نقاشی و اعتراض

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
15

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نقاشی و اعتراض

انتشارات سوره مهر منتشر کرد:
از سویی در میان مدعیان فرهنگ و هنر در ایران شاهد نوعی واگرایی نسبت به هنر متعهد و معترض به نظام جهانی هستیم و از سوی دیگر در میان جماعت هنر انقلابی نوعی نا آگاهی از تجارب جهانی در این زمینه وجود دارد که سبب می شود هنر انقلابی ایران زبانی محلی و محدود پیدا کرده و از دست یابی به زبان جهانی در هنر واماند...
در هر مجلد از مجموعه هنر اعتراضی جهان به 10 هنرمند یا اثر هنری برجسته در حیطه هنر اعتراضی معاصر جهان پرداخته می شود تا بدین ترتیب روشن شود که هنر متعهد، مسئول و معترض چه منزلتی در تولیدات طراز اول هنری جهان داراست.
صفحات پیش رو شرح زندگی و زمانه و آثار ده تن از جنون مندترین و ارجمند ترین هنرمندان معاصر است که هنرشان آینه وجود متعهد و مسئولشان بوده است؛ هنرمندانی که همواره با هنر و در هنر زیسته اند و رگ های جهان را تا همیشه تاریخ از سکر هنر والای خویش گرم کرده اند امپریالیسم جهانخوار، ساکت ننشسته اند. و در عین حال، فارغ از هر مذهب و باور و مسلکی که داشته اند، آنی در برابر ناراستی و کج روی و بی عدالتی به ویژه مظهر تامه آن یعنی در این دفتر زندگی و آثار ده شاعر بزرگ معترض از سراسر جهان در متن مواجهه پرماجرایشان با ظلم و استبداد و استعمار مورد بازخوانی قرار می گیرد.
لئون گالوب و فیت رینگولد از آمریکا
ایری و توشی ماروکی از ژاپن
دیگو ریورا از مکزیک
اتو دیکس از آلمان
بنکسی از انگلستان
فرناندو بوترو از کلمبیا
سلیمان منصور از فلسطین
پیتر هاوسون از اسکاتلند و هانیبال الخاص از ایران
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی