اشراف زادگان فقیر (با جعبه)

(2)

4,960,000ریال

4,464,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
11802

علاقه مندان به این کتاب
36

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اشراف زادگان فقیر

انتشارات سخنوران منتشر کرد:
این یک توهم است که باید برای کسب منافع با همدیگر بجنگیم، چون هیچ کمبودی در هیچ جای جهان هستی وجود ندارد و همه ی مردم به مرور این را متوجه خواهند شد و آن زمان، زمانی خواهد بود كه صلح سرتاسر جهان را فرا خواهد گرفت.
عده ای می خواهند آحاد مردم در فقر و ناآگاهی زندگی کنند؛ چرا که این گونه براحتی به بردگی گرفته خواهند شد! حال اگر مردم آگاه شوند و به راحتی فراوانی و نعمت را به زندگی خود دعوت کنند دیگر هیچ کسی برده و دیگری با یک سیستم نخواهد شد؛ این چیزی نیست که آن ها می خواهند و البته که اشتباه می کنند؛ چون اگر قوانین جهان هستی را خوب درک می کردند، متوجه می شدند که بدون به بردگی گرفتن دیگران هم می توان به همه ی خواسته های خویش رسید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اشراف زادگان فقير

معرفی کتاب اشراف‌زادگان فقیر اثر رضا حیات‌الغیب

کتاب اشراف‌زادگان فقیر مانند یک پازل است که تکه‌های مختلف زیادی دارد و باید هر تکه را بخوانید، بر آن تفکر و تمرکز کنید و در جای درست زندگی‌تان قرارش دهید. هر تکه نتایج خاص خود را دارد و نیازی نیست که شما درگیر اجرای جزئیات تمام تکه‌ها شوید، فقط آنچه را در این کتاب گفته شده، بفهمید، با آن زندگی کنید، از آن لذت ببرید و سپس نتایج را خواهید دید. شما همیشه می‌توانید از این کتاب به عنوان یک مرجع برای کسب ثروت استفاده کنید. تصویر کنید در دنیایی زندگی می‌کنید که هیچ فقری در آن وجود ندارد و حتی مردم این دنیا نمی‌دانند فقر چیست و برای رسیدن به خواسته‌هایتان یا ثروت لازم نیست با هیچ‌کسی رقابت یا مبارزه کنید. رضا حیات الغیب که در سال 1400 کتاب معجزه‌گر خاموش را منتشر کرده بود، امسال کتاب اشراف زادگان فقیر را به چاپ رسانده است. او در این کتاب می‌نویسد که فقر تنها یک توهم است و اگر تمام مردم دست از این توهم بردارند آن موقع سرتاسر دنیا صلح حاکم خواهد شد چون دیگر مردم دلیلی برای جنگ، رقابت و آسیب‌رساندن به یکدیگر ندارند.

جملات درخشانی از کتاب اشراف‌زادگان فقیر:

«هر قدر هم که در ستایش فقر صحبت شود، باز هم این واقعیت پابرجاست که نمی‌توانیم زندگی کامل و موفقی داشته باشیم، مگر اینکه ثروتمند باشیم. هیچ‌کسی بدون پول کافی نمی‌تواند به بالاترین سطح استعداد و رشد روحی‌اش برسد؛ چون برای گشایش روح و رشد استعدادها به چیزهای زیادی احتیاج داریم و بدون پول نمی‌توانیم آن‌ها را فراهم کنیم. خداوند صفات بسیار زیادی دارد، ولی هیچ‌گاه صفت فقر را برای خود برنگزیده و نگفته است فقیرم! خداوند در تمام کتاب‌های آسمانی خود را غنی و صمد معرفی کرده است؛ بی‌نیاز و سرشار از غنا! پس فقر نه فضیلت است و نه می‌تواند خواست خداوند باشد. هیچ کجای جهان هستی، شما آثاری از فقر نخواهید دید، مگر در یک مورد و آن هم بین انسان‌هایی که فقر را باور کرده و با آن زندگی می‌کنند. شما فقط در یک گوشه از جهان فقر را خواهید دید و آن گوشه جایی است که انسان‌های فقیر با انعکاس نگاه و انرژی فقیرانه‌ی خود باعث تجلی فقر در سر و روی آن منطقه می‌شوند. انسان حق زندگی دارد. این بدان معناست که او قابلیت این را دارد که بتواند بدون مشکل از هر امکاناتی که برای حداکثر پیشرفت ذهنی، روحی و جسمی خود نیازمند است بهره بگیرد. به بیانی دیگر او حق دارد ثروتمند باشد. برای ثروتمندشدن واقعی نباید به میزان اندک رضایت داد. هیچ‌کس نباید به امکانات اندک رضایت دهد، در حالی‌که می‌تواند و توانایی آن را دارد که از امکانات بیشتری لذت ببرد. رضایت داشتن به اندک احمقانه است. ما نمی‌توانیم جلوی این آرزو را بگیریم که دوست داریم همانی باشیم که توانش را داریم.»

«پشتکار عاملی مهم در روند تبدیل اشتیاق به معادل مادی آن است. اساس پشتکار نیروی اراده است. نیروی اراده و اشتیاق وقتی که درست ترکیب شوند، جفتی مقاومت‌ناپذیر می‌سازند. افراد ثروتمند نیروی اراده‌ی خود را با پشتکار ترکیب می‌کنند و به‌عنوان اساس آرزوهای‌شان مورد استفاده قرار می‌دهند تا نیل به اهدافشان حتمی شود. بیشتر مردم حاضرند اهداف و مقاصد خود را کنار بگذارند و با دیدن اولین نشانه‌ی مخالفت یا بدشانسی تسلیم شوند. معدودی به‌رغم همه‌ی مخالفت‌ها ادامه می‌دهند تا به هدف خود برسند و این معدود افراد همان فوردها، کارنگی‌ها، ادیسون‌ها، بیل‌ گیتس‌ها، استیو جابزها هستند که علاوه بر ثروتمندکردن خود و هزاران نفر دیگر، باعث دگرگونی در سرتاسر دنیا می‌شوند. هیچ جایگزینی برای پشتکار وجود ندارد، نمی‌تواند با ویژگی دیگری تعویض شود. در آغاز این را به‌خاطر بسپارید و هنگامی که پیشرفت سخت و کند صورت می‌گیرد، به شما دل و جرئت خواهد داد. هرگز به افرادی که به طور طبیعی استعداد ذاتی دارند و دارای موهبت هستند، حسادت کنید. برای افرادی که به‌ندرت ارزش تلاش و پشتکار و تمرکز را می‌فهمند، این موهبت نوعی نفرین به‌شمار می‌آید و آن‌ها، بعدها بهای آن را خواهند پرداخت. هر روز نخستین روز بقیه‌ی زندگی شماست. توانایی فراموش‌کردن شکست‌های گذشته‌تان را افزایش دهید، یا به عبارت دقیق‌تر ناراحتی‌ و یأس‌هایی را که در وجودتان نشسته به فراموشی بسپارید و در عین‌حال از گذشته‌ها درس بگیرید.»

«وابستگی مالی به دولت‌ها، اساس بردگی مدرن است. همه می‌خواهند به خرج دولت زندگی کنند. آن‌ها فراموش کرده‌اند که خود دولت به خرج همان‌ها زندگی می‌کند. دولت‌ها، بانک‌ها، سیاست‌ها هرکاری را که از نظر مالی برای شما انجام دهند، در کنار آن زنجیری به پای شما می‌بندند که مانع آزادی‌ مالی‌تان هم از نظر فیزیکی و هم متافیزیکی می‌شود. آزادانه و خلاقانه زندگی کنید و بی‌نیاز از کمک دولت‌ها باشید. کارمند و کارگری که از روی عشق و علاقه نباشد، یک نوع بردگی است که در نهایت شما را به شرک می‌کشاند، چون خیالتان راحت است که در پایان هر ماه مبلغی مشخص به حسابتان واریز می‌شود؛ در حالی‌که خدواند می‌گوید هر روز رزق خود را از من بخواه.... به‌جای این‌که بگویید: الهی به امید تو، می‌گویید: الهی به امید شرکت! کارمندی برای امنیت، انسان را در یک لایه‌ی بظاهر محافظ و امن نگه می‌دارد، ولی پی‌گرفتن اشتیاقتان و کارآفرینی، یعنی هر روز طنابتان به خداوند وصل است. موضوع فقط کسب درآمد نیست. مهم آزادکردن خودتان است. مهم این است که چگونه پول درمی‌آورید: با آزادی یا بردگی؟ شما نباید مجبور شوید زمان را با پول معامله کنید. اصلاً یه ایده‌ی جدید، انقلابی و یا حتی به سرمایه‌ی کلان نیازی نیست. شما می‌توانید هر کجا که هستید و همین الان فرصت و راهی برای شروع تجربه‌ی بازی خود بیابید. فرصت‌هایی وجود دارد که ممکن است آن‌ها را نادیده گرفته باشید مثل: علایق و نبوغ خود.»

در کتاب اشراف‌زادگان فقیر چه می‌خوانیم؟

شاید یکی از دلایل اصلی که ما تبدیل به بردگان پول شده‌ایم، شرایط اقتصادی فردی‌مان باشد. البته کتاب اشراف‌زادگان فقیر با اقتصاد کلان کاری ندارد، چیزی که برای این کتاب مهم است اقتصاد فردی و رهایی از بردگی اقتصادی و تجربۀ آزاد مالی فردی است. این کتابِ انگیزشی مانند باغ بزرگی است که درختان فراوانی از میوه‌های مختلف دارد. شما بنابر میل خود وارد این باغ شده و مدت زمانی را در آن زندگی خواهید کرد و در آخر این شما هستید که نوع درختان خود را انتخاب می‌‌کنید و برمی‌گزینید چه میوه‌هایی را بچینید. نویسنده معتقد است هر کسی وارد این باغ شود و مدتی در آن زندگی کند، گذشته‌اش را به فراموشی خواهد سپرد و هرگز این باغ را رها نخواهد کرد.  این دانسته‌های ما نیست که زندگی ما را متحول می‌کند بلکه عمل به این دانسته‌هاست که باعث تغییر در زندگی ما می‌شود. در دنیای امروز ما در اطلاعات غرق هستیم و در قحطی هوش و خرد به سر می‌بریم. بدانید که دانستن اطلاعات مساوی با در اختیار داشتن و دنبال‌کردن آن نیست. علمی که به آن عمل نشود، فقر است. این کتاب معتقد است که همۀ ما اشراف‌زادگان ثروتمندی هستیم که دچار فقرآگاهی یا تکرار عادت‌ها شده‌ایم و ثروت‌های نامحدود وجودمان را زیر هزاران ناآگاهی و توهم مدفون کرده‌ایم. این کتاب می‌خواهد فریاد بزند که فقر یک توهم است، توهمی به قدمت تمدن بشریت. هدف کتاب این است که شما را به درون باغ اشراف‌زادگان ثروتمند ببرد و همچنین شما را از اشراف‌زادگان فقیری دور کند که نه‌تنها ثروتمند نمی‌شوند بلکه با آن‌ها مبارزه هم می‌کنند. اگر تک‌تک ما بتوانیم به آزادی مالی برسیم هیچ نظامی نمی‌تواند ما را زیر لوای خواسته‌های خود قرار دهد. این کتاب سعی دارد نشان دهد که با از بین رفتن فقر تمام مشکلات بشر حل خواهد شد و جنگ‌ها از بین خواهند رفت. نویسنده معتقد است که عده‌ای می‌خواهند مردم در فقر زندگی ‌کنند چون می‌توانند آن‌ها را کنترل کنند و به راحتی مردم را به بردگی بگیرند. اگر مردم به این مسئله و غنی بودن خود پی ببرند دیگر کسی بردۀ هیچ دولت و حکومتی نخواهند بود.

فهرست مطالب کتاب اشراف‌زادگان فقیر

• پرده‌ی اول: طبیعت فروشگاهی بی‌انتها از ثروت‌هاست.
• پرده‌ی دوم: انسان یک ماشین متفکر است!
• پرده‌ی سوم: انسان به جایی تعلق دارد که قلبش او را می‌کشاند.
• پرده‌ی چهارم: شما یک خالق هستید، نه یک مبارز!
• پرده‌ی پنجم: موفقیت بدون رضایت، یک شکست بزرگ است.
• پرده‌ی ششم: کلام، آتش است.
• پرده‌ی هفتم: چه چیزی را باور داری؟
• پرده‌ی هشتم: آنچه که پول گفت و ما هرگز نشنیدیم.
• پرده‌ی نهم: این ریشه‌هاست که میوه‌ها را می‌سازد.
• پرده‌ی دهم: جسم کردن، محقق کردن است.

اگر از خواندن کتاب اشراف‌زادگان فقیر لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• معجزه‌گر خاموش دومین کتاب رضا حیات‌الغیب است که در سال 1400 منتشر شد. این کتاب در واقع با الهام از ده‌ها کتاب برتر دنیا و همچنین ساعت‌ها آموزش و سخنرانی‌های بزرگ‌ترین اساتید جهان نوشته شده است. موضوع اصلی کتاب درواقع روان‌شناسی و خودیاری است و نویسنده در آن ابعاد مختلف زندگی انسان را بررسی کرده است.

• رسالت یک زن جادوگر جدیدترین کتاب رضا حیات‌الغیب است. این کتاب حکم یک سفر درونی را دارد و به شما کمک می‌کند تا خودتان و احساسات‌تان را بهتر بشناسید و اضطراب‌هایتان را رها کنید. مطالب این کتاب با کمک سخنان بزرگانی نوشته شده است که به موفقیت رسیده‌اند و نکات برجستۀ این کتاب به شما کمک می‌کند در مسیر موفقیت به پیش بروید.

دربارۀ رضا حیات الغیب‌: نویسندهٔ کتاب اشراف‌زادگان فقیر

سید رضا حیات الغیب نویسندۀ ایرانی متولد سال 1367 است. اولین کتاب این نویسنده کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند است که در سال 1394 چاپ شد. این کتاب در واقع با نثری ساده و روان و مختصر نوشته شده و چکیده‌ای از همۀ آنچه است که برای ثروتمند شدن به آن نیاز دارید. کتاب دوم سید رضا حیات الغیب معجزه‌گر خاموش است

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (6)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    چنین کتاب‌هایی واقعا می تونن زندگی رو ارتقا بدن و حتی زندگی‌تون رو تغییر بدن. طراحی کتاب هم واقعا عالیه و من از خوندنش لذت بردم. کارت گارانتی برای بازگشت پول هم روی کتاب بود که ایدۀ عجیب و تکی بود.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • پاسخ به نظر

    تجربه و دانش علمی نویسنده در حوزۀ کسب‌وکار و موفقیت به‌نظرم خیلی کامل و جامعه هستش و تمرینات عملی و پرسش‌های فکری کتاب هم خیلی به آدم کمک می‌کنه و آدم رو به فکر فرو می‌بره. کتاب به نکته‌های خیلی کاربردی اشاره کرده و می‌توانید با کمک این نکات ذهن و رفتارتون رو تغییر بدید.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • پاسخ به نظر

    لحن کتاب خیلی صمیمانه و ساده و روون هستش و داستان‌ها، مثال‌ها، نقل‌قول و آمارهای خیلی زیادی به کتاب اضافه شده که باعث میشه خیلی راحت‌تر منظور نویسنده رو درک کنید.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (6)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 1

    شهود و یا مهارت در سطح بسیار بالای آن، فرآیندی را در برمی‌گیرد که به لحاظ کیفی با عقلانیت متفاوت است. اما درعین حال دقیق‌تر و محسوس‌تر از آن است. شهود شکلی کاملاً مشروع از هوش است، اما باید در جای خود و به شیوه‌ی خود فهمیده شود.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • 1

    مردم ثروتمند سخت کار می‌کنند و معتقدند، به طور کامل پاداش تلاشی را که می‌کنند و ارزشی را که برای دیگران فراهم می‌کنند، دریافت خواهند کرد. آدم‌های فقیر نیز سخت کار می‌کنند، ولی به‌خاطر نداشتن عزت نفس و احساس کم‌ارزشی که دارند، معتقدند که به اندازه‌ی تلاش خود و ارزشی را که برای دیگران فراهم می‌کنند، پاداش نمی‌گیرند. این اعتقاد از آن‌ها قربانیان واقعی ساخته است.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 1

    به اتفاقی در گذشته‌تان فکر کنید که آن موقع، ناراحتتان کرده است. شاید یک رابطه که تمام شده، یا شغلی که رهایش کردید؛ بعد از خودتان این سؤال را بپرسید آن موقع، آن شخص یا موضوع را چطور دیدید و روایت شما از آن موضوع چه بود چه چیزی باعث احساس منفی‌تان شده بود حالا به موقعیت امروزتان فکر کنید.

  • 1
  • 2
عیدی