30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
شعر کلاسیک
خلاصه الاشعار فی الرباعیات

خلاصه الاشعار فی الرباعیات

(0)

1,460,000ریال

1,314,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
449

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خلاصه الاشعار فی الرباعیات

انتشارات هرمس منتشر کرد:
ابوالمجد محمد بن مسعود بن مظفّر تبریزی از فضلای نیمه نخست قرن هشتم است که در حدیث و تاریخ و ادب و ریاضی نزد استادان برجسته تبریز، که در آن عصر مهم ترین مرکز فرهنگی ایران و محل آمد و شد دانشمندان نامدار بود، درس خواند. رساله های مجموعه سفینه تبریز، که به همت او گردآوری و کتابت شده گویای آگاهی او از علوم گوناگون است.
خلاصة الأشعار فی الرباعیات از زمره رباعی نامه های موضوعی است که ابوالمجد تبریزی آن را در پنجاه باب و مشتمل بر پانصد رباعی، در نیمه نخست قرن هشتم هجری تألیف و تدوین کرده است. نقل رباعیات بزرگان معاصر ابوالمجد در آذربایجان و ارّان، مانند امین الدین حاجی بله و جلال الدین عتیقی در کنار درج رباعیات کسانی مانند اثیرالدین ابهری و خواجه نصیرالدین طوسی گویای گرایش های محیط ادبی و عرفانی تبریز در آن عصر است.
*
و از انواع کلام منظوم رغبت بیشتر مردمان از عام و خاص و وضیع و شریف به قسم رباعی می باشد؛ چه اختلاف اوزان او نزد طبع سلیم بسیار ظاهر نمی شود و اگر چنانکه کسی عروض بحث نکرده باشد متصوّر او آن بود که رباعی را یک وزن بیش نیست و نیز هر معنی غریب و بدیع که در غزلی باشد در رباعی نیک آن معنی می توان گفتن.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی