کفشدوزک تقویت حافظه (8)(3 تا 6 سال)

(0)
نشر:

320,000ریال

272,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
99

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کفشدوزک تقویت حافظه

انتشارات سلام منتشر کرد:
داشتن حافظه یکی از موارد ضروری یادگیری و موفقیت در زندگی است. از آن جایی که اغلب اطلاعات حسی، دیداری هستند و ادراک بینایی بیشترین نقش را در شناخت محیط و دریافت در روندهای حسی دارد، نقش حافظه دیداری نیز در بین سایر حافظه ها (شنیداری، لمسی، بویایی و چشایی) بیشترین است.
حافظه دیداری به توانایی ذخیره سازی و یادآوری چیزهایی که یک فرد می بینند اطلاق می شود. تـوانایی به خاطر سپردن و یادآوری اشیاء، تصـاویر، نمـادها و حرکات نقش اساسی در یادگیـری ایفـا می کند. کودکانی که حافظه دیداری خوبی ندارند در یادگیری مفاهیم و موضوعات مختلف درسی به ویژه در درس خواندن و نوشتن مشکل خواهند داشت. مشکل جانشین سازی حروف و نشانه های هم صدا به جای هم (حروف دارای چند شکل و یک صدا ) از عمده ترین مشکلات کودکان دارای حافظه دیداری ضعیف است.
خوشبختانه حافظه دیداری قابل تقویت است. فعالیت های این کتاب برای پرورش حافظه دیداری کودکان قبل از دبستان و یا کودکان سنین بالاتر که دارای مشکلات حافظه دیداری هستند طراحی شده اند. این فعالیت ها از ساده به مشکل تدوین شده اند؛ لذا توصیه می شود که در جلسات آموزشی یا درمانی، فعالیت ها به صورت انفرادی و گام به گام به ترتیب اجرا شوند.
بدیهی است که برنامه آموزشی یا درمانی هر کودک باید متناسب با توانایی ها و سرعت یادگیری وی تنظیم گردد. بهتر است فعالیت ها در مکانی آرام و به دور از عوامل مزاحم و در جلسات مختلف طبق دستور العمل، اجرا گردد. بازخوردهای مثبت و انجام فعالیت ها به صورت جذاب و بازی گونه توصیه می شود.
در پایان توصیه می شود ابتدا تصاویر کتاب را به کودک نشان دهید و پس از به خاطر سپاری، کتاب را ببندید و نمونه سؤالاتی را که در هر پاورقی آمده است از وی بپرسید. ضمناً سؤالات از سطح ساده به مشکل آمده است که والدین براساس سن کودک سؤالات را می توانند انتخاب کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی