30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
عمومی
فاجعه سرخپوستان امریکا

فاجعه سرخپوستان امریکا

(0)
نویسنده:

3,900,000ریال

3,510,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
196

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فاجعه سرخپوستان امریکا

انتشارات خوارزمی منتشر کرد :
این رمان به روشن ترین شکل، خشونت بنیادینی را بازنمایی می کند که در دل تمدن ما حک شده است. وحشتی که تمدن مدرن همه تلاشش را می کند تا آنرا به فراموشی بسپارد تا انسانها به یاد نیاورند که عالی ترین دستاوردهای بشری، لاجرم بر خون و زخم شکست خوردگان بنا شده است.

نویسنده موفق به خلق اثری شده است که می توان آن را به چهار صفت بدیع، جدی، عظیم و شکوه مند توصیف کرد.بدیع از این جهت که نویسنده نخستین کسی است که درباره غرب آمریکا با مراجعه به اسناد و مدارک و نوشته های روزنامه نگاران آن دوره، و اعترافات روسای قبایل سرخپوست و انبوه گزارشهایی که در بایگانی سنای آمریکا و( اداره امور سرخپوستان) یافته، دست به نگارش کتاب زده است. جدی برای اینکه به صرف هوس یا جانبداری یا تعصب نژادی، نخواسته سرخپوستان را بد جلوه دهد و از سفید پوستان خوب بگوید.

وی همانطور قساوت و شرارت سرخپوستان را منعکس می کند که وحشی گری سفید پوستان را.و وقتی در میان سفید پوستان کسانی را با افکار و آرمانهای انسانی و رفتار جوانمردی می یابد از ایشان به نام یاد می کند: کاری که شایسته هر مورخ واقعی ست. و اما عظمت اثر در بدیع و اصیل بودن آن نهفته است، چرا که هیچ نکته ای از واقعیت در آن فرو گذار نشده است.

فاجعه سرخپوستان آمریکا مهمترین و کامل ترین اثری است که در باره زندگی سرخپوستان و تجاوز سفید پوستان به سرزمینهای آباء و اجدادی آنها به نگارش در آمده و خواننده با سبک و سیاق و رفتار سرخپوستان و فریب و ستمکاری متجاوزین سفید در تصرف سرزمینها و تملک و بهره کشی از سرخپوستان آشنا می شود.

...شب به سرعت فرا می‌رسید سربازان اردوگاهی در کنار رودخانه کوچکی بر پا کردند و نگهبانانی به پاسداری شه ین‌ها گماشتند آن شب ناراحتی خاصی بر روسا حکمفرما بود و همه با هم بحث و گفت‌وگو می‌کردند که سربازان با ایشان چه خواهند کرد.

تصمیم گرفتند بهترین تفنگ‌ها و هفت تیرهای خود را قطعه قطعه پیاده کنند و پنهان کنند و فقط تفنگ‌های شکسته و بی‌مصرف را دم دست بگذارند تا اگر سروان به آنان امر کرد که اسلحه را تحویل بدهند آنها را بدهند این بود که برای پنهان کردن قطعات جدا شده اسلحه‌ها از تاریکی شب استفاده کردند، لوله‌ها را به زنها سپردند تا در زیر لباس‌شان قایم کنند و فنرها و چخماق‌ها و لولاها و فشنگ‌ها و سایر قطعات کوچک را نیز به صورت گردن بند و دیگر زینت آلات کشف و لباس در آوردند.

از قضا، صبح روز بعد، جانسون به سربازان خود دستور داد که شه ین ها را خلع سلاح‌ کنند. سرخپوستان تفنگ‌ها و هفت تیرها و تیرو کمان‌های کهنه و شکسته خود را به صورت توده کوچکی بر زمین گذاشتند و سروان به سربازان اجازه داد که آنها را به عنوان غنیمت جنگی بین خود تقسیم کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی