ایگو و آرکتایپ

(1)

3,150,000ریال

2,835,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
356

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ایگو و آرکتایپ

انتشارات مهر اندیش منتشر کرد:
اِدینجر کتابی مسحورکننده نوشته است و مفاهیم روان‌شناختیِ یونگ را بر اساس آمیزه‌ای جذاب از داستان‌های اسطوره‌ای به‌روشنی بررسی و ترکیب کرده است. این کتاب کوششی است نافذ برای اینکه «تصاویر آرکتایپی‌ای که در ضمیر ناخودآگاه خواننده وجود دارد» را به او نشان دهد.

این کتاب درموردِ سفر فرد به کلیت روانی، که در روان‌شناسیِ تحلیلی به نام فرایند تفرّد شناخته می‌شود، نوشته شده است. اِدینجر مراحل این فرایند را دنبال می‌کند و آن‌ها را از طریق نمادپردازی‌های دینی، اسطوره‌ای، رؤیاها و هنر، با جست‌وجوی معنا مرتبط می‌سازد. به اعتقاد اِدینجر، برای مردان و زنان معاصر، رویارویی با خویش معادل است با کشف خدا. حاصل گفت‌وگوی میان ایگو و تصویر آرکتایپیِ خدا، تجربه‌ای است که جهان‌نگریِ فرد را از ریشه تغییر می‌دهد و شیوۀ زندگی جدید و معنادارتری را ممکن می‌سازد.

نویسنده
ادوارد اف. اِدینجر (1998 ـ 1922) روان‌کاو آمریکایی و پیرو مکتب روان‌شناسی یونگ، در دانشگاه ایندیانا و دانشکدۀ پزشکی دانشگاه ییل تحصیل کرد و در سال 1946 فارغ‌التحصیل شد. اِدینجر سرپرست سابق بخش بیماران روانی در بیمارستان ایالتی راکلند، از اعضای بنیان‌گذار بنیاد یونگ در نیویورک و رئیس سابق مرکز آموزشی یونگ در نیویورک بوده است. ادینجر نویسندۀ کتب متعددی دربارۀ روان‌شناسی یونگی است که ازجمله می‌توان از تشریح روان، نمادپردازی کیمیاوی در روان‌درمانی؛ روان زنده، تحلیلی روانی در تصاویر و همین کتاب نام برد.

مترجم
مهدی سررشته‌داری، متولد سال 1327، تهران، در سال 1345 از دبیرستان البرز فارغ‌التحصیل شد. دانشگاه پهلوی شیراز (پزشکی)، دانشگاه ملی (علوم سیاسی) و مدرسۀ عالی شهر کلن (روان‌شناسی تعلیم‌و‌تربیت) ازجمله مراکز دانشگاهی محلِ تحصیلِ مهدی سررشته‌داری بوده است.

از مهدی سررشته‌داری، کتاب‌های فراوانی در زمینه‌های روان‌شناسی، فلسفه و عرفان، ادبیات معاصر و کهن، اسطوره و آثار یونگ منتشرشده است. برخی کتاب‌های منتشره ایشان به‌شرح زیر است:

طریق صوفیانۀ عشق؛ آفرینش، وجود و زمان؛ اِنیگرام؛ شور عشق، رنج هجران؛ تعبیر قصه‌های پریان و آنیما و آنیموس در قصه‌های پریان؛ که عشق آسان نمود اول؛ چهار مقالۀ یونگی؛ آمور و سایکی؛ فرهنگ اصطلاحات و مفاهیم روان‌شناسی یونگی؛ تیپ‌شناسی یونگی؛ تشریح روان؛ کیمیاگری؛ آنیما وآنیموس؛ تا ابد جوان؛ درآمدی بر روان‌شناسی یونگ و همین کتاب نام برد.

کتاب‌های صوتیِ تختِ پولاد، بوف کور، سگ ولگرد، هشت کتاب و چرندوپرند با صدای مهدی سررشته‌داری در آمریکا منتشر شده است.

مهدی سررشته‌داری از سال 1364 مقیم آمریکاست و به‌جز فعالیت حرفه‌ای در امر پژوهش، تألیف و ترجمه’ به تدریس در موضوعات مربوطه نیز اشتغال دارد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • Arash Narimani
    • پاسخ به نظر

    کتابی فوق العاده..

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی