مدرسه پرواز (خشتی)

(0)
نویسنده:

1,100,000ریال

880,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
581

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مدرسه پرواز

انتشارات کتاب چار منتشر کرد:
با اینکه پنگوئن کوچولو در وجودش روح عقاب دارد اما بدنش برای پرواز کردن ساخته نشده است اما پنگوئن این قصه روح سرکشی دارد، و لجوجانه به دنبال برآورده کردن آرزویش یعنی آرزوی پرواز است این پنگوئن حتی حاضر است برای پرواز کردن از دیگران کمک بگیرد و تمام تلاشش را به کار می بندد تا آرزویش را عملی کند آیا بالاخره موفق می شود پرواز کند یا می پذیرد که بدنش برای پرواز ساخته نشده و آرزویش را رها می کند؟
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب مدرسه‌ی پرواز اثر لیتا جاج

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

مدرسه‌ی پرواز از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

مدرسه‌ی پرواز از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب مدرسه‌ی‌ پرواز از آن خود کرده است:

• برندۀ جایزۀ NEA Reading Circle List Primary Title
• نامزد جایزهٔ کتاب تصویری کارولینای جنوبی
• نامزد جایزهٔ «گرند کانیون ریدر»
• نامزد جایزهٔ «لیدی باگ» برای کتاب‌های مصور
• راه یافته به فهرست انجمن مطالعهٔ ایالت ویسکانسین
• نامزد جایزهٔ کتاب کودک داکوتای جنوبی

معرفی رمان مصور مدرسه‌ی پرواز:

کتاب مصورِ مدرسه‌ی پرواز اولین‌بار با تصویرگری و نویسندگی لیتا جاج در سال 2014 منتشر شد. لیتا جاج طنز را در داستانی کودکانه گنجانده است و با تصاویر زیبایش کودکان را تشویق می‌کند تا به‌جای رسیدن به هدف از مسیر لذت ببرند. تصاویر کتاب که با آبرنگ و مداد و بر روی پس‌زمینه‌ای با رنگ زرد طراحی شده‌اند، این کتاب را تبدیل به اثری بسیار جذاب برای کودکان کرده است. مدرسه‌ی پرواز داستان یک پنگوئن کوچولو است که بدنش برای پرواز ساخته نشده اما آرزوی پرواز را در سر می‌پروراند و نهایت تلاشش را می‌کند تا بلکه بتواند پرواز کند.

واکنش‌های جهانی به کتاب مدرسه‌ی پرواز:

«لیتا جاج را به‌خاطر تصاویر زیبای کتاب‌هایش با آبرنگ و مداد از حیوانات می‌شناسند. او جزئیات واقع‌گرایانه‌ای به نقاشی‌های خود می‌افزاید. گرچه تمام موجودات کتاب‌هایش شخصیت‌های کارتونی دارند اما برای بچه‌ها بسیار جالب و ملموس هستند. بچه‌های کوچکی که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند، از پشتکار پنگوئن کوچولو در کتاب مدرسه‌ی پرواز لذت خواهند برد.» - سارا هانتر

چرا باید کتاب مدرسه‌ی پرواز را برای کودکان بخوانید؟

مدرسه‌ی پرواز کتابی بسیار الهام‌بخش است، کودکان با مطالعهٔ این کتاب با مفاهیمی مانند تلاش برای رسیدن به آرزوها آشنا می‌شوند. دانش‌آموزان ابتدایی از خواندن این کتاب با صدای بلند و تماشای تصاویر آن لذت خواهند برد. دانش‌آموزان بزرگ‌تر می‌توانند با الهام از داستان پنگوئن کوچولو، داستان زندگی خود را بنویسند. همچنین این کتاب الهام‌بخش بسیاری از معلمان و والدین است که در هر شرایطی از کودکان حمایت کنند و آن‌ها را تشویق کنند تا دست از رؤیاها و اهداف خود نکشند.

خلاصهٔ داستان کتاب مدرسه‌ی پرواز‌:

پنگوئن کوچولو فکر می‌کند «روح عقاب» دارد و حالا می‌خواهد پرواز کند. او قایق موتوری‌اش را به مدرسهٔ پرواز پرندگان در کنار اسکله می‌بندد و به سایر دانش‌آموزان و معلمان پردار اعلام می‌کند که او برای پرواز زاده شده است. معلم و فلامینگو متقاعد نمی‌شوند اما به‌هرحال به پنگوئن کوچولو اجازه می‌دهند در کلاس پرواز بماند. پنگوئن کوچولو عینکِ خلبانی قرمزش را به چشم می‌زند، او قطعاً ارادهٔ زیادی دارد اما همه می‌دانند که پنگوئن‌ها نمی‌توانند پرواز کنند و بنابراین پنگوئن کوچولو هم استعدادی ندارد. پنگوئن کوچولو هفته‌ها مشتاقانه به تمرین ادامه می‌دهد اما باز هم به جای اوج گرفتن فقط به داخل اقیانوس می‌افتد و با دلی شکسته راهی خانه می‌شود. اما ناگهان ایده‌ای به ذهن فلامینگو خطور می‌کند، او با بستن پر و نخ ماهیگیری به پنگوئن کوچولو کمک می‌کند تا به سمت آسمان پرواز کند و پنگوئن کوچولو هم به سختی بال‌های کوچکش را بهم می‌زند و به‌زودی همان‌طور که همیشه آرزویش را داشت می‌تواند به اوج آسمان پرواز کند اما افسوس که سریع پایین می‌افتد. حتی با وجود اراده و روح یک عقاب، اون هنوز یک پنگوئن کوچولو است. با این‌که رویای پنگوئن کوچولو محقق نمی‌شود اما او حالا یک پرندهٔ کوچک شاد است که مدرسهٔ پرواز را ترک می‌کند. درواقع او آن‌قدر خوشحال است که به زودی با دوست جدیدش «شتر مرغ» به مدرسه باز می‌گردد تا این‌بار با دوستش تلاش کند و هر دو بتوانند پرواز کنند.

حواشی حول محور کتاب

موزیکالی جذاب براساس کتاب مدرسهٔ پرواز در برادوی ساخته شد و در نیویورک و چین اجرا شده است.

اگر از خواندن کتاب مدرسه‌ی پرواز لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• مجموعه داستان‌های فسقلی‌ها اثر تونی گراس است و شکوه قاسم‌نیا کتاب‌ها را بازآفرینی کرده است. این مجموعهٔ مصور از شخصیت‌های مختلفی تشکیل شده که هر یک از آن‌ها دختر یا پسر کوچولویی هستند که یک ویژگی یا عادتی منفی دارند، لجباز هستند، زیادی غذا می‌خورند و غیره. این داستان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کودکان را با رفتارهای بد شخصیت‌ها آشنا کنند تا متوجهٔ زشتی کار آن‌ها شوند. 

• کتاب تام گیتس مجموعه‌ای کتاب داستانی اثر لیز پیشون نویسندهٔ آمریکایی است که به‌صورت یک دفتر خاطرات مصور نوشته شده است. این مجموعه داستان پسری به نام تام گیتس است که هر بار داستان گرفتارها و دردسرهای خود را به صورت یادداشت‌های روزانه و خاطرات به زبانی طنز و جالب روایت می‌کند.

• کتاب مصور خالی اثر اعظم مهدوی نویسندهٔ کتاب‌های کودک و نوجوان است. این کتابِ مصور داستان یک دختر کوچکی را روایت می‌کند که مادرش را از دست داده و حالا موجودی خیالی به نام «خالی» جای مادرش را گرفته است. این کتاب گویای قدرت تخیل کودکان است و همچنین به آن‌ها نشان می‌دهد چطور باید با غم‌واندوه و سوگ کنار بیایند.

دربارۀ لیتا جاج‌: نویسنده و تصویرگر

مدرسه پرواز

لیتا جاج نویسنده و تصویرگری است که برندهٔ جایزه شده و تاکنون 30 کتاب داستانی و غیرداستانی برای کودکان نوشته است. از دیگر کتاب‌های مصور او می‌توان به «متولدشده در طبیعت بکر»، «سورتمهٔ قرمز» «هوت و پیپ» و «هزار ردپا» اشاره کرد. او برای خلق تصاویر و داستان‌های زیبا برندهٔ جایزهٔ انجمن بین‌المللی کتابخوانی و ALA Notable Book شده است. لیتا هم‌اکنون در پیتربورو در شرق انگلستان زندگی می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی