ذن چیست

(0)
نویسنده:

2,000,000ریال

1,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
151

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ذن چیست

انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر کرد:
عده کمی هستند که از اصول ذن آگاه باشند یا توضیح دقیقی از جزئیات آن داشته باشند. ذن یکی از مکاتب منشعب از مکتب بودایی است که در ژاپن شکل گرفت.
اساس ذن بر تفکری عمیق و دقیق در اشیا و موجودات و به طور کلی پیرامون است.آیین ذن چهار مرحله مهم دارد:
مرحله اول تمرکز و اشراف بر محیط اطراف،نورها، صداها و…است. مرحله دوم نظارت بر ذهن و دور کردن پریشانی و رسیدن به آرامش ذهنی است.
مرحله سوم ذن تمرکز بر جسم در تک تک نقاط آن است و مرحله چهارم تنفس و هماهنگی آن.کتاب ذن چیست توسط ع.پاشایی نوشته شده است که در حوزه تفکرات شرقی آثار متعددی دارد.
کتاب ذن چیست از آغاز ورود این آیین از چین به ژاپن سخن خود را آغاز میکند و با تشریح نظریات مطرح آن وارد تعاریف منطق گریز کوان میشود و در انتها یک نظر کلی به فرهنگ هنری ژاپن می اندازد.
سایر قسمت های کتاب شامل: ستوری، یگانگی با طبیعت،جی جی موگه،کوان،ذندو و راه و رسم رهروی و مراحل کمال معنوی:گاو و گاوچران می باشد و در مجموع سعی میکند اطلاعات مبسوطی را در مورد تاریخ و روش ذن رائه دهد. در این نوشتار تفسیری از فلسفه ذن یا همان فلسفه روشن شدگی بودایی که در میان بودائیان رواج دارد ارایه شده است.
نویسنده مبانی فلسفه ذن مانند نظریه شناخت در آن، ندانستگی، بیهودگی، تجربه‌های طبیعی، یکی شدن با طبیعت، راه و رسم رهروی، مراحل کمال معنوی، منطق گریزی، آگاهی از هستی، فلسفه زبان در ذن و برخی دیگر از مفاهیم مطرح در این نوع اندیشه بودایی را مطرح کرده و به تبیین این آموزه‌ها پرداخته است.
وی الهام گرفتن از طبیعت و مظاهر طبیعی به ویژه حیوانات را در فلسفه ذن شرح داده و تصاویری که نشان دهنده اعتقادات بودائیان بر اساس فلسفه ذن می‌باشد ارایه نموده و به تحلیل مفاهیم مورد نظر آنان در این تصاویر پرداخته است.
کتاب ذن چیست از تالیف های ع.پاشایی مترجم محقق و شرق شناس ایرانی است که کتاب های متعددی در حوزه شناخت تفکرات شرق تالیف و ترجمه کرده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی