گربه ای كه ذن یاد می داد

(0)
نویسنده:

2,490,000ریال

1,992,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1741

علاقه مندان به این کتاب
30

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گربه ای كه ذن یاد می داد

انتشارات میلکان منتشر کرد :
برای طرفداران کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک و هر کسی که به دنبال پیداکردن خود است.
در شهری بزرگ و پرجنب و جوش گربه‌ی دانایی زندگی می‌کند که در آرزوی صلح و آرامش است روزی دوستش موش از درخت کاج کهنسالی در جنگل دور دستی می‌گوید که نشستن روی شاخه‌هایش حکمت و آرامش بی‌پایان به ارمغان می‌آورد. با شنیدن این خبر سفر گربه آغاز می‌شود؛ سفری پر ماجرا که او را با حیوانات آشنا می‌کند از میمونی مضطرب و لاک پشتی خسته از زندگی گرفته تا ببری که با خشم دست و پنجه نرم می‌کند توله گرگی گیج و کلاغی طماع ولی برخورد غافلگیرکننده‌اش با بچه گربه‌ای بازیگوش است که وادارش می‌کند همه چیز جدیدی را زیر سؤال ببرد.
گربه چه پند و حکمتی دارد که می‌تواند برای دوستانش بازگو کند و مهمتر از آن، خودش چه چیزهای جدیدی می‌تواند یاد بگیرد؟ فهمیدم خیلی کم پیش می‌آد اون چیزی که می‌خوایم همون چیزی باشه که بهش نیاز داریم و اون چیزی که بهش نیاز داریم تقریبا هیچ وقت همونی نیست که می‌خوایم. » گربه‌ای که ذن یاد می‌داد با تصویرسازی‌های زیبایش به ما یادآوری می‌کند چطور مهربان‌تر باشیم و با صبر و آگاهی بیشتر به زندگی رضایت بخش‌تری برسیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب گربه‌ای که ذن یاد می‌داد اثر جیمز نوربری

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

گربه‌ای که ذن یاد می‌داد از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

گربه‌ای که ذن یاد می‌داد از سایت گودریدز امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب گربه‌ای که ذن یاد می‌داد:

جیمز نوربری نویسنده و هنرمند بریتانیایی است که با نوشتن داستان مصور «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» به شهرت رسید. او در این کتاب که در سال 2021 منتشر شد با الهام از فلسفه، معنویت و بودا داستانی خلق کرد و سعی کرد در خلال این داستان با شخصیت‌های یک پاندا و یک اژدها به خوانندگان درس‌های زندگی را بیاموزد. حالا این نویسنده دوباره دست به خلق رمانی خلاقانه و مصور زده است. رمان مصور گربه‌ای که ذن یاد می‌داد، جدیدترین اثر جیمز نوربری است که در سال 2023 منتشر شد. در این کتاب شما با یک گربه آشنا می‌شوید، گربه‌ای که در مسیری از زندگی قرار می‌گیرد و می‌خواهد سر از کار دنیا دربیاورد و به آرامش برسد اما در طی این سفر دیدگاه او به زندگی تغییر می‌کند و در این ماجراجویی خود و اهدافش را می‌یابد.

چرا باید کتاب گربه‌ای که ذن یاد می‌داد را بخوانیم؟

کتاب گربه‌ای که ذن یاد می‌داد، کتابی با تصویرهای رنگی و قشنگ است و به خوانندگان یادآوری می‌کند که چطور مهربان‌تر باشند و با صبر و آگاهی بیشتر به زندگی رضایت‌بخش‌تری برسند. اگر به دنبال کتابی ساده و پُرمعنا، عمیق و آموزنده می‌گردید و اگر به دنبال داستانی هستید که روند آرامی داشته باشد و شما را به فکر وادارد، این کتاب برای شماست.

جملات درخشانی از کتاب گربه‌ای که ذن یاد می‌داد:

«گربه آهی کشید و گفت:
«کاش می‌دونستم. 
آرامش؟
مقبولیت؟
شاید هم یه راهی برای سردرآوردن از کار دنیا...»
موش صحرایی با مهربانی لبخند زد و گفت: «نه بابا! همچین هم چیزهای راحتی نمی‌خوای‌ها! 
ولی خب شاید من بتونم یه کمکی کنم، شنیدم که دور از اینجا، توی اعماق جنگل‌های افرا که دره رو پوشونده،
یه تک‌درخت کاج کهن‌سال هست
که هر کی روی شاخه‌هاش بشینه،
به آرامش و درک بی‌نظیری می‌رسه.»

خلاصهٔ داستان کتاب گربه‌ای که ذن یاد می‌داد‌:

در شهری دور، گربه‌ای پیر که خود را بسیار عاقل می‌داند زندگی می‌کند. تا این‌که روزی به گوشش می‌رسد که درخت کاج کهنسالی در دوردست‌ها قرار دارد که زیر شاخه‌های آن می‌توان خِرد بی‌پایانی را یافت. بنابراین گربه سفری به اعماق جنگل برای یافتن این درخت را آغاز می‌کند. در طول راه او با حیوانات دیگری مانند خرگوش، زاغی، توله گرگ، میمون، لاک‌پشت، ببر و یک بچه گربهٔ جوان پرانرژی روبه‌رو می‌شود. گربه باید چه حکمتی را به دوستانش منتقل کند و مهم‌تر از همه هنوز چه چیزهایی هست که نتوانسته از زندگی بیاموزد؟ کتاب گربه‌ای که ذن یاد می‌داد با الهام از داستان‌های ذن نوشته شده و با تصاویر خیره‌کننده و نثری ملایم، حکمتی برای ارائه به همهٔ خوانندگان دارد.

اگر از خواندن کتاب گربه‌ای که ذن یاد می‌داد لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک اثر جیمز نوربری نویسنده و هنرمند بریتانیایی است. او با خلق مجموعه‌ای از نقاشی‌های زیبا و مکالمه‌های بامزه و حتی گاهی احمقانه، در این کتاب شما را با داستان و ماجراجویی‌های یک پاندای بزرگ و یک اژدهای کوچک همراه می‌کند. پاندا و اژدها به همراه هم افکار، احساسات، سختی و شادی‌هایشان را که همهٔ ما را بهم متصل کرده کشف می‌کنند و یاد می‌گیرند چطور باید زندگی کنند و در زندگی به آرامش برسند.

• کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب اثر چارلی مکسی نویسنده و تصویرگر بریتانیایی است. این کتاب مصور و جذاب حول محور دوستی این شخصیت‌ها می‌چرخد و مناسب کسانی است که احساس تنهایی می‌کنند. موضوع این کتاب بیشتر دربارهٔ دوستی، عشق، امید و آرزو است. 

• کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری و یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های دنیا است. این کتاب مصور و رنگی داستان یک پسرک موطلایی به نام شازده کوچولو است که از اخترک ب-612 یعنی خانه‌اش سفر کرده تا سرتاسر جهان را بگردد و در این سفر با آدم‌های بسیاری آشنا می‌شود. مخاطب این کتاب هم کودکان و هم بزرگسالان هستند و نویسنده در خلالِ داستانِ این کتاب به مفاهیم عمیقی همچون زندگی و معنای آن می‌پردازد.

• کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن داستانی مصور و تمام رنگی اثر مایکل روزن نویسندهٔ مشهور کتاب‌های کودکان است. نویسنده در این کتاب به موضوع سوگ و غم‌واندوه و البته چگونه کنار آمدن با سوگ پرداخته است و به شما نشان می‌دهد چگونه این احساسات پیچیده را درک و البته هضم کنید.

دربارۀ جیمز نوربری‌: نویسنده و تصویرگر بریتانیایی

گربه ای که ذن یاد می داد

جیمز نوربری بیشتر به‌خاطر داستان مصور پاندای بزرگ و اژدهای کوچک شناخته شده است. او از دوران کودکی مشغول نوشتن و طراحی بود. جیمز نوربری در بریتانیا به دنیا آمد و در ولز جنوبی زندگی می‌کند و در اوقات فراغت خود گیتار می‌نوازد و عاشق کشور ژاپن است و دوست دارد روزی به این کشور سفر کند. او به مطالعۀ معنویت و به ویژه مذهب بودا علاقه‌مند است و با ایده‌ها و روش‌هایی که در کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک نیز ذکر کرده، از همین مطالعات به دست آورده است. او تصاویر کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک را با جوهر سیاه، قلم مو و آبرنگ خلق کرده است و از آثار نقاشان ذن، مانگاکا و هنرمندان اوکی‌یوئه (نقاشی ژاپنی) الهام گرفته است. موضوعاتی مثل دیستوپیا و تنهایی هنر و نوشته‌هایش را به هم مرتبط کرده است و حتی در کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک نیز شخصیت‌ها در دنیایی آرام و خالی به تنهایی سرگردان هستند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی