درس پرسیدن و چالش

(0)
نویسنده:

1,360,000ریال

1,224,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
75

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب درس پرسیدن و چالش

انتشارات پیله منتشر کرد:
این کتاب برای همگان است؛ از معلمان تازه وارد که به دنبال پیشرفت در حوزه‌ی تدریس تا معلم با سابقه‌ای مثل من که نیاز دارد تا، روش‌های مختلف آموزش را گاه‌به‌گاه مرور کند. معلم هر کلاسی می‌تواند برای درس پرسیدن و امتحان گرفتن از ایده‌های این کتاب کمک بگیرد.

وقتی که من شروع به نوشتن این کتاب کردم، تک تک ایده‌ها را با همکاران، انجام دادیم. من می‌دانم که ما چقدر محدودیت زمانی داریم. ما به ایده‌هایی نیاز داریم که هم در درک آن‌ها و هم آماده‌سازی آن‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، تأثیر مثبتی نیز در عملکرد دانش‌آموزان داشته باشد. با این ملاحظه، من ایده‌هایی را انتخاب کردم که یا خودم پیش از این از آن‌ها استفاده کرده‌ام؛ یا بخش‌هایی که گروهی از معلمان پیش از آن آن‌ها را آزمایش کرده‌اند؛ این ایده‌ها مناسب زمانی است که، شما به دنبال تأثیری عمیق بر کلاس در زمانی کوتاه هستید. ایده‌هایی برای تدریس به شکل عمومی و خصوصی تبیین شده است.

کتاب حاضر برای این است که شما مطمئن شوید که هر دانش‌آموزی در کلاس از سلول‌های خاکستری مغزاش استفاده می‌کند. هیچ‌کس نباید بشیند و بگوید که «این درس آسان است»! وقتی که از همه سؤال پرسیده شد و همه به چالش کشیده شدند، شما بزرگترین تأثیر را بر یادگیری دانش‌آموزان گذارده‌اید. بسیاری از این چالش‌ها برای تحرک دانش‌آموزان است. این مهم زمانی محقق می‌گردد که معلم بامهارتی دانش‌آموزان خود را بشناسد و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های متعدد را بداند و درجا از آن‌ها استفاده کند. هدف این کتاب، پیشنهاد طیف گسترده‌ای از فعالیت‌هاست.

چند موضوع وجود دارد که در سراسر کتاب حاضر است: سطح بالایی از درس‌پرسیدن و به چالش کشاندن، با سطح پایینی از تهدید نسبت مستقیم دارد. من با این ایده سال‌ها پیش خارج از محیط آموزش آشنا شدم ولی از این که می‌بینم مری مایت (نویسنده، سخنران) در این‌باره سخن می‌گوید بسیار لذت می‌برم. این کار سبب به وجود آمدن فرهنگی در آموزش می‌شود که بدون تهدید دانش‌آموزان به چالش کشیده می‌شوند. مثلاً: امتحانات با ریسک کم را می‌توان بخشی از برنامه‌ی آموزشی قرارداد. امتحان‌های کوچکی که کمک به یادآوری و تمرین برای دانش‌آموزان می‌گردد. شما می‌توانید از مثال‌های این کتاب بهره‌مند شوید.

در نهایت علت اصلی این کتاب هرم بلوم (1956) بود. این مفهوم قدیمی است، اما وقتی که می‌خواهید بدانید که چگونه از دانش‌آموزان درس پرسید، از آن کمک می‌گیرید. هرم، 6 مرحله از شناخت را مطرح می‌کند: یادآوری، فهمیدن، کاربرد، تحلیل، نقد، ابداع. این هرمس در سال‌های اخیر به‌روزرسانی شده است؛ استفاده از ابزارهای دیجیتال برای درس پرسیدن از دانش‌آموزان توصیه می‌گردد. برخی از ایده‌های این کتاب‌، در سطوحِ مختلف هرم بلوم قرار می‌گیرند.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی