سلطه‌ی بخت

(0)

1,320,000ریال

1,188,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
355

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سلطه‌ی بخت

انتشارات میلکان منتشر کرد:
لئونارد ملودینو در سلطهٔ‌ بخت، با تبحر داستان‌نویسی ذاتی خود و رویکرد روایی و تخیلی، به وضوح نشان می‌دهد که زندگی ما چقدر تصادفی و بر اساس شانس پیش می‌رود و چطور همه‌چیز، از موفقیت شرکت گرفته تا نمرات مدرسه و نظرسنجی‌های سیاسی، کمتر از آنچه ما فکر می‌کنیم قابل اعتماد است.
ملودینو، با نشان‌دادن ذات حقیقی شانس و آشکارسازی توهمات روان‌شناختی، که باعث کژداوری ما درمورد دنیای پیرامونمان می‌شوند، ابزاری به ما می‌دهد که برای تصمیم‌گیری آگاهانه به آن نیاز داریم. نگاه جذاب و روشنگرانه‌ی نحوه‌ی تأثیرگذاری تصادفی‌بودن، شانس و احتمال از کلاس درس گرفته تا دادگاه و از بازارهای مالی گرفته تا سوپرمارکت‌ها، زندگی روزمره‌ی ما را مسحور و مبهوت خود می‌کند و بر سر ذوق می‌آورد.

«شنا در خلاف جهت جریان شهود انسان کار دشواری است. همان‌طور که خواهیم دید، ذهن انسان به‌گونه‌ای ساخته شده است که برای هر رویداد علت مشخصی را شناسایی کند و بنابراین در پذیرش تأثیر عوامل نامرتبط یا تصادفی به مشکل برمی‌خورد. بنابراین اولین قدم این است که باور کنید گاهی اوقات نه موفقیت از مهارت زیاد برمی‌خیزد و نه شکست از بی‌کفایتی زیاد به وجود می‌آید، بلکه به قول آرمن آلچیانِ اقتصاددان، هر دو از «شرایط اتفاقی» حاصل می‌شوند. فرایندهای تصادفی پایه و اساس طبیعت‌اند و در همه‌‌جای زندگی روزمره‌ی ما حاضرند؛ با‌وجوداین، بیشتر مردم آن‌ها را درک نمی‌کنند یا درباره‌ی آن‌ها زیاد نمی‌اندیشند.»
_ از متن کتاب
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی