با عشق کورت

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
414

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب با عشق کورت

انتشارات قطره منتشر کرد:
عزیزترینم، جین؛ با قدرت تمام، با شدتِ بادی که هجمه‌کنان از کنار گوش‌هایم می‌وزد، خورشید سوزانی که بر سرِ برهنه‌ام می‌کوبد، و توده‌های غباری که از پشت سرم می‌غلتند، عاشقت هستم. در برابر آفریدگار چنارها و ماهیان کوچک قسم می‌خورم که تو را به‌خاطر زنانگی‌ات و تمام عقاید درخشانت ستایش می‌کنم. بر زمین سوخته‌ی خداوند هرآنچه بتوانم برای شادمانی تو انجام خواهم داد. شاید به شیوه‌ای حقیر باشد، اما من حقیقی‌ترین آدم آس و پاسی هستم که تا‌کنون در برابر خود دیده‌ای.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

تصویر جلد کتاب با عشق کورت

با عشق، کورت


- تو در دنیا تنها کسی هستی که دوست دارم برایش بنویسم. هر زمان چیز مهمی می‌نویسم-خوب یا بد- با تصور تو در ذهنم می‌نویسمش.

کتاب با عشق، کورت نامه‌های عاشقانۀ عمیق شخصی کورت ونه گات نویسندۀ آمریکایی به همسر اولش جین است. دختر ونه گات و جین این نامه‌ها را گردآوری و ویرایش کرده است. ادیث دختر ونه‌ گات، هفتاد و پنج سال پس از نگارش این نامه‌ها در حال تمیز کردن اتاق زیرشیروانی خانۀ مادرش به طور اتفاقی به جعبه‌ای قدیمی و گرد‌وخاک گرفته برمی‌خورد و درون آن گنجینه‌ای می‌یابد. بیش از دویست نامۀ عاشقانه از طرف کورت به جین که مربوط به نخستین سال‌های رابطه‌شان می‌شد.

معرفی کتاب با عشق، کورت اثر کورت ونه گات

کتاب با عشق، کورت اثر کورت ونه گات در واقع مجموعه نامه‌های عاشقانۀ ونه گات با مضمون اجتماعی و ادبی است. این کتاب اخیراً با ویرایش دختر ونه گات در آمریکا منتشر شده است. ونه گات از سال 1941 وقتی تنها نوزده سال داشت تا سال 1945 که بیست و چهار ساله شده بود این نامه‌ها را برای جین نوشت. این مجموعۀ گرانبها شامل نامه‌ها، یادداشت‌ها، عکس‌ها، طرح‌ها و تصاویر طنزگونه به قلم ونه گات و نیز کارت پستال‌های ارسال شده برای جین است. 

شکی نیست که خواندن این نامه‌ها که بازتاب شخصیت واقعی ونه گات است خالی از لطف نخواهد بود. برخی از این نامه‌ها با استفاده از ماشین تایپ و بسیار تمیز تایپ شده‌اند و بعضی‌ها را ونه گات با مداد دست‌نویسی و تصویرگری کرده است. دستخط ونه گات بسیار خوانا بوده و درست مثل مضامین رمان‌هایش مجبور نیستید برای کشف مفهوم سخنانش تلاش کنید. این نامه‌ها نشان می‌دهند که ونه گات در عنفوان جوانی با فوت‌وفن نویسندگی کاملاً آشنا بوده است. آگاهی از عمق عشق ونه گات قلب هر آدمی را به لرزه می‌اندازد. 

جین انگلیسی-ایرلندی بود. پدرش توماس هاروی کاکس وکیلی اهل ایندیاناپلیس و مادرش ریا فاگان در ادبیات کلاسیک کارشناس ارشد بود و در تألیف کتاب مرجع گرامر همکاری داشت. او همچنین در مدرسۀ اورکارد تدریس می‌کرد، همان مدرسۀ ابتدایی که جین و کورت هر دو در آن‌جا درس می‌خواندند.

زندگی مشترک جین و ونه گات زمانی دچار مشکل شد که جین به مسیحیت روی آورد که برخلاف باورهای ونه گات بود و خانه را ترک کرد. دو زوج بر سر عقایدشان با هم درگیر بودند تا این‌که ونه گات در سال 1971 از خانه‌شان به نیویورک نقل‌مکان کرد و از هم جدا شدند، با این حال تا زمان مرگِ جین در اواخر سال 1986 با هم دوست ماندند. ازدواج ونه گات و جین دوام نیاورد اما نامه‌ها دوام یافتند.

دربارهٔ نویسندهٔ کتاب با عشق، کورت

نویسنده کتاب با عشق کورت

کورت ونه گات جونیور در سال 1922 به دنیا آمد و در سال 2007 درگذشت. وی نویسندۀ آمریکایی بود که به خاطر رمان‌های طنز و تیره‌اش مشهور بود. طی 50 سال فعالیت حرفه‌ای، 14 رمان، سه مجموعه داستان کوتاه، 5 نمایشنامه و اثر غیرداستانی منتشر کرد و بیشتر مجموعه‌هایش بعد از مرگش منتشر شدند. ونه گات در ایندیاناپلیس به دنیا آمد و بزرگ شد. در سال 1943 ترک تحصیل کرد و به ارتش ایالات متحده پیوست. مهندسی مکانیک را در موسسۀ فناوری و دانشگاه تنسی آموخت. 

سپس به اروپا اعزام شد تا در جنگ جهانی دوم بجنگد و در جریان نبرد اسیر آلمانی‌ها شد. بعد از جنگ با جین ماری کاکس ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شدند. بعد از مرگ خواهرش بر اثر سرطان و کشته شدن شوهرخواهرش در یک سانحۀ قطار خواهرزاده‌هایش را به فرزندی پذیرفت. ونه گات اولین رمانش با نام «پیانوی خودنواز» را در سال 1953 منتشر کرد. از آن زمان به بعد رمان‌های بسیاری منتشر کرده و بیشتر آن‌ها مورد توجه قرار گرفتند. از جمله رمان‌های معروفش می‌توان به «گهوارۀ گربه» اشاره کرد که نامزد جایزۀ هوگو برای بهترین رمان سال شد. 

ششمین رمانش «سلاخ‌خانۀ شماره پنج» بود که در سال 1969 منتشر شد. احساسات ضد جنگ کتاب در جریان جنگ ویتنام طنین‌انداز شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. کتاب «سلاخ خانۀ شماره پنج» پس از انتشار در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و ونه گات را به شهرت رساند. از جمله کتاب‌های معروف کورت ونه گات می‌توان به «مرد بی‌وطن»، «زمان لرزه»، «محبوس» و «صبحانۀ قهرمانان» اشاره کرد. نشر قطره کتاب با عشق، کورت را با ترجمۀ گلاره جمشیدی منتشر کرده است. می‌توانید کتاب باعشق، کورت را از فروشگاه خرید کتاب آنلاین سی‌بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی