صدای پنهان ذهن

(0)
نویسنده:

1,290,000ریال

1,161,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
349

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب صدای پنهان ذهن

انتشارات هورمزد منتشر کرد:
اگر به فردی غریبه بگویید که با خودتان حرف می‌زنید، احتمالاً فکر می‌کند که شما عجیب‌وغریب هستید اما حقیقت این است که همهٔ ما صدایی در ذهن خود داریم. اغلب، وقتی با خودمان حرف می‌زنیم، امیدواریم که از مربی درونی بهره ببریم اما در عوض با یک منتقد درونی روبه‌رو می‌شویم. در شرایط سخت، مربی درونی به ما روحیه می‌دهد: «تمرکز کن، می‌توانی انجامش بدهی.» اما منتقد درونی کاملاً ناامیدمان می‌کند: «من حتماً شکست می‌خورم. همه به من می‌خندند. فایدهٔ این کار چیست؟»
اتان کراس، روانشناس مشهور، در این کتاب به بررسی گفت‌وگوهای خاموشی می‌پردازد که با خودمان داریم. این پچ‌پچه‌های درونی هم می‌توانند مثبت باشند و هم منفی، نویسنده با تلفیق یافته‌های پژوهش‌های پیشرفتهٔ رفتاری و مغزی آزمایشگاه خود با نمونه‌هایی واقعی، توضیح می‌دهد که این گفت‌وگوها چگونه زندگی، کار و روابط ما را شکل می‌‌دهند. او هشدار می‌دهد که تسلیم‌شدن به خودگویی‌های منفی و گمراه‌کننده می‌تواند سلامت ما را به خطر بیندازد، خلق‌وخوی ما را تضعیف کند، روابط اجتماعی ما را مختل کند و باعث شود که زیر فشار کمر خم کنیم.
خبر خوب این است که ما به ابزارهایی مجهز هستیم که می‌توانند پچ‌پچه‌های درونی را به نفع ما تغییر دهند. این ابزارها که اغلب از دید ما پنهان هستند شامل کلماتی هستند که برای فکر کردن به خود به کار می‌بریم؛ فناوری‌هایی که هر روز استفاده می‌کنیم؛ دفتر خاطراتی که در کشوی خود نگه می‌داریم؛ مکالماتی که با عزیزانمان داریم و شرایط مدارس و محل‌های کارمان.
«صدای پنهان ذهن»، با تکیه بر بحث‌های مستدل، پژوهش‌های تخصصی در حوزه‌های روانشناسی، علوم عصبی و علوم‌شناختی و داستان‌هایی اثرگذار، به ما قدرت می‌دهد که مهم‌ترین گفت‌وگوی هر روزهٔ خود را تغییر دهیم: گفت‌وگویی که با خودمان داریم. این کتاب، انتخابی خوب برای علاقه‌مندان به روانشناسی و به خصوص روانشناسی شناختی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌‌کنیم کتاب روانشناسی تصویر ذهنی را نیز بخوانید.



...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی