دختر شالی عطر خزر

(0)

2,980,000ریال

2,682,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
129

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دختر شالی عطر خزر

انتشارات شادان منتشر کرد:
زنان با فداكارى همیشگى...

اصطلاح مناسبى نیست ولى مثل یك «اپیدمى» زنانه میان كسانى است كه عنوان مادر و همسر را در زندگى دارند. انگار به بعضى‏ها تكلیف شده كه چون نقش مادرِ خانواده را دارند پس حتماً باید خود را فراموش كنند و تمام زندگى را براى دیگر اعضاى خانواده بگذارند (گاهى هم این نقش به خواهر یا دختر خانواده مى‏رسد). انگار كه خلق شده‏اند براى خدمات دادن به دیگران و فراهم آوردن وسایل آسایش و رفاه بقیه!

به رسم معمول، این مادران ایثارگر شاید هیچگاه دنیایى غیر از این را تصور نكنند و نخواهند، اما گاهى پیش مى‏آید كه با گذر عمر، حسرت این نوع از زندگى و سالهاى برباد رفته برایشان مى‏ماند. یكبار پاى صحبت یكى از همین مادرانِ عزیز و فداكار - و حتى تحصیل كرده - نشستم و درددلى كرد بسیار اثرگذار، لااقل براى من:

دلم مى‏خواهد فرصتى بیابم كه بتوانم خود را ببخشم و لااقل كمى آرامش به دست آورم. دلم از تمام آسیب‏هاى جسمى و روحى كه به خود زده‏ام گرفته است، دلم از اینكه به دیگران، به نزدیك‏ترین كسانم اجازه دادم مرا نادیده بگیرند و این را حق خود مى‏دانستند، پُر است! اى كاش مى‏توانستم به آن روزها كه بى‏دریغ براى خانواده‏ام از جان مایه مى‏گذاشتم و هیچ انتظارى هم نداشتم برگردم تا به آنها یادآورى كنم این رفتار وظیفه ذاتى من نیست و اگر از زندگى خود، آرامشم و حتى جسم و جان خویش براى شما مى‏گذرم باید قدردان آن باشید و آن را بر زبان بیاورید. دلم مى‏خواهد فرصتى بیابم كه خود را سخت در آغوش بكشم و براى لحظه‏اى خود را عاشقانه دوست داشته باشم. مى‏دانم فرصتش نیست كه چیزى را جبران كنم ولى شاید یك روز بتوانم رودرروى آینه بنشینم و با زُل زدن در چشمانم بگویم دیگر هیچگاه تو را تنها نخواهم گذاشت!

روى تحصیل كرده بودن این مادر تاكید كردم كه بگویم نادیده گرفتنِ خویش مى‏تواند در تمام طبقات اجتماعى و تحصیلى رخ دهد و از سرِ ناآگاهى اجتماعى نیست. حتى به قول همین گوینده، كار تا به آنجا میرسد كه دیگران تصور مى‏كنند وجود او صرفاً براى همین ایثار مستمر و از خودگذشتگىِ همیشگى است.

داستان امروز ما گستره زمانىِ نسبتاً بلندى را در بر مى‏گیرد ولى نویسنده به خوبى توانسته روند داستان را در بازه‏هاى مختلف ترسیم كند و در دامِ زیاده نوشتن نیفتد. قهرمان قصه ما با توصیف اولیه این نوشته بى‏ارتباط نیست و شخصیتش براى مخاطب آشناست. این گستره زمانى نكته‏اى مثبت با خود دارد كه مخاطب را ضمن جذب در قصه، با وقایع رخ داده اجتماعى هم آشنا مى‏سازد، به ویژه اگر خواننده در آن مقاطع زمانى نبوده باشد.

به هر حال توصیه مى‏كنم دختر شالى را از نویسنده‏اى داراى سابقه ولى با اولین كار در شادان بخوانید كه بر ایجاد ارتباط لازم بین مخاطب با قهرمانانش تردید ندارم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی