شجاعت رنج بردن

(0)

1,850,000ریال

1,665,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1055

علاقه مندان به این کتاب
21

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شجاعت رنج بردن

انتشارات میلکان منتشر کرد:
داستان رنج هرگز ساده نیست، بلکه شامل درد، فقدان و پرسشگری و همچنین شجاعت، رشد و هدفمندی است. چیزی نیست که بتوان بر آن پیروز شد، بلکه بخشی گریز‌ناپذیر از زندگی ا‌ست. همه رنج خواهیم برد، ولی مهم نحوه‌ی رنج‌بردن‌مان است و ازآن‌جاکه همه‌ی ما با این قطعیت‌های وجودی روبه‌رو می‌شویم، به ما یادآوری می‌شود که زندگی هدیه است و ما می‌توانیم انتخاب کنیم چه کاری با این هدیه انجام دهیم. مری اُلیور به‌طور جان‌سوزی این تجربه‌ی انسانی را در خطوط پایانی شعر «روز تابستانی» توصیف می‌کند:
«مگر نه آن‌که عاقبت همه‌چیز خیلی زود از بین می‌رود! به من بگو چه خواهی کرد با یگانه زندگی عنان‌گسیخته و گران‌بهای خود!»
زندگی هیچ انسانی بدون رنج نیست، اما رنج‌هایی وجود دارند که چنان عمیق و بی‌رحمانه‌اند که تاروپود هستی آدمی را برای همیشه تغییر می‌دهند. در شجاعت رنج‌بردن، درل و سارا ون تانگرن چارچوبِ درمانی جدیدی را معرفی می‌کنند که با پرورش معنا، به شکوفایی در بحبوحه‌ی رنج کمک می‌کند. این مدل تلفیقی با استفاده از مطالعات علمی، مثال‌های بالینی و داستان‌های شخصی از خسران و اندوه، به کسانی کمک می‌کند که با چنین رنج‌هایی مواجه‌اند.

«راهنمایی متهورانه، متأثرکننده و مفید برای شجاعت‌داشتن در فرازونشیب‌های زندگی.» – دکتر اِوِرت ال. ورتینگتون، نویسنده‌ی کتاب چگونه ببخشم؟
«اگر در دوره‌ی سختی هستید، این کتابی ا‌ست که باید بخوانید. درل و سارا با پروراندن شجاعتِ پرداختن به رنج، چارچوب جدیدی برای وظیفه‌ی مهم کمک به شکوفایی و یافتن معنا در میانه‌ی رنج به ما می‌دهند.» – دکتر جِیمی آتن
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب شجاعت رنج بردن اثر درل و سارا ون تانگرن

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب شجاعت رنج بردن از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب شجاعت رنج بردن:

کتابِ شجاعت رنج بردن: چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی، اثر درل و سارا ون تانگرن زوجِ روان‌درمانگر است. آن‌ها این کتاب را با الهام از روان‌شناسی وجودی و مثبت‌نگر نوشتند و این کتاب اولین بار در سال 2020 منتشر شد. نویسندگان در این کتاب چارچوبِ درمانی جدیدی را به خوانندگان معرفی کرده‌اند تا به آن‌ها کمک کنند از میان رنج به شکوفایی و معنا برسند. این کتاب درواقع ادای احترامی است به روح ویکتور فرانکل، متخصص اعصاب، روان‌پزشک، بازماندهٔ هولوکاست و نویسندهٔ کتاب «انسان در جستجوی معنا» که زندگی خود را صرف رمزگشایی راه‌های تغییر درد و رنج و ایجاد معنا و شکوفایی از دلِ آن کرد.

واکنش‌های جهانی به کتاب شجاعت رنج بردن:

«کتابِ شجاعت رنج بردن، یک هدیهٔ به‌موقع بود... این کتاب سزاوار جایگاهی در قفسهٔ کتاب‌های هر درمانگر، کشیش و هر فردی است که به پرورش معنا و شکوفایی در دوران تلخ و تاریک علاقه دارد.» - ریفورمد ژورنال

«کتابِ شجاعت رنج بردن گنجی برای درمانگران، مراجعان و همهٔ افرادی است که از پرداختن به درد و رنج خود می‌ترسند. نویسندگان رویکرد ملایمی برای رسیدن به مسائل اصلی در زندگی هر فرد پیش گرفته‌اند و با کمک این کتاب به خواننده نشان می‌دهند که رنج واقعاً چیست و چه احساسی باید در مقابل رنج پیش گرفت. محتوای کتاب معتبر است و نویسندگان از رنج، درد، شکوفایی و رسیدن به معنا از پسِ رنج صحبت کرده‌اند. آن‌ها همچنین دانش علمی را به احساسات افزوده‌اند و به خواننده توضیح می‌دهند چطور باید این دانش علمی را در زندگی خود به کار بگیرند.» - مجلهٔ مرزها در روانشناسی

«این کتاب راهنمایی متهورانه، متأثرکننده و مفید برای شجاعت‌داشتن در فرازونشیب‌های زندگی است و هر روان‌درمانگری باید این کتاب را بخواند.» - دکتر اِورت ال. ورتینگون

«اگر در دورهٔ سختی هستید حتماً این کتاب را بخوانید. درل و سارا با پروراندن شجاعتِ پرداختن به رنج، چارچوب جدیدی برای کمک به شکوفایی و یافتن معنا در میانهٔ رنج ارائه کرده‌اند.» - دکتر جیمی آلن

«درل و سارا به طرز ماهرانه‌ای نظریه‌های روان‌شناختی، یافته‌های تحقیقاتی، توصیه‌های بالینی و داستان خود را به هم پیوند داده‌اند و روایتی قدرتمند و روشنگرانه برای درمانگران، محققان و هر کسی که رنج می‌برد خلق کرده‌اند.» - کریستال پارک، دکتر و استاد روان‌شناسی دانشگاه کنتیکت

چرا باید کتاب شجاعت رنج بردن را بخوانیم؟

جست‌وجو و کشف معنا از دلِ رنج و یا حوادثِ ناگوارِ زندگی کار چندان آسانی نیست و نیاز به روش و مهارت خاصی دارد. اما درل و سارا در این کتاب به شما نشان می‌دهند که چگونه کسانی که رنج می‌برند می‌توانند هم‌زمان واقعیت دردشان را بپذیرند و با امید به زندگی خود ادامه دهند. این کتاب یک یاری‌رسان حرفه‌ای برای روان‌شناسان، مشاورها، روانپزشکان و مددکاران اجتماعی است تا بتوانند به مراجعین خود در زمینهٔ رنج و کشف معنای مثبت در زندگی کمک کنند. مطالعهٔ این کتاب را به همهٔ کسانی که در زندگی با درد، رنج و یا سوگ نیز مواجه شده‌اند توصیه می‌کنیم.

تحلیلی بر کتاب شجاعت رنج بردن:

رنج بخشی اجتناب‌ناپذیر در زندگی هر انسانی است اما برخی از رنج‌ها آن‌قدر عمیق و یا آن‌قدر طاقت‌فرسا هستند که اساساً ذات انسان‌ها را تغییر می‌دهند یا آن‌ها را در زندگی به پوچی می‌رسانند. بسیاری از رویکردهای درمانی موجود رنج را یک بیماری روانی تلقی می‌کنند و به دنبال راه‌حل درمانی برای آن هستند. بااین‌حال، چنین رویکردهایی نسبت به رنج، اغلب در بررسی پرسش‌های عمیق و اساسی در مورد رنج ناکام می‌مانند. چنین رویکردهایی موضوعاتی مانند مرگ، انزوا، آزادی، هویت و بی‌معنایی که اغلب رنج را به‌همراه دارند و راه‌های گسترده‌ای که رنج بر تجربهٔ زیستن هر فرد تأثیر می‌گذارد را نادیده می‌گیرند. اما نویسندگان این کتاب با مطالعهٔ تحقیقات علمی، نمونه‌های بالینی، روان‌شناسی وجودی و داستان‌های شخصی افراد و خودشان دربارهٔ فقدان و اندوه، مدل‌هایی یکپارچه را در کتابِ شجاعت رنج بردن عرضه کرده‌اند. آن‌ها با تحقیقات پیشرفته و استفاده از نمونه‌های موردی بالینی، پنج مرحله رنج و نحوهٔ برخورد با رنج را توضیح می‌دهند. آن‌ها همچنین در این کتاب به شما نشان می‌دهند چگونه انسان و به‌خصوص انسان‌هایی که رنج کشیده‌اند و یا در حال تحمل رنج هستند می‌توانند از دل رنج به شکوفایی و رشد برسند.

در کتاب شجاعت رنج بردن چه می‌خوانیم؟

زوج نویسنده با تعریف خاطراتی از زندگی شخصی‌شان کتابِ شجاعت رنج بردن را شروع می‌کنند و از مرگ برادر یکی از نویسندگان می‌گویند و تعریف می‌کنند که خودِ نویسنده نیز ممکن بود به دلیل شرایط ژنتیکی مشابه با چنین شرایطی مواجه شود و بنابراین این زوج تصمیم می‌گیرند که هیچ‌گاه بچه‌دار نشوند و زمانی که بر این شرایط غلبه می‌کنند متوجه می‌شوند که هیچ‌وقت نمی‌توانند بچه‌دار شوند. سپس نویسندگان بر اساس تجربهٔ خودشان دربارهٔ فقدان و رنج، یک چارچوب بالینی ایجاد می‌کنند که پیشنهاد می‌کند راهی جدید برای رنج بیابند که منجر به شکوفایی و خودسازی می‌شود. این چارچوب مبتنی بر ایدهٔ ویکتور فرانکل است که شخص به‌ شجاعت برای رنج کشیدن نیاز دارد و رنج مانند بسیاری از رویکردهای روان‌درمانی نیازی به تثبیت ندارد، بلکه باید با روش‌های مختلف با آن برخورد کرد. آن‌ها معتقدند در مقابل مرگ، ناباروری، از دست‌دادن یک رویا یا تغییر دائمی رفتار افراد هیچ اصلاحی وجود ندارد، در عوض آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که خواننده رنج کشیدن را به عنوان بخشی ذاتی از زندگی بپذیرد و به خواننده نشان می‌دهند چطور با آن درگیر شود و کنار بیاید. پشتیبانِ نظرات و رویکردهای عملی نویسندگان این کتاب، یافته‌های علمی و نتایج تحقیقات مختلف است.

اگر از خواندن کتاب شجاعت رنج بردن لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• افسردگی نهفته اثر مارگارت رابینسون روان‌شناس بالینی است. او در این کتاب در مورد علائم و اثرات افسردگی کاملاً نهفته می‌گوید و نشان می‌دهد چطور می‌شود علائم این افسردگی را تشخیص داد و چطور با این افسردگی مقابله کرد. اگر حس می‌کنید تنها و به‌دام افتاده هستید این کتاب برای شماست.

• چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم اثر مگان دیواین، روان‌درمانگر و سخنران، است. این کتاب جورنالی برای سوگ، فقدان، غم‌واندوه و کنار آمدن با رنج است و به خوانندگان می‌آموزد چطور باید در مقابل سوگ و رنج از خود مراقبت کنند.

• کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم اثر سارا ویلسن نویسنده و کارآفرین است. نویسنده که خودش سال‌ها سعی کرده است با اضطراب دست‌وپنجه نرم کند، پس از مصاحبه با دایی لاما متوجه می‌شود که تمام مشکلات روانی‌اش ناشی از اضطراب است. او در این کتاب از راه‌حل‌ها و روش‌هایش برای غلبه بر مشکلات، اضطراب و نیرویی در  زندگی‌اش می‌گوید.

• کتاب افسانه‌ی عادی بودن اثر پزشک مشهور گبور مته است که این کتاب را با همکاری پسرش دنیل مته نوشت. او در این کتاب تشریح می‌کند که چرا کشورهای غربی با وجود پیشرفت در زمینهٔ پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی باز هم نتوانسته‌اند آمار بیماری‌ها را کنترل کنند و ما همچنان شاهد افزایش بیماری‌های مزمن و عمومی در کشورهای پیشرفته هستیم. او این سؤال را مطرح می‌کند که واقعاً چه چیزی «عادی» است و چرا با وجود پیشرفت علم پزشکی، بیماری‌ها جسمی و روحی هر روز وخیم‌تر و بیشتر می‌‌شوند.

دربارۀ درل ون تانگرن: روان‌شناس آمریکایی

شجاعت رنج بردن

دکتر درل ون تانگرن، دانشیار روان‌شناسی کالج هوپ در شهر هلند واقع در ایالات میشیگان است. او روان‌شناس اجتماعی است و بیش از 150 مقالهٔ علمی دربارهٔ موضوعاتی مانند معنای زندگی، مذهب، فضایل اخلاقی از جمله بخشش و فروتنی، روابط و سلامت ‌روان منتشر کرده است. او تحقیقاتش را با پشتیبانی بنیاد «جان تمپلتون» به انجام می‌رساند و تاکنون جوایز ملی و بین‌المللی زیادی را دریافت کرده است. او در حال حاضر دستیار ویراستار مجلهٔ «روان‌شناسی مثبت» و سردبیر مشاور مجلهٔ «روان‌شناسی دین و معنویت» و «روان‌شناسی اجتماعی» است.

دربارۀ سارا ون تانگرن‌: مددکار اجتماعی

سارا ون تانگرن مددکار اجتماعی بالینی است که در ایالت‌های میشیگان و ویرجینا فعالیت می‌کند. او از دانشگاه ممدکاری اجتماعی دانشگاه ویرجینیا در ریچموند فارغ‌التحصیل شده است و بیش از دوازده سال تجربهٔ مددکاری اجتماعی بالینی در محیط‌هایی مانند مطب‌های خصوصی، مؤسسه‌های مراقبت از خانواده، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های سرپایی و پناهگاه‌ها را دارد و عضو انجمن ملی مددکاران اجتماعی ایالات متحده است. او در حال‌حاضر یک مطب خصوصی در میشیگان دارد و به مشاورهٔ فردی و خانوادگی مشغول است و همچنین به کودکان کار کمک می‌کند تا با اتفاقات ناخوشایند زندگی کنار بیایند. او در رمان شناختی-رفتاری، ذهن‌آگاهی، روان درمانی وجودی، روایت درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد تخصص دارد.

شجاعت رنج بردن

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی