زنان زیرک

(2)
نویسنده:

1,300,000ریال

1,170,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2392

علاقه مندان به این کتاب
17

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زنان زیرک

انتشارات دانژه منتشر کرد:
«زنان زیرک» راهنمای زنان و دخترانی است که در آستانه برقراری پیوند زناشویی‌اند. کتاب مشتمل بر قواعدی است که خواننده را هدایت می‌کند تا در ایجاد رابطه، با تدبیر و عزت نفس و حفظ سلامت خود کامروا شود.
نویسنده بر این باور است که مردان به رغم تفاوت‌های فردی، فرهنگی و اجتماعی، از ویژگی مشترک فرا فرهنگی برخوردارند که لازم است با شناخت آنها، در ایجاد رابطه‌ای سالم، شاد و پایدار موفق شویم. مطالعه کتاب برای همه‌ی زنان، به ویژه دختران پیش از ایجاد رابطه با مردها ضروری و سودمند خواهد بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب زنان زیرک اثر شری آرگو


نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز در کتاب زنان زیرک،‌ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند، پاسخ‌های جالب و قانع‌کننده‌ای به این سوال و بسیاری از سوالات پیچیدۀ زنان در رابطه با مردان داده است. شری آرگو نویسندۀ آمریکایی است که کتاب خودیاری زنان زیرک را در سال 2002 به چاپ رساند. کتاب زنان زیرک تبدیل به کتاب پرفروش نیویورک تایمز شد و بیش از یک میلیون نسخه از این کتاب در سراسر دنیا به فروش رفت.

آیا شما هم یکی از این دختران ساده دل هستید؟ احساس می‌کنید زیادی خوب هستید؟ برایتان همیشه این سوال پیش آمده که چرا مردان در ابتدای رابطه بسیار رمانتیک هستند و بعد خیلی تغییر می‌کنند؟ یا برایتان سوال است که چرا هر چه محبت می‌کنید جواب عکس می‌گیرید و مردان در آخر با دختران زیرک ازدواج می‌کنند؟

کتاب زنان زیرک اثر شری آرگو با ترجمۀ سمیرا ساجدی را نشر دانژه به چاپ رسانده است. زنان زیرک یک کتاب خودیاری جذاب برای زنانی است که داشتن قدرت و توانایی و استقلال شخصی و مالی برایشان مهم است. شری آگو با قوانین جذب متفاوتش، یک کتاب راهنمای جذاب نوشته است تا به زنان نشان دهد چرا یک زن قوی بسیار مطلوب‌تر از یک زن «بله‌گو» است؛ زنی که معمولاً خود را قربانی می‌کند. کتاب مملو از جدول‌های مقایسۀ بین دختر رویایی و دختر خوب و سناریوهای خنده‌دار از روابط واقعی زندگی و اصول جذابیت است. این کتاب به شما کمک می‌کند که بدانید چه کسی هستید، موضع خود را حفظ کنید و با مردان در سطح کاملاً جدیدی ارتباط برقرار کنید.

در کتاب زنان زیرک چه می‌خوانیم؟

شری آرگو، کتاب را با مرور وضعیتی شروع کرده است که چندین زن به دلیل رفتار بیش از حد خوب‌شان در آن قرار گرفته‌اند. اولین سوالی که برای خواننده پیش می‌آید و شری آرگو به آن پاسخ می‌دهد این است که زن زیرک اصلاً چه کسی است؟ از نظر شری آرگو زن زیرک زنی مهربان و در عین حال قوی است. او از زنانگی خود آگاه است اما آن را نقطه‌ضعف نمی‌داند و از آن به عنوان یک مزیت و سلاح ناعادلانه علیه مردان استفاده نمی‌کند. او می‌تواند ببخشد، اما برخلاف زنی که زیادی خوب است می‌تواند بفهمد که چه زمانی باید دست از بخشیدن و مهربانی بردارد.

نویسنده در ادامه به توضیح «چالش فکری» و معنای آن هم برای مردان و هم برای زنان می‌پردازد و در ادامه موضوع اصلی کتاب را توضیح می‌دهد. او به خواننده نشان می‌دهد که دختر خوب فردی است که بیش از حد می‌بخشد چون می‌خواهد محبت‌هایش جبران شود. مردان چنین زنانی را فاقد اعتماد‌به‌نفس و وابسته می‌بینند. چنین زنی احتمالاً به‌خاطر شرایط اجتماعی جامعه این‌گونه رفتار می‌کند. مجله‌ها، مردان و زنان دیگر به او گفته‌اند این‌گونه می‌تواند یک مرد را در زندگی‌اش حفظ کند. بیشتر این زنان فکر می‌کنند باید بیش از حد خوبی‌ها را جبران کنند و هیچ چیز را دست شانس نسپارند. سپس شری آرگو به نوع دیگری از زنان می‌رسد، همان زنان زیرک، زنانی که در درجۀ اول برای خودشان زندگی می‌کنند و همین توجۀ مردان را به خود جلب می‌کند.

این زن زیرک جلوی هیچ‌کسی سر خم نمی‌کند و در عوض دیگران جلوی او زانو می‌زنند. شری آرگو در ادامۀ کتاب به استدلال این موضوع پرداخته است که مردان باید احساس «مرد بودن» بکنند و این نکتۀ مهمی است که بسیاری از زنان آن را درک نکرده‌اند. فشار و کشش مناسب باعث می‌شود یک مرد به قدر کافی احساس مرد بودن بکند و در نتیجه یک شریک شاد می‌شود. زن خوب این را نمی‌فهمد اما مدام غر می‌زند و با درک نکردن، مرد را از خودش دور می‌کند. زن خوب همۀ خودش را می‌بخشد و در نتیجه نیازمند می‌شود چون انتظار دارد مرد به همان اندازه تلاش کند که البته به ندرت چنین می‌شود. از این گذشته، چنین مردی حتی فرصت این را ندارد که تلاش کند چون زن خوب همۀ تلاش‌ها را به جای او انجام می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب زنان زیرک

• مقدمه مترجم
• فصل اول: از پادری تا دختر رویاها
• فصل دوم: چرا مردها زیرک‌ها را ترجیح می‌دهند
• فصل سوم: دوره نامزدی
• فصل چهارم: چگونه کارگردان رابطه خود باشید
• فصل پنجم: دیگر غر نزنید
• فصل ششم: دفترچه راهنمای سری «نقشه بازی»
• فصل هفتم: حفاظت از غرور و شخصیت‌تان در مسائل مادی
• فصل هشتم: چگونه ذهن او را از نو درگیر خود کنید
• فصل نهم: نسخه نو و بهودیافته یک زیرک

بریده‌هایی از کتاب زنان زیرک

«همۀ آدم‌ها یک «دختر ساده دل» را در اطرافشان می‌شناسند. او همان زنی است که خوبی‌ها را چند برابر تلافی می‌کند، به مردی که تازه با او آشنا شده همه چیز می‌بخشد بی آنکه مرد تلاشی برای رابطه‌شان کرده باشد. او کورکورانه می‌بخشد زیرا می‌خواهد تمام این توجهات را دقیقاً به همین اندازه از طرف مقابل بگیرد. او با هر آن چیزی که گمان کند مرد آن را می‌خواهد یا از آن خوشش می‌آید کنار می‌آید زیرا بنا دارد این رابطه را به هر قیمتی حفظ کند. هر زنی دست کم یک بار در جایی از زندگی‌اش، در چنین موقعی قرار داشته است.»

«بیشتر مردها زنی را که برای جلب رضایت‌شان بیش از حد تلاش می‌کند به عنوان یک چالش فکری نمی‌بینند و ذهن خود را درگیر او نمی‌کنند. زن‌های باهوش مرتکب این اشتباه می‌شوند که فرض کنند حالا که مدرک تحصیلی بالایی دارند و از پس بحث‌های سیاسی برمی‌آیند، پس مردان عادی را نیز به خوبی می‌شناسند و درک می‌کنند، از این رو در طول شام خوردن سعی می‌کنند ذهن مرد را با حرف‌هایشان تحریک کنند، غافل از اینکه یک چالش فکری، هیچ ربطی به نوع گفت‌وگو ندارد.»

«حتی اگر شما یک وکیل پایه یک و قدرتمند دادگستری باشید و بتوانید چنان بحث کنید که او سرگیجه بگیرد، باز هم اهمیتی ندارد. باز هم این غر زدن به او اطمینان می‌دهد که شما کجا هستید و او کجا. این کار اصلاً باعث نگرانی، فکر کردن و یا هیجان‌زده شدن او نمی‌شود. این کار او را به سمت‌تان نمی‌کشد و مجذوب شما نمی‌کند. به جایش، او حضور شما را بدیهی می‌انگارد. حالا شما می‌خواهید با او صحبت کنید و او می‌خواهد هر کاری بکند «به جز» گفت‌وگو. و اگر خیلی اصرار کنید، او گناه را به گردن شما می‌اندازد.»

«هنگامی که رفتاری غیر رسمی با او داشته باشید، انگار که او دوستتان است، او هم با دل شما راه خواهد آمد، زیرا به همان اندازه‌ای که دوست دارد همه چیز عاشقانه پیش برود، این را نیز دوست دارد که همچنان یک تعقیب کننده باقی بماند. او را به چشم یک دوست دیدن این توانایی را به شما می‌دهد که بدون تقلا یا فشار حاصل از غر زدن، رابطه‌تان را پیش ببرید. لزومی ندارد به او بگویید: «سلام دوست عزیزم، چطوری پسر؟» بعد یک بطری نوشابۀ خنک را یک نفس بنوشید و به دنبالش یک لبخند احمقانه نیز تحویلش دهید. به او پیشنهاد ندهید که با هم دخترها را دید بزنید یا با هم تنباکو بجوید. زیاده‌روی نکنید. باز هم می‌گویم، با او همان رفتاری را داشته باشید که با دوست خود دارید.»

«هنگامیکه غر می‌زنید، این شمایید که تبدیل به «مشکل» می‌شود و او شما را، با خاموش کردن صدایتان حل می‌‌کند. اما وقتی غر نمی‌زنید، او مشکل را حل می‌کند. هنگامی که مشکلی وجود داشته باشد، مردها عاشق این هستند که آن را حل (بخوانید: درست، تعمیر) کنند. با غر زدن، شما کاری می‌کنید که انگار مشکل در وجود شماست. اگر می‌خواهید او وسیله‌ای را در خانه درست کند و او این کار را پشت گوش می‌اندازد، خیلی عادی بگویید که درست کردن آن را به برادرتان یا برادر خودش واگذار می‌کنید. مردها متنفرند از اینکه مرد دیگری چیزی را برایشان درست کند. بحث تمامیت ارضی است، انگار که مرد دیگری تهدید به گرفتن خاک آن‌ها کرده باشد.»

خواندن کتاب زنان زیرک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شری آرگو در کتاب زنان زیر یک اصل مهم را بیان کرده است که زنان سراسر جهان از آن غافل شده‌اند. این کتاب در درجۀ اول برای زنان خیلی خوب و ساده است بنابراین اگر دوست دارید به جای خیلی خوب بودن، زیرک باشید و رابطه‌ای مساوی و عادلانه با شریک زندگی خود داشته باشید این کتاب برای شماست.

درباره نویسنده کتاب زنان زیرک

کتاب زنان زیرک

شری آرگو در 5 نوامبر سال 1977 به دنیا آمد. او نویسندۀ آمریکایی فرانسوی‌‌تبار است که کتابش با نام «زنان زیرک» تبدیل به کتاب‌ پرفروش نیویورک تایمز شد. شری آرگو در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی نیز شرکت کرده است. نوشته‌های شری آرگو در مجلات بیشماری مثل Vanify Fair، People و Us Weekly منتشر شده است. آثار شری آرگو به بیش از سی زبان ترجمه و در سراسر دنیا منتشر شده است.

واکنش‌ها به کتاب زنان زیرک

کتاب زنان زیرک برترین کتاب در زمینۀ روابط زن و مرد در آمریکا شد.

امتیازات

کتاب زنان زیرک از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب زنان زیرک

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب زنان زیرک بامزه و قدرت‌بخش است و شری آرگو اصلاً وقت را تلف نکرده و به نصیحت‌های بی‌مورد نپرداخته و مستقیماً سراغ اصل مطلب رفته است. شاید کتاب کمی به احساسات شما آسیب بزند چون شری آرگو نکات خود را بسیار صریح بیان کرده است. او به شما راه‌های متعددی را نشان می‌دهد که چطور به خودتان احترام بگذارید، خودتان را دوست داشته باشید و در نتیجه مردان خوب را جذب کنید. پیام مثبت کتاب زنان زیرک این است که چطور از خود مراقبت کنید و قبل از گشتن به دنبال شریک زندگی خودتان را در اولویت قرار دهید. 

اگر از کتاب زنان زیرک خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- دو کتاب پرفروش و معروف باربارا دی آنجلس با نام «رازهایی درباره مردان» و «رازهایی درباره زنان» به شما نشان خواهد داد که چه دلایل هوشمندانه و ظریفی برای تمام احساسات، افکار و رفتارهای زنان و مردان وجود دارد.

چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود اثر جولی اسمیت نویسندۀ کتاب‌های خودیاری است. این کتاب در سال 2022 منتشر شد و یک راهنمای همدلانه و علمی برای بهبود سلامت روان محسوب می‌شود. نویسنده در این کتاب با توصیه‌های علمی خود راهکارهایی برای مقابله با اضطراب، افسردگی، شکست‌های غیرمنتظره، کمبود اعتماد به نفس و بسیاری مشکلات دیگر ارائه داده است.

ـ کتاب 13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان اثر سارانا رین است که در این کتاب به زنان نشان می‌دهد چطور می‌توانند عزت‌نفس از دست‌رفتۀ خود را بازیابند و از ترس‌ها و تردیدهای خود فراتر بروند. او در این کتاب جامع به شما نشان می‌دهد که چگونه ارزش خود را بازیابی کنید و به خودِ واقعی‌تان احترام بگذارید و عزت‌نفس خود را افزایش دهید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب به خانم‌ها «نه» گفتن رو یاد می‌ده و میگه چطوری می‌تونن اجازه ندن کسی از سادگی یا مهربونیشون سوءاستفاده کنه. همچنین روابط زن و مرد و باورهای غلط و درست در مورد رابطه رو به افراد یاد می‌ده.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • پاسخ به نظر

    این کتاب به جای یه تصویر رؤیایی و ایده‌آلیستی از روابط دو جنس مخالف، یه تصویر واقع‌گرایانه از طرز فکر و خواسته‌های مردان ارائه داده تا رفتاری درست یا نادرست مردها و زنان در رابطه رو نشون بده.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    کتاب زنان زیرک از شری‌ آرگو، یه کتاب روانشناسی حساب می‌شه و نویسنده فقط به نظریه‌های تئوری نگاه نکرده و گفت‌وگوها و پرسش‌ها و پاسخ‌هایی توی کتاب آورده که خیلی اون رو جذاب‌تره کرده.

بریده ای از کتاب (3)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    برای مثال فرض کنید که او دارد تلفنی با عمه‌ای که سال‌هاست او را ندیده صحبت می‌کند، اگر بعد از قطع کردن تلفن شما فوراً شروع به سؤال پیچ‌کردن او بکنید یا به او بپرید که چه کسی پشت خط بوده است، مانند این است که یک پیش‌بند بسته باشید و نقش یک مادر را بازی کنید، او هم مانند یک نوجوان، طغیان خواهد کرد.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • 0

    زنان باید بدانند که مردها بسیار عاشق رقابت و «هیجان تعقیب کردن» هستند. آن‌ها عاشق ماشین‌های مسابقه هستند. درگیر ورزش‌های حرفه‌ای می‌شوند و به شکار می‌روند. آن‌ها دوست دارند وسایل را تعمیر کنند، چیزی را کشف یا موضوعی را پیگیری کنند

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • 0

    اگر یک زن زیبا نسبت به خود خیلی نامطمئن باشد، ممکن است در نظر مردها زشت جلوه کند. مردی مصرانه در پی شماست، بنابراین حتما به نظرش جذاب هستید. اگر با یک رفتار زیرپوستی و بدون اینکه خیلی توی چشم بخورد، با اعتما بنفس با او برخورد کنید، او را قانع کرده‌اید که زیبا و جذاب هستید.

عیدی