حرف‌هایی که کاش می‌زدم داستان دختر جوانی است که شکست عشقی خورده و حتی تا پای خودکشی نیز می‌رود. کیتلین کلی خیلی ساده و به‌زبان محاوره سوزنامه‌ای نگاشته است تا بتواند از دردش بگوید و معشوقش را فرا بخواند اما متن مونولوگ است و اثری از معشوق نیست. کیتلین کِلی مطابق روایت رمان کلاسیک و حتی رمان مدرن از نقطهٔ الف به ب و سرانجام نمی‌رسد، به‌جایش او نثر و شعرنما را درهم آمیخته تا سرسامی که از اندوه جدایی دچارش شده از ذهن خود بزداید.

خلاصه‌ای از فصل‌های مختلف کتاب

کتاب 5 فصل و موضوعات مختلفی دارد که همه دل‌نوشته‌های شاعر است. خود شاعر می‌گوید هدفش از نوشتن این اشعار پیدا کردن راهی برای بیان احساسات عمیق درونی‌اش و دور کردن اضطراب و استرس و نگرانی‌های بیهوده است. هدف دیگر نویسنده این بوده که کاری کند خواننده‌ها با کتاب شعر به صلح و آرامش برسند و شاید بتوانند ارزش و هدف و معنای واقعی زندگی را در بین اشعارش پیدا کنند.
فصل‌های کتاب حرف‌هایی که کاش می زدم عبارتند از:

فصل ۱: نجات دادن خودم
هیچ‌کسی نمی‌تواند صدای شیاطین درون سرتان را بشنود که مدام به شما طعنه می‌زنند و گریۀ قلب‌تان را در سکوت احساس کند. برخی اوقات پرنسس اسیرِ برج ملکۀ بدجنس نیازی ندارد تا یک پرنس نجاتش دهد، برخی اوقات هم ملکۀ بدجنس اصلاً او را در برج اسیر نمی‌کند. گاهی اوقات آدم خودش را در دام کوچک یا برج بلندی گرفتار می‌کند و آن بالا هیچ‌کس صدای آدم را نمی‌شنود. برای همین است که پرنسس تصمیم می‌گیرد خودش، خودش را نجات بدهد. این فصل در مورد نجات خودتان است وقتی هیچ‌کس دیگری نجات‌تان نخواهد داد. 

فصل ۲: هیچ‌وقت نمی‌فهمی
این فصل یکی از دردناک‌ترین فصل‌هاست. این فصل مربوط به شعرهای عاشقانه است. آن شعرهایی که دوست داشتی بتوانی از دل و ذهنت پاک کنی اما در آن‌جا حک شده‌اند. این اشعار در این صفحات غم‌انگیز نوشته شده‌اند. گاهی اوقات آرزو می‌کنی کاش می‌توانستی چهره‌اش را از خاطرت پاک کنی اما حس پشیمانی نداری چون وقتی به خاطرات نگاه می‌کنی به یاد می‌آوری که چقدر این شخص و این رابطه شگفت‌انگیز بوده است. این فصل شعرهای عاشقانۀ شمائی‌ست که می‌ترسید به گذشته نگاه کنید و بپذیرید که چقدر دلتنگ هستید.

فصل ۳: صفحات‌ سیاه‌تر
آگاه باشید، این فصل جزو تاریک‌ترین صفحات کتاب حرف‌هاییکه کاش می زدم است. صفحاتی که مردم جرئت نوشتنش را ندارند. این صفحات به شما می‌گوید که چیزهایی را بنویسید که از همه بیشتر از آن وحشت دارید. این صفحات برای نشان دادن واقعیت افکار و احساسات‌تان نوشته شده‌اند. این صفحات این‌جا هستند تا به شما بگویند که حتی اگر حس می‌کنید بین 7 بیلیون آدم روی زمین دارید در تنهایی زجر می‌کشید اشتباه می‌کنید، شما تنها نیستید!

فصل ۴: درک کردن
این فصل در مورد درک شما از یک حادثه است. وقتی فکر می‌کردید همه چیز درست و رو‌به‌راه است اما نگاه دقیق‌تری به آن انداختید و همه چیز بهم ریخت. این صفحات و اشعار در مورد وقت‌هایی‌ست که سعی کردید خودتان را گول بزنید و واقعیت را تحریف کنید.

فصل 5: سوال‌انگیزی‌های این دنیای کوچیک
از آن‌جایی که فصل‌های دیگر در مورد دنیای خودتان بود این فصل در مورد دنیای واقعی‌ست. شاید برخی اوقات از این دنیا خوش‌تان نیاید یا شاید آن را درک نکنید. برای همین است که دنیای خودتان را می‌سازید. این کار راحت است چون در دنیای خودتان می‌توانید قوانین و افکار خودتان را داشته باشید و تمام افراد منفی را از آن بیرون کنید. دنیای درون ذهن‌تان ممکن است شلوغ و وحشی یا آرام و رویایی باشد. این فصل در مورد دنیای واقعی زیبای شلوغ‌پلوغ و دنیای زیبای ساختگی ذهن‌تان‌ است.

اگر از خواندن کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب او (مرد) اثر پی‌یر الکس جنتی، مجموعه‌ای شعر است که از زبان مردی بازگو می‌شود. از طریق شعر و نثر، پی‌یر قلب خود را رو می‌کند و این کتاب را ادای احترامی به مردان می‌داند و از احساسات بازگو نشده، سکوت پرسروصدا و شکایت‌های نادیده گرفته شده‌ٔ مردان می‌گوید و از مردان خوب، عشق و ارزش تجلیل می‌کند.

• کتاب او (زن) مجموعه‌ای از اثر پی‌یر الکس جنتی، دربارهٔ زنان، نقاط قوت و زیبایی آن‌هاست. این شاعر معتقد است که هر زنی باید احساس دوست‌داشتنی‌بودن بکند و این احساسات را به همسرش بازگرداند. او در این کتاب به زیبایی احساسات قلبی زنان را بیان کرده است.

دربارۀ کیتلین کِلی: نویسندهٔ کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم

کتاب حرف هایی که کاش می زدم نوشته کیتلین کیلی

کیتلین کلی نویسنده‌ای جوان و دانشجوی رشتۀ فیلم‌شناسی‌ست و در وقت آزادش شروع به نوشتن شعر کرد. اولین مجموعه اشعارش را به نام The Words of a Madman در سن ۱۶ سالگی به چاپ رساند و با استقبال و تحسین منتقدان از اشعارش رو به رو شد. کتاب مجموعه اشعارش پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و او هم تبدیل به نویسندۀ موفق در سطح جهان شد. کیتلین بعد از یک‌سال از انتشار کتاب اولش، تصمیم گرفت تا مجموعۀ دوم اشعارش را با عنوان حرف‌هاییکه کاش می زدم را منتشر کند که این کتابش هم با موفقیت روبه‌رو شد. نویسنده در مقدمۀ کتابش می‌گوید: «وقتی من اولین کتابم «The words of a madman» را نوشتم هیچ‌وقت حس نکردم کتابم به پایان رسیده است. می‌خواستم چیزهای بیشتری به آن اضافه کنم، اصلاً چیزهای بیشتری برای اضافه کردن به آن داشتم و دوستانم بهم گفتن: «خب چرا یه کتاب دیگه نمی‌نویسی؟» حس می‌کردم چیزهای خیلی زیادی در ذهنم دارم و شعرهای خیلی زیادی که فقط در یک کتاب جا نمی‌شدند. این‌ها کلماتی بودند که جلوی خودم را می‌گرفتم تا به زبان‌شان نیاورم.»

دربارۀ نهال سهیلی فر: مترجم کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم

نهال سهیلی فر یکی از مترجمان خوش‌ذوق ایرانی است که بیشتر در ترجمۀ آثار روان‌شناسی دست دارد. از کتاب‌های ترجمه‌ شده‌اش می‌توان به «سیزده دلیل برای اینکه» اثر جی اشر و «ای کاش در بیست سالگی می‌دانستم» اثر تینا سیلینگ اشاره کرد.

کتاب حرف هایی که کاش می زدم نوشته کیتلین کیلی

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    متن روان و جالبی داره و در نوع خودش منحصربه‌فرده. کتابی هستش که ارزش یک‌بار خوندن رو داره و چون متنش کوتاهه خیلی سریع هم خوندنش تموم می‌شه. به‌نظرم بیشتر مناسب نوجوون‌هاست.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • پاسخ به نظر

    کتابش به‌نظرم عین دفتر خاطرات اومد، انگار حرف‌هایی که توی سر من می‌چرخید رو گفته بود و سبک کتاب هم یه سبک جدید نگارش هستش که به‌نظر من جالب اومد.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • پاسخ به نظر

    کتابی ساده و زیبا که تلفیقی از غم و شادی و امید بود برای من. احساس یک آدم بعد از شکست عشقی، ناراحتی، تنهایی و همهٔ این‌ها توی این کتاب ساده پیدا میشه.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (5)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    بعضی وقتا این دختر اصلاً یه شاهدخت نیست، بلکه فقط دختری با ذهن پریشونه. اون خودش می‌تونه با شیطونا بجنگه و راهشُ از بالای برج به پایین باز کنه. زمان می‌بره، اما اون از پسش برمی‌یاد.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • 0

    حسادت لباسی‌یه که بیشترمون زیر لایه‌لایه‌های روح‌مون می‌پوشیم.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    من واقعاً خوب دروغ می‌گم، الان چهارساله دارم به بقیه می‌گم «حالم خوبه.»

  • 1
  • 2
عیدی