30بوک
کتاب عمومی
مذهبی
عمومی
رساله حقوق امام علی

رساله حقوق امام علی (جیبی)(چاپ و نشر بین الملل)

(0)

300,000ریال

270,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
40

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب رساله حقوق امام علی

انتشارات چاپ و نشر بین الملل منتشر کرد:
امام علی بن حسین، زین العابدین، با صحیفه سجادّیه شناخته شده است، اما آثار مکتوب به جامانده از امام سجاد در صحیفه خلاصه نمیشود ،بلکه احادیث فراوان از ایشان به یادگار مانده است و در میان این احادیث نام «رساله حقوق »درخشش ویژه دارد.
رساله حقوق امام سجاد دربردارنده دستورالعمل های حیاتبخش در زمینه های مختلف زندگی و به ویژه وظایف و حقوق اجتماعی، و برنامه های جامع و فراگیر برای تنظیم سبک زندگی اسلامی است. رساله حقوق از این نظر که حقوق، تکالیف و وظایف اصلی انسان را یک جا و در کنار هم گرد آورده است، روایتی منحصربه فرد است ،زیرا حقوقی که در این رساله مطرح شده، محدود به حقوق اجتماعی نیست، بلکه گستره حقوق در اخلاق اسلامی بسیار وسیع است و شامل چهار قلمرو میباشد1. حق خدا و ماوراء طبیعت بر انسان2.حق انسان بر خود3.حق دیگران بر انسان 4.حق طبیعت بر انسان.
باوجوداینکه شرح های فراوانی بر «رساله حقوق »نوشته شده، عمده این شرح ها افزون بر درازدامن و مفصل بودن، بدو ن تو ّجه به نکات موشکافانه که در سخن امام سجاد(ع)نهفته است، نگارش یافته است. ازاین رو، این نوشتار درصدد است او ًلا: ازنظر سبک و روش کار، با تمرکز بر متن رساله حقوق و ژرف اندیشی در ظرایف کلام زین العابدین (ع) در حد توان، پرده از زوایای پنهان سخنان آن حضرت بردارد و ثانیا اشاره ای توحیدی امام سجاد(ع) را در حد فهم نویسنده نشان دهد. بدین ترتیب، تو ّجه اصلی نگارنده در این شرح، به استخراج نکات و ظرایف سخن امام سجاد(ع)به ویژه نکات توحیدی معطوف خواهد بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی