30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
محاصره شده با سایکوپات ها

محاصره شده با سایکوپات ها

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
351

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب محاصره شده با سایکوپات ها

انتشارات نسل نواندیش منتشر کرد:
این اثر ویژگی‌های رفتاری افراد را با طبقه‌بندی به وسیله رنگ‌ها توضیح می‌دهد. اما در مورد آدم‌هایی كه در هیچ‌كدام از این طبقه‌بندی جایی ندارند چطور؟ آن‌ها افرادی به مراتب پیچیده‌تر هستند در این اثر نویسنده درباره افراد صحبت می‌كند؛ افرادی رازآلود كه تقریبا دو درصد از اجتماع را تشكیل می‌دهند. سایكوپات‌ها (جامعه‌ستیزها) افرادی عاری از هرگونه احساسند كه فقط به منافع خودشان فكر می‌كنند. آن‌ها شما را به خوبی تحت‌نظر می‌گیرند و در یك زمان مناسب شكارتان می‌كنند. آن‌ها می‌توانند زندگی خصوصی و حرفه‌ای شما را خراب كنند. در این اثر چگونه محافظت كردن از خودتان در برابر این افراد را خواهید آموخت.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها اثر توماس اریکسون

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها از سایت گودریدز امتیاز 3.5 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها:

کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها اثر نویسنده و متخصص رفتارِ سوئدی توماس اریکسون است که با نوشتنِ کتاب «در محاصرهٔ احمق‌ها» به شهرت رسید. این کتاب اولین بار در سال 2020 منتشر شد و توماس اریکسون در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید سایکوپات‌های اطرافتان را بشناسید و نگذارید آن‌ها ذهن شما را کنترل کنند یا بر زندگی‌تان تأثیر منفی بگذارند. او به شما یاد می‌دهد چطور در زندگی شخصی و حرفه‌ای از خودتان در برابر سوءاستفادهٔ دیگران محافظت کنید.

واکنش‌های جهانی به کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها:

«کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها یک کتاب راهنما محسوب می‌شود. نویسنده در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور جلوی سوءاستفادهٔ رفتاری دیگران یا به اصطلاح دستکاری ذهنی را بگیرید. توصیه‌های صریح نویسنده در زندگی واقعی قابل اجرا است و به شما اهمیت هوشیاری را می‌آموزد.» - کایرکاس

«کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها یک راهنمای آسان است که با آن می‌توانید با ترس‌هایتان در ارتباط با دیگران مقابله کنید و از خود در برابر سایکوپات‌ها محافظت کنید و نقشه‌های آن‌ها را خنثی کنید. بسیاری در محل کار یا خانه از توصیه‌های اریکسون بهره برده‌اند تا رفتارهای مختلف اطرافیانشان را تشخیص دهند و خط قرمزهای خود را در رابطه‌های‌شان مشخص کنند.» - بوک‌لیست

چرا باید کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها را بخوانیم؟

هدفِ کتاب محاصره شده با سایکوپات‌ها ترساندن شما نیست یا حتی قصدش این نیست که شما به تمام اطرافیان‌تان مشکوک شوید. دقیقاً برعکس، این کتاب می‌خواهد به شما یاد بدهد به چه کسی می‌توانید اعتماد کنید و یا بهتر است به چه کسی با احتیاط بیشتر نزدیک شوید و بدون در نظر گرفتن عوامل مختلف عاشق کسی نشوید. پس از مطالعهٔ این کتاب متوجه می‌شوید که چه کسی زیرک است، چه کسی نیت شومی دارد و چه کسی با شما صادق‌تر است. روش‌های این کتاب همگی علمی هستند و به شما کمک می‌کنند با درک رفتار خود و اطرافیان‌تان از خود در برابر سایکوپات‌ها محافظت کنید.

جملات درخشانی از کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها:

«تصور کنید شخص بسیار جذابی که همیشه در رؤیاهایتان به او فکر می‌کردید، روبه‌رویتان نشسته و در حال تحسین کردنتان است: «تو بهترین آدمی هستی که تاکنون ملاقات کرده‌ام!» بی‌درنگ این احساس به شما دست می‌دهد که همهٔ این‌ها واقعیت دارد و این فرد با شما صادق است. آن‌ها از شما سؤال می‌پرسند و مشتاق‌اند که همه‌چیز را دربارهٔ شما بدانند، اما دربارهٔ خودشان حرفی نمی‌زنند. آن‌ها طوری به شما خیره می‌شوند، گویی شما تنها فرد حاضر در آن اتاق هستید. توجه آن‌ها شما را برافروخته می‌کند و احساس درخششی را که تاکنون تجربه نکرده‌اید به شما می‌دهد. آن‌ها حرف‌هایی به شما می‌زنند که کل زندگی‌تان منتظر شنیدنشان بودید. آن‌ها می‌دانند شما دقیقاً چه کسی هستید. خصلت‌های درونی وجودتان را می‌شناسند و می‌دانند چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید و درنهایت شما احساس می‌کنید سرانجام شریک زندگی خود را یافته‌اید. آن‌ها قلب شما را جادو و تسخیر می‌کنند و آن را به دست می‌آورند. می‌توانید چشم ذهنتان را ببندید؟ می‌توانید این احساسات را تصور کنید؟ بی‌نظیر است، نه؟ سؤال اینجاست: می‌توانید خودتان را در آینه نگاه کنید و صادقانه بگویید که تحت‌تأثیر این حرف‌ها قرار نمی‌گیرید که مستعد چنین فریب خوردن‌هایی نیستید و بی‌درنگ به فرد روبه‌رو مشکوک شده و متوجه می‌شوید که این فرد خواسته‌ای کاملاً متفاوت با شما دارد؟»

«اگر اسم «آدولف هیتلر» را بیاورم، چه تصویری به ذهنتان می‌آید؟ هیلتر دنیا را به آتش کشید و این به قیمت جان شصت‌میلیون انسان تمام شد و البته که میلیون‌ها نفر دیگر تحت‌تأثیر این رویداد قرار گرفتند و رنج کشیدند. تخمین هزینه‌های مادی جنگ جهانی دوم احتمالاً غیرممکن است. اگر همهٔ این آدم‌ها با هدفی نیک کنار هم قرار می‌گرفتند، آن‌وقت چه می‌شد؟ اگر بگویم که هیتلر یک روانی و سایکوپات‌ بود، اعتراض می‌کنید؟ احتمالاً نه. با اطمینان می‌توانم بگویم که او یک دیوانه بود. حتماً تعجب می‌کنید و می‌گویید: پس چر ا کسی متوجه جنون و دیوانگی او نشده بود؟ چرا در آن دوران کسی جلوی او را نگرفته بود؟ چطور آلمانی‌ها به او اجازه بودند این کارها را انجام دهد؟ چرا کسی جلودارش نبود؟ سؤال خوبی است و پاسخش مشخص است. سایکوپات‌ها در فریب دادن اطرافیانشان استاد هستند. از یک دیدگاه کاملاً علمی، چطور متوجه شدیم که هیتلر یک دیوانه است؟ کوین داتن نویسندهٔ کتاب راهنمای موفقیت یک روانی خوب، از یک آزمایش برای شناسایی سایکوپات‌ها در بین بزرگسالان استفاده کرد.»

«واژهٔ «سایکوپت» (بیمار روانی، جامعه‌ستیز) از سال 1960 بسیار استفاده شد. البته نخستین کتاب در این زمینه در سال 1941 چاپ شده بود. از آن سال به بعد، کتاب‌های گوناگونی دربارهٔ این واژه چاپ شد. دهه‌های زیادی است که واژهٔ سایکوپات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و من سعی می‌کنم به مهم‌ترین ابعاد آن اشاره کنم. این واژه تعریف شده است، اما در بسیاری از مواقع به‌اشتباه استفاده می‌شود. مردم از این واژه برای نامیدن افرادی که از آن‌ها خوششان نمی‌آید استفاده می‌کنند. استفادهٔ بی‌ملاحظه و گسترده از این واژه، آن را به کلمه‌ای عادی تبدیل کرده است، تا جایی که ما دیگر نمی‌دانیم یک روانی واقعاً کیست و چه ویژگی‌هایی دارد. این واژه در سال 1970 در سوئد واژه‌ای گنگ بود، در نتیجه روان‌شناسان و روان‌پزشکان دیگر از آن استفاده نمی‌کردند و درعوض از جملهٔ «شخصی که به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد» استفاده کردند. درنهایت این واژه در سال 1980 جا افتاد و درست مورد استفاده قرار گرفت. نباید رفتار سایکوپات را با واژه‌های فانتزی پنهان کرد. آن‌ها بی‌شک برای اطرافیانشان و جامعه افراد خطرناکی هستند.»

در کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها چه می‌خوانیم؟

بسیاری از افراد اصطلاحات «سایکوپات یا روانی» و «ضداجتماعی یا سوسیوپات» را به‌جای یکدیگر استفاده می‌کنند. عموم جامعه اغلب در مورد کسی که وجدان یا احساسات عادی ندارد این واژه‌ها را به کار می‌برند. هر دوی این اصطلاحات در نمایش‌های پلیسی و پادکست‌های جنایی شنیده می‌شود. اما درواقع شخصیت ضداجتماعی و سایکوپات چه معنایی دارد؟ توماس اریکسون اولین‌بار در کتابِ «در محاصرهٔ احمق‌ها» طبقه‌بندی‌اش بر پایهٔ تئوری‌ای متشکل از چهار تیپ اصلی شخصیت‌شناسی را معرفی کرد که هر یک به وسیلهٔ یک رنگ مشخص شده است: قرمزها برای تسلط، زردها برای نفوذ، سبزها برای پایداری و ثبات و آبی‌ها برای وظیفه‌شناسی و فرمانبرداری. او نشان داد که چهار نوع رفتار وجود دارد و هر کدام از آن‌ها را در یک رنگ تعریف کرد و به خوانندگان آموخت که چگونه با آگاهی از رفتار و ضعف‌هایشان با احمق‌های زندگی‌شان برخورد کنند. حالا در کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها، با کمک همین طبقه‌بندی به علاقه‌مندان نشان می‌دهد چطور می‌توانند سایکوپات‌ها را بشناسند و رفتارهای مختلف آن‌ها را خنثی کنند. اریکسون در این کتاب برخی از رایج‌ترین رفتارهای سایکوپات‌ها را برمی‌شمارد و نشان می‌دهد که چطور این افراد برای تأثیرگذاری از اطرافیانشان از این رفتارها استفاده می‌کنند. او با روش‌ها و تکنیک‌های عملی به خوانندگان یاد می‌دهد که چطور به مقابله با این افراد بپردازند و از خود در برابر چنین افرادی محافظت کنند.

فهرست مطالبِ کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها

۱: سایکوپات (جامعه‌ستیز)‌ به چه معناست؟
۲: از خودتان محافظت کنید: دفاع اساسی دربرابر سایکوپات‌ها
۳: سایکوپات‌ها چه کسانی هستند؟
۴: محاصره‌شده با احمق‌ها؟ و اینکه چطور از شرشان خلاص شوید
۵: دستکاری روان‌شناختی، پدیده‌ای همه‌گیر
۶: دستکاری روان‌شناختی یعنی چه
۷: سایکوپات قرمزِ سلطه‌گر
۸: سایکوپاتِ زردِ جذاب
۹: سایکوپات سبزِ منفعل
۱۰: سایکوپات آبیِ وسواسی
۱۱: چطور یک سایکوپات قرمزها را بازیچهٔ خود می‌کند؟
۱۲: چطور یک سایکوپات زردها را بازیچهٔ خود می‌کند؟
۱۳: چطور یک سایکوپات سبزها را بازیچهٔ خود می‌کند؟
۱۴: چطور یک سایکوپات آبی‌ها را بازیچهٔ خود می‌کند؟
۱۵: تکنیک‌های رایج دستکاری روان‌شناختی
۱۶: فریبکاری‌های رایج و نحوهٔ مدیریت آن‌ها
۱۷: اگر هیچ راهی جواب نداد چه؟

اگر از خواندن کتابِ محاصره شده با سایکوپات‌ها لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• در محاصرهٔ احمق‌ها اثرِ معروف و پرفروش توماس اریکسون است. او بعد از ملاقاتی وحشتناک با یک کارآفرین موفق حس کرد که یک مشت احمق دورش را پر کرده‌اند و بدین ترتیب تصمیم گرفت انسان‌ها را بهتر بشناسد و سعی کرده است در این کتاب نشان بدهد چرا برای برقراری ارتباط با برخی از افراد دچار مشکل‌های جدی می‌شویم.

• محاصره شده با رئیس‌های بد اثر دیگری از توماس اریکسون متخصص رفتارِ سوئدی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور از شر افراد مزاحم، رؤسای بد و ورشکستی خلاص شوید. او به شما انگیزه می‌دهد تا بتوانید اطرافیان‌تان را نیز تحت‌تأثیر قرار دهید و در کسب‌وکار خود به موفقیت برسید.

• در محاصرهٔ خودشیفتگان اثر دیگری از توماس اریکسون نویسنده و متخصص رفتار سوئدی است. او در این کتاب سعی می‌کند ویژگی‌های خودشیفته‌ها را برشمارد و به شما نشان بدهد که چطور ممکن است از خودتان علائمی مبتنی بر خودشیفتگی را بروز دهید و با خودشیفته‌ها چگونه رفتار کنید.

دربارۀ توماس اریکسون‌: متخصص رفتار و نویسنده

محاصره شده با سایکوپات‌ها

توماس اریکسون در سال 1965 در سوئد به دنیا آمد. او متخصص رفتار، نویسنده و استاد دانشگاه است که کتاب‌های زیادی در حوزهٔ رفتارهای انسانی و ارتباطات میان‌فردی نوشته است. او طی 20 سال به سراسر اروپا سفر کرد و سخنرانی‌ها و سمینارهای مختلفی به زبان سوئدی و انگلیسی برای مدیران شرکت‌هایی مانند آی‌کیا، کوکاکولا، مایکروسافت، ولوو و کیا موتورز برگزار کرد تا به مردم کمک کند محیط اطرافشان را درک کنند. سری کتاب‌های او با‌عنوان «در محاصرهٔ احمق‌ها»، «محاصره شده با سایکوپات‌ها»، «محاصره‌شده با رئيس‌های بد»، «در محاصرهٔ شکست» و «در محاصرهٔ خودشیفتگان» منتشر شده‌اند. پرفروش‌ترین کتاب او «در محاصرهٔ احمق‌ها» است که اولین بار در سال 2014 منتشر شد و تنها در سوئد بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت. بیش از سه میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رفت و به 40 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شد. محتوای کتاب‌های اریکسون متون درسی کلاس‌های آموزشی برای تربیت مدیران در نقاط مختلف جهان است و سخنرانی‌هایش در سوئد، سراسر اروپا و جهان خواستار و طالب فراوان دارد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی