فرندز (زندگی و خاطرات متیو پری)

(1)
نویسنده:

1,650,000ریال

1,485,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3924

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فرندز

انتشارات مون منتشر کرد:
(سلام، من متیو هستم، البته احتمالا مرا به اسم دیگری می‌شناسید. دوستانم متی صدام می‌کنند و نباید الان زنده باشم.)
داستان متیو پری، هنرپیشه معروف اینطوری شروع می‌شود و ما را با خود به سفری می‌برد که مبدا آن آرزوی کودکی‌اش برای معروف شدن و مقصدش اعتیاد و بعد رهایی از آن است. در مسیر ما را با متیوی پنج ساله‌ای آشنا می‌کند که از مونترال به لس‌آنجلس رفت و بین والدینی که از هم جدا شده بودند در رفت و آمد بود؛ و متیوی بیست‌و‌چهار ساله‌ای که در قسمت آزمایشی سریال معروفی که آن زمان اسمش دوستانی مثل ما بود یکی از نقش‌های اصلی را قاپید. متیو پری در داستانی خارق‌العاده از خانواده‌ی نابسامانی که در آن پرورش یافت پرده برمی‌دارد و درباره‌ی اشتیاقی که او را به سمت شهرت سوق می‌داد و از یک خلا درونی حرف می‌زند که حتی با رسیدن به بزرگترین آرزوهایش نمی‌توانست پرش کند. پری با آن شوخ طبعی معروفش، به‌صراحت و خودآگاه به شرح جدال مادام‌العمرش با اعتیاد و آنچه به آن دامن می‌زد (با وجود اینکه به ظاهر به هر چه می‌خواست رسیده بود) می‌پردازد.
زندگی و خاطرات متیو پری زندگی‌نامه‌ای فراموش‌نشدنی است که شخصی و در عین حال شگفت‌آور است و دستی است که برای یاری به سمت افرادی دراز شده که برای ترک اعتیاد می‌جنگند. کتابی صددرصد صادقانه، تکان‌دهنده و بسیار خنده دار که طرف‌داران متیو منتظرش بودند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

دربارۀ کتاب فرندز، زندگی و خاطرات متیو پری

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب فرندز، زندگی و خاطرات متیو پری از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب فرندز، زندگی و خاطرات متیو پری از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ فرندز، زندگی و خاطرات متیو پری:

کتابِ فرندز، زندگی و خاطرات متیو پری در سال 2022 منتشر و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز، گودریدز و یواِس‌اِی تودی شد. متیو پری بازیگر سریالِ (سیتکام) کمدی و محبوب «فرندز» که اولین قسمت آن در سال 1994 از شبکهٔ اِن‌بی‌سی پخش شد، در این کتاب از خاطراتش در پشت‌صحنهٔ سریال فرندز می‌گوید و پرده از تکان‌دهنده‌ترین و شوکه‌کننده‌ترین لحظات زندگی‌اش در مبارزه با اعتیاد برمی‌دارد.

واکنش‌های جهانی به کتابِ فرندز و خاطرات متیو پری:

«ستارهٔ دوست‌داشتنی سریال محبوبِ فرندز ما را در کتابش به پشت‌صحنهٔ سریال فرندز و مبارزه‌اش با اعتیاد می‌برد و از خاطرات دردناک، تاریک، خنده‌دار و اندوهبار خود می‌گوید.» - نیویورک تایمز 

«شما با کتابی قابل‌توجه، شگفت‌انگیز و صمیمانه مواجه هستید. شجاعت متیو پری برای نوشتن این کتاب و آنچه می‌گوید و نحوهٔ بیان آن ستودنی است.» - مجلهٔ جی.کیو

«متیو پری در کتابِ فرندز، خاطراتی دلخراش اما زیبا را برای شما تعریف می‌کند.» - مجلهٔ پیپل

چرا باید کتاب فرندز، زندگی و خاطرات متیو پری را بخوانیم؟

کتاب فرندز روایت بی‌پرده و صریحی است که نوشتنش واقعاً به ‌شجاعت زیادی نیاز دارد. متیو پری شجاعانه شما را به دلِ خاطراتش از اعتیاد، بیماری و تنهایی فلج‌کننده‌اش می‌کشاند و تعریف می‌کند که چطور در اوج شهرت و زمانی که با بازی در سریالِ محبوب فرندز خنده بر لب دیگران می‌نشاند، خودش از اعتیاد و مشکلات دیگر رنج می‌برد.

دربارهٔ سریال فرندز:

سریال فرندز، یک سریال کمدی آمریکایی است که از 22 سپتامبر سال 1994 تا 6 مِی سال 2004 از شبکهٔ ان‌بی‌سی پخش شد و ده فصل به طول انجامید. سریالی که قرار بود یک سریال کمدی ساده باشد، چنان پرطرفدار شد که هیچ‌کس حتی تصورش را هم نمی‌کرد و فصل هشتم آن به رتبهٔ اول برترین سریال‌های تلویزیونی رسید. قسمت پایانی این سریال رکوردار شد و حدود 52 میلیون بیننده به تماشای آن نشستند و آن را تبدیل به پربیننده‌ترین قسمت تلویزیونی کردند و درنهایت این سریال تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی در تمام دوران شد. در این سریال بازیگرانی چون جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت بلانکت، متیو پری و دیوید شومر به ایفای نقش پرداختند. داستان این سریال حول محورِ دوستی این شخصیت‌ها می‌چرخد که همگی 20 تا 30 سال سن دارند و در شهر منهتن در نیویورک زندگی می‌کنند.

چرا سریال فرندز هنوز هم پرطرفدار است؟

حدوداً ۳۰ سال از زمان پخش فصل اول سریال فرندز می‌گذرد و با این‌که مفاهیم و دیدگاه‌های نشان داده‌شده در این سریال با ارزش‌های مدرن جامعهٔ امروز بسیار در تضاد است، اما هنوز در زمرهٔ محبوب‌ترین سریال‌های کمدی قرار دارد. نسل جوان که اغلب به آن‌ها نسل زِد می‌گویند نیز به تماشای این سریال نشستند و آن را ستودند. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این سریال فیلم‌نامهٔ خاص و شخصیت‌های آن باشد؛ سریالی که شخصیت اصلی نداشت و شش شخصیت آن همگی محبوب بودند. یکی دیگر از جذاب‌ترین ویژگی‌های این سریال شاید این باشد که بیندگانش در هر رنج سنی می‌توانند با شخصیت‌های آن همذات‌پنداری کنند. کشمکش‌هایی که شخصیت‌ها در زندگی، رابطه، شغل و تعاملات خانوادگی خود تجربه می‌کنند به‌نوعی برای هر فردی ملموس است. رابطهٔ جذاب، ارتباط و دوستیِ گاهی پیچیدهٔ این شش شخصیت نیز تأثیری بسیار در محبوبیت آن‌ها داشت؛ شخصیت‌هایی که واقعاً دوستانی همیشگی بودند و بدون توجه به موقعیت همیشه کنار یکدیگر ماندند و هوای یکدیگر را داشتند. ریچل (با بازی جنیفر آنیستون) و راس (با بازی دیوید شومر) روابط عاشقانه و پیچیده‌ای را به‌تصویر کشیدند، چندلر بینگ (با بازی متیو پری) دوستی خالصانه را به‌تصویر کشید و زخم‌های دوران کودکی‌اش را پشت جوک‌ها و شوخ‌طبعی‌اش مخفی کرد. جویی (با بازی مت لبلانک) با دردسرها و ارتباطاتش و البته ظاهر جذابش همه را مجذوب خود کرد. مدل موهای خاص، تلفن‌های بزرگ و دورهمی‌های عجیب و پرماجرای این شش شخصیت هیچ‌گاه از یاد طرفداران آن نخواهد رفت. این سریال تماشاگران را به دوستی‌های واقعی و تجربیات سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی کشاند و هنوز هم می‌توان با تماشای این سریال، دنیای واقعی را به فراموشی سپرد.

فهرست مطالب

سرآغاز / نوشتهٔ لیسا کودرو
پیشگفتار
فصل اول: منظره

• میان‌پرده: نیویورک
فصل دوم: یک نسل دیگر هم به فنا رفت
• میان‌پرده: متمن
فصل سوم: چمدانی پر از عقده
• میان‌پرده: مُرده
فصل چهارم: انگار قبلاً توی همین شرایط بوده‌ام
• میان‌پرده: زوم
فصل پنجم: دیوار چهارم
• میان‌پرده: سوراخ‌سنبه‌ها
فصل ششم: بروس ویلیس
• میان‌پرده: طوفان‌ها فروکش می‌کنند
فصل هفتم: فواید فرندز
• میان‌پرده: جیب‌ها
فصل هشتم: ادیسه
• میان‌پرده: کمپ تروما
فصل نهم: شریک بی‌شریک، تا سه بشه همه‌چی خراب می‌شه!
• میان‌پرده: خشونت در هالیوود
فصل دهم: آن حقیقت بزرگ وحشتناک
• میان‌پرده: بخش مربوط به سیگار
فصل یازدهم: بتمن
نام‌نامه

دربارۀ متیو پری‌: نویسندهٔ کتاب فرندز

فرندز (زندگي و خاطرات متيو پري)

متیو لنگفورد پری در سال 1969 در ماساچوست به دنیا آمد. او بازیگر، کمدین و تهیه‌کنندۀ آمریکایی - کانادایی است که با ایفای نقش چندلر بینگ در سیتکام کمدی فرندز به شهرت رسید. مادرش یک روزنامه‌نگار کانادایی و پدرش بازیگر بود. پدر و مادرش قبل از اولین سال تولد متیو از هم جدا شدند و مادرش با کیت موریسون روزنامه‌نگار کانادایی ازدواج کرد. متیو نزد مادرش در انتاریو بزرگ شد و همکلاسی جاستین ترودو نخست‌وزیر فعلی کانادا بود. در دوران نوجوانی شدیداً به تنیس علاقه‌مند شد و توانست به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال کند. زمانی که 15 ساله شد به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد تا بازیگری را دنبال کند. او به کالج بالکی در شرمن اوکس رفت و در سال 1987 فارغ‌التحصیل شد. او پس از فارغ‌التحصیلی در چندین سریال تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی به ایفای نقش پرداخت.

متیو پری و سریال فرندز

متیو تلاش کرد تا برای ایفای نقش در سریال «شش تا از یکی» پذیرفته شود که بعدها با نام فرندز پخش شد ولی به دلیل بازی در سریالی دیگر، در ابتدا درخواست او را نپذیرفتند اما او دست از تلاش برنداشت و در نهایت توانست نقش چندلر بینگ را به چنگ آورد. پری در آن زمان 24 سال داشت و جوانترین بازیگر اصلی این سریال بود. سریال فرندز موفقیت چشمگیری به ‌دست آورد و تمام بازیگرانش از جمله متیو پری به شهرت بین‌المللی رسیدند. متیو و دیگر بازیگران این سریال تا سال 2002 برای هر قسمت سریال یک میلیون دلار دریافت می‌کردند. متیو پری و مت له‌بلانک برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزۀ اِمی شدند. پری بعدها در کتاب خاطراتش عنوان کرد که در فصل‌هایی از سریال فرندز با اعتیاد دست‌وپنجه نرم می‌کرد. او که پس از حادثه‌ای با جت اسکی در سال 1997 معتاد به ویکودین شده بود و پس از آن در یک برنامهٔ توانبخشی 28 روزه شرکت کرده بود؛ با وجود مشکلات همچنان به ایفای نقش در سریال فرندز ادامه داد و در 30 سالگی دچار بیماری پانکراتیت به‌خاطر مصرف الکل شد. متأسفانه در 28 اکتبر سال 2023 دستیار متیو پری جنازه‌اش را در جکوزی خانه‌اش یافت و بدین ترتیب ستارهٔ محبوب سریال فرندز در 54 سالگی چشم از جهان فرو بست. علت مرگ هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد اما پلیس اعلام کرده است که هیچ چیز مشکوکی در خانهٔ این بازیگر پیدا نشده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    با این‌که متن کتاب به زبان اصلی رو خوندم ولی نگاهی به ترجمه انداختم و ترجمهٔ این نشر از کتاب رو بیشتر پسندیدم. کتاب خاطرات متیو پری و رویارویی‌اش با اعتیاد در حین ضبط سریال فرندزه. با این‌که چندلر شخصیت محبوب من نبود اما مطمئنم با حضورش گرمی خاصی به این سریال بخشید. اگر طرفدار سریال فرندزید حتما این کتاب رو بخونید

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی