هل اول

(0)

2,600,000ریال

2,210,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3474

علاقه مندان به این کتاب
39

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هل اول

انتشارات نی منتشر کرد:
چه فقیر و چه پولدار همه نگران پول هستند. فقیر نگران پول درآوردن و پولدار نگران این‌که چگونه از پولش محافظت کند. اما چه کسی می‌خواهد نگران پول باشد؟ هیچ‌کس!
این کتاب منحصربه‌فرد است، چرا که کتابی برای پایان دادن به نگرانی شما برای پول درآوردن و پایان تشویش برای حفاظت از ثروتتان در یکی از پرنوسان‌ترین اقتصادهای جهان یعنی اقتصاد ایران است.
این کتاب برای خواندن نیست، برای عمل کردن است. اگر به رازها و رمزهای این کتاب عمل کردید، هُل اول به دوچرخه‌ی مالی شما داده می‌شود و بدون زمین خوردن و از دست دادن زمان یاد می‌گیرید در این فضای بی‌ثبات چطور باید زندگی خود را با آرامش بسازید، البته بدون این‌که زندگی دیگران را خراب کنید. دقیقاً همان‌طور که دوچرخه‌سواری را یاد گرفتید!
این کتاب برای همه‌ی افراد با هر سطحی از سواد مناسب است. اگر هیچ چیز از اقتصاد نمی‌دانید این کتاب به شما کمک می‌کند تا پایه‌های اقتصاد و سواد مالی را درست در ذهن خود بنا کنید. اگر هم تجربه‌ی بیشتری دارید یا سرمایه‌گذار ماهری هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را به‌نحو محسوسی بهبود بخشید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • رقعی
    • شومیز
    • 378 صفحه
    • 450 گرم
    • 5
    • 1403

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب هُل اول اثر صادق الحسینی

یکی از اصلی‌ترین کاستی‌های جامعه ما، کمبود سواد مالی و اقتصادی است، بسیاری‌مان با وجود اینکه دغدغة پس‌انداز و سامان‌دادن به وضعیت اقتصادی خود و خانواده‌مان را داریم، اما نمی‌دانیم دقیقا از کجا و چطور باید شروع کنیم. بسیاری‌مان حتی با واژه‌های اقتصاد خرد و کلان، اصول تحلیل بازارها و روان‌شناسی پول، پس‌انداز، خرید یا مصرف کاملاً بیگانه‌ایم. هُل اول اثر صادق الحسینی اقتصاددان ایرانی دربارهٔ سواد مالی و اهمیت آن در زندگی روزمره است. نویسنده در این کتاب از رازها و رمزهای خلق، حفظ و رشد ثروت در ایران می‌گوید و سواد مالی و دانش اقتصادی را از صفر به علاقه‌مندان می‌‌آموزد.

چرا باید کتاب هُل اول را بخوانیم؟

با خواندن این کتاب بدون زحمت، زمین خوردن و از دست‌دادن زمان یاد می‌گیرید در اقتصاد بی‌ثبات و پرنوسان ایران و در وضعیت اقتصادی وخیم فعلی چطور درست حرکت کنید. چطور باید زندگی خود را بسازید بدون این‌که زندگی دیگران را خراب کنید. چطور باید رشد کنید؛ چگونه باید پول در بیاورید و چطور باید پول‌تان را افزایش داده و از ثروت خود محافظت کنید. زندگی مالی شما نیاز به یک هُل دارد و این کتاب یک هُل اساسی برای شما خواهد بود. این کتاب برای افراد با هر سطحی از سواد مالی مناسب است و به شما کمک می‌کند تا پایه‌های سواد مالی را خود را تقویت کنید.

جملات درخشانی از کتاب هُل اول:

«زندگی بشر بسیار پیچیده و رازآلود است. آدم‌ها به دنیا می‌آیند، زندگی می‌کنند و می‌میرند. علوم مختلفی هم سعی کرده‌اند انسان را بشناسند و بخش بیشتری از زندگی بشری را کشف کنند تا بتوانند آن را بهتر کنند. علوم انسانی کلاً مطالعه همین ابعاد مختلف بشر است. این‌که چرا غمگین هستم، چرا شادیم، چرا افسردگی می‌گیریم، چطور می‌توانیم تمرکز خودمان را بیشتر کنیم، چگونه می‌توانیم آرامش بیشتری داشته باشیم و چطور می‌توانیم در مواجهه با دیگر انسان‌ها در جامعه بهتر زندگی کنیم و بسیاری دیگر، سؤالاتی است که همه از خود پرسیده‌اند و علوم مختلف هم عملاً سعی دارند به آن‌ها پاسخ دهند. اگر بخواهیم انسان را فقط در سه بعد خلاصه کنیم که به‌اندازه کافی انسانیت را توضیح دهد، آن سه بعد چیست؟ هر انسانی یک بعد جسمی دارد. این بعد جسمی؛ یعنی بدون او و همه فرایندهایی که از ابتدای تولد تا مرگ در بدن اتفاق می‌افتد. در این حوزه علم پزشکی سعی کرده رازهای بدن را کشف کند و بسیاری از آن‌ها را کشف کرده است؛ اما پزشکان رازهایی را که نتوانسته‌اند درباره بدن کشف کنند به چیز خارق‌العاده‌ای به اسم اعصاب منتسب می‌کنند و بسیاری از مرض‌ها و مریضی‌ها را ناشی از اعصاب می‌دانند!»

«در این کتاب به بعد مالی خواهیم پرداخت؛ اما کم‌لطفی است اگر به این نکته اشاره نکنم که این ابعاد زندگی کاملاً درهم تنیده هستند. ایجاد خلل در هر یک از این ابعاد، بر ابعاد دیگر هم سرریز دارد و تأثیر می‌گذارد و درنهایت کل زندگی را دچار بحران می‌کند. یعنی ناترازی در بعد جسمی یا عاطفی سبب ایجاد بحران در بخش مالی می‌شود. مثلاً اگر شما به جسم خود نرسید و بیماری قلبی بگیرید، دیگر نمی‌توانید مثل قبل کار کنید و زندگی مالی شما هم آسیب می‌بیند یا اگر مشکلی با همسرتان داشته باشید و زندگی عاطفی شما دچار مشکل و بحران باشد، بهره‌وری لازم را در کار و سرمایه‌گذاری ندارید و درنتیجه ممکن است اشتباهات بزرگی کنید و فرصت‌های بزرگی را در حوزه مالی از دست بدهید و برعکس هر ناترازی در بعد مالی، سبب تخریب دیگر ابعاد زندگی خواهد شد. کسی که شرایط مالی خوبی ندارد، درآمدش کمتر از هزینه‌اش است یا بیکار است و درآمدی ندارد، طبیعی است که نمی‌تواند به جسم خودش برسد و منطقی است که نتواند به لحاظ عاطفی، شرایط باثباتی داشته باشد. بارها این را شنیده‌ایم که می‌گویند اگر فقر از دری وارد شود، ایمان از در دیگری خارج می‌شود. این دقیقاً همین مضمون است؛ یعنی اگر به لحاظ مالی، شرایط خوبی نداشته باشید، حتماً زندگی عاطفی و معنوی شما هم با مشکل مواجه خواهد شد.»

«حواستان باشد هیچ فرمول جادویی و قرصی برای پول‌دار شدن وجود ندارد. تنها قاعده‌ای که وجود دارد این است که آموزش ببینید و خود را در زندگی مالی و اقتصادی توانمند کنید. اگر این اتفاق افتاد، حتی در صورت بروز اتفاقات بد، شما این قدرت را دارید تا حداقل زندگی خود را نجات دهید و ثروت و آینده خود و خانواده‌تان را کنترل کنید. آنتونی رابینز به زیبایی می‌گوید: «روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید قبل از این‌که روی بازارها سرمایه‌گذاری کنید. ریسک از ندانستن این‌که چه کاری دارید می‌کنید به وجود می‌آید.» او نکته بسیار حیاتی را ذکر می‌کند. ریسک محصول این است که نمی‌دانیم چه می‌کنیم و فقط عجله می‌کنیم روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کنیم که نمی‌دانیم چه هستند. شما اول باید روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. به‌طور کلی، این مباحث تلاش دارد به شما آموزش دهد تا برای زندگی مالی خود قاعده‌گذاری کنید و نگذارید ترس و طمع، زندگی روانی و مالی شما را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین با خواندن این مباحث، شما وارد یک بازی خواهید شد که مهم‌ترین هدف آن، این است که به شما آموزش دهد چگونه از تورم جلو بیفتید؛ زیرا اگر از تورم عقب افتادید، به‌صورت مداوم حس شکست و عدم موفقیت را تجربه می‌کنید و به‌طور تدریجی، آب شدن زندگی‌تان را به چشمان خود می‌بینید.»

تحلیلی بر کتاب هُل اول:

یادتان می‌آید برای اولین‌بار چه شد که دوچرخه‌سواری یاد گرفتید؟ نویسندهٔ کتاب هُل اول این سؤال را از ده‌ها نفر پرسید و پاسخ غالب این است که اول پایه‌هایی بود که کم‌کم آن‌ها را برداشتیم و دیگر بلد بودیم دوچرخه‌سواری کنیم. اما انگار آن لحظهٔ بسیار حیاتی که توانستیم بدون پایه‌‌های کمکی دوچرخه‌سواری کنیم از یادمان رفته است. واقعیت این است که شما در کودکی تقریباً دو ماه یا کمی بیشتر وقت صرف کرده‌اید تا دوچرخه‌سواری را با زحمت و تلاش بسیار و البته زمین‌خوردن‌های فراوان یاد بگیرید. اما تابه‌حال سعی‌ کرده‌اید به کسی دیگر دوچرخه‌سواری را یاد بدهید؟ آن موقع است که متوجهٔ این نکته می‌شوید که شما فقط خودتان دوچرخه‌سواری کردن را بلدید، اما شاید نتوانید به درستی آن را به کسی آموزش دهید. زندگی مثل دوچرخه‌سواری است. زندگی کردن سخت نیست به شرط این‌که در ابتدای مسیر بی‌خود و بی‌جهت اشتباه نکنیم. چطور اشتباه نمی‌کنیم؟ وقتی که درست آموزش دیده و خوب یاد گرفته باشیم و این داستان در مورد زندگی مالی ما نیز صادق است.

در کتاب هُل اول چه می‌‌خوانیم؟

بی‌شک همهٔ ما می‌خواهیم زندگی خوبی داشته باشیم و حتماً پول بخش مهمی از ساختن یک زندگی خوب است، اما گاهی اوقات پول می‌تواند یک منبع استرس و نگرانی هم باشد. سواد مالی، مجموعه مهارت‌هایی است که به ما کمک می‌کند تا هم پول در بیاوریم و هم با پول خود به‌طور مؤثر برخورد کنیم. به‌طور کلی سواد مالی به ما کمک می‌کند تا تصمیمات مالی آگاهانه بگیریم و از شر نگرانی‌های مالی خلاص شویم. با کمک کتاب هُل اول، می‌توانید سواد مالی را از صفر بیاموزید یا سواد مالی خود را بهبود بخشید. نویسنده در این کتاب از ابتدا شروع می‌کند و به شما نشان می‌دهد چگونه مفاهیم پایه سواد مالی را درک کنید و چگونه آن‌ها را در زندگی خود به کار ببرید.

فهرست مطالب کتاب هُل اول

فصل اول: هُل اول
فصل دوم: پول چیست؟
فصل سوم: چرا باید آموزش ببینید؟
فصل چهارم: کجای هرم مالی زندگی هستید؟
فصل پنجم: کجا می‌خواهید بروید؟
فصل ششم: چطور باید بروید؟ با چهارچرخ
فصل هفتم: چه سراب‌هایی در مسیر رسیدن به مقصد وجود دارد؟
فصل هشتم: رازهای اقتصاد ایران و رمزهای سرمایه‌گذاری در بازارهایش
فصل آخر: دانستن این مطالب کافی نیست، ذهنتان را هم باید درست کنید
پیوست اول: مالیات بر عایدی سرمایه و اثر آن بر بازارها
پیوست دوم: ثروتینو: هر آنچه برای مدیریت ثروتتان می‌خواهید

اگر از خواندن کتاب هُل اول لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب اقتصاد ایران در تنگنای توسعه اثر صادق الحسینی و حمید زمان زاده است. این دو نویسنده در این کتاب از اقتصاد ایران صحبت کرده‌اند و با زبانی ساده به چگونگی عملکرد اقتصاد ایران در سطح اقتصاد کلان تحلیل پرداخته‌اند و در این کتاب از تولید و رشد اقتصادی، تورم، بیکاری، توزیع درآمد و فقر به‌عنوان شاخص‌های عملکرد اقتصادی ایران می‌گویند.

• کتاب هدف‌‌گذاری تورم و ثبات اقتصادی اثر مایکل هیث، دربارهٔ کنترل مسائل ماهی در دوران تورم است. او در این کتاب از رویکرد تورم می‌گوید که باعث سرکوب قیمت‌ها شده و درنهایت منجر به تشکیل نظام چند نرخی و ایجاد فضای اقتصادی رانتی می‌شود. این کتاب، درباره اقتصاد ایران نیست، اما داده‌‌های تجربی آن خوانندگان ایرانی را با ادبیات متعارف جهانی در زمینه کنترل تورم و سیاست‌گذاری پولی آشنا می‌‌کند. 

دربارۀ محمد صادق الحسینی‌: اقتصاددان ایرانی

هل اول

سید محمد صادق الحسینی اقتصاددان ایرانی، مدرک کارشناسی‌‌اش را در رشتهٔ اقتصاد نظری و کارشناسی ارشدش را در رشتهٔ اقتصاد از دانشگاه تهران اخذ کرده است و پس از آن برای ادامهٔ تحصیل به آمریکا رفت و در دانشکدهٔ مکسول نیویورک به تحصیل در رشتهٔ روابط بین‌الملل و سیاست‌گذاری پرداخت. او مدیرعامل و عضو هیات مدیره هلدینگ توسعه صنایع بهشهر، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت "سرمایه گذاری بیمه ایران (سبا)، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری المپیک بود و تاکنون 5 کتاب در حوزهٔ اقتصاد از او منتشر شده است. او کتاب «چه چیز به چه کسی می‌رسد؟» اثر الوین راث را نیز ترجمه کرده است. صادق‌ الحسینی مدیرعامل اجرایی و مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف بوده و در عین حال مقالات و نوشته‌های متعددی از او در روزنامه‌ها و ‏رسانه‌های معتبر اقتصادی به زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی