پنیر هلندی

(0)
نویسنده:

1,010,000ریال

909,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
341

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پنیر هلندی

انتشارات آموت منتشر کرد:
ویللم الشات با نام اصلی آلفونس دی ریدر (۱۸۸۲-۱۹۶۰) نویسنده و شاعر برجسته‌ی بلژیکی‌ست. الشات یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین نویسندگان فلاندری قرن بیستم است و غیر از رمان پنیر، پدیدآور آثار دیگری‌ست از جمله ویلای گل سرخ، رستگاری، چرب‌زبانی و پای چوبی، بازنشستگی.
از ویژگی‌های سبک الشات طنزهای گزنده، طعنه‌آمیز و غیراحساسی اوست با نگاهی رئالیستی به جهان و روابط اشخاص داستان. فضای داستان‌ها با دقت و ظرافت خلق شده‌اند و معمولاً کوتاهند، بدون کلمات اضافی و توصیف جزییات. آثار الشات روی هم رفته از هفتصد صفحه فراتر نمی‌رود. زبان او هوشیارانه و ساده است و حتی امروزه یک زبان مدرن محسوب می‌شود.
الشات در آژانس تبلیغاتی خودش کار می‌کرد گرچه دنیای تبلیغات را دوست نداشت. درست قبل از مرگش در سال ۱۹۶۰ احساسش را اینگونه بیان می‌کند: «نه تنها از تبلیغات، از دنیای تجارت هم بیزارم. رمان‌های «چرب‌زبانی» و «پای چوبی» را نوشته‌ام تا به نحوی خودم را از شر حرف‌های ناگفته‌ام خلاص کنم. ناچار از مبادرت به تبلیغات تجاری بودم، چون گذران زندگی با قلم زدن ممکن نبود. »
آثار او هنوز به‌طور گسترده‌ای ترجمه و خوانده می‌شود. رمان پنیر تنها رمان فلاندری‌ست که به سی‌وهفت زبان برگردانده شده است. بر اساس اغلب رمان‌های الشات از جمله پنیر فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی ساخته شده است. مجموعه‌ی آثار او با جایزه‌ی «نثر روایی جامعه‌ی فلاندری»، جایزه‌ی «کنستانتین هاویخنس» و جایزه‌ی ادبی «جامعه‌ی فلاندری» تقدیر شده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتابِ هم‌نوایی در پاییز را نیز بخوانید.



...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • رضا روان پارسا
    • پاسخ به نظر

    میشه کتاب رو به عنوان یک طنز تلخ خوند یا به عنوان هجویه ای به دنیای تجارت و ترسیمی از بی معنایی و گمنامی در زندگی روزمره کارمندی نگاه کرد. کتاب شاهکاری نیست ولی راحت خوان و کوتاه هست و انتخاب مناسبیه برای فاصله بین مطالعه دو کتاب سنگین تر.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی