30بوک
کتاب عمومی
علوم اجتماعی
انسان شناسی
انسان شناسی حرکات آیینی و نمایشی

انسان شناسی حرکات آیینی و نمایشی

(0)

2,200,000ریال

1,980,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
158

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب انسان شناسی حرکات آیینی و نمایشی

انتشارات پارت منتشر کرد:
آنیا پیترسون رویس با نگارش این کتاب آغازگر جریانی تأثیرگذار بود که حرکت را نه به عنوان پدیده ای مجرد و مجزا، بلکه در پیوند با جامعه و مردمان کنکاش میکند. از همین روست که اثر او به یکی از شناخته شده ترین کتب در هر دو رشته ی انسان شناسی و هنرهای نمایشی بدل شده و همچنان با گذشت سالها از زمان انتشار
چاپ نخست، به عنوان یکی از متون اصلی در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین ویژگی کتاب انسان شناسی حرکات آیینی و نمایشی، توجه به ماهیت حرکت به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط ابراز احساسات و جست وجوی معناست. رویس از نمونه های مختلف تاریخی و جغرافیایی برای تبیین این واقعیت بهره می گیرد که حرکت از خالق خود جدایی ناپذیر است و بنابراین حرکات آیینی و نمایشی جنبه ای از رفتار انسانی هستند که شناخت آنها تنها با بررسی فرم حرکات ممکن نیست، بلکه باید دریابیم این حرکات درچه مأوای فرهنگی ای شکل گرفته اند و چه معنا و مفهومی با خود به همراه دارند.
برگردان گزیده فصول این کتاب دربرگیرنده ی مباحثی از این دست است که برای طیفی متنوع از مخاطبان هنرهای نمایشی به ویژه هنرمندان و پژوهشگران در رشته های نمایش حرکات موزون پرفورمنس و نیز انسان شناسان و جامعه شناسان فرهنگی آموزنده و الهام بخش خواهد بود.
فروشگاه اینترنی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی