30بوک
کتاب عمومی
هنر
معماری
معماری یک فعل است

معماری یک فعل است

(0)

2,250,000ریال

2,025,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
15

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب معماری یک فعل است

انتشارات گوهر دانش منتشر کرد:
با پیشرفت تکنولوژی، توجه به عناصر طبیعی و محیط پیرامونی در طراحی معماران کمرنگ شده و طراحان به جای شناخت و تعامل با طبیعت، شروع به تخریب آن و برپایی سازه ای در تضاد با بستر طبیعی محیط می کنند که نتیجه ای جز روبرو کردن افراد جامعه با چالش های روانی مختلف مانند استرس، اضطرابف بیقراری و ... ندارند. به طوری که بیماران در بیمارستان ها احساس آرامش ندارند، کودکان در مدارس جذب محیط نمی شوند، کارمندان راندمان مورد نظر را در ادارات نداشته و سالمندان دوران راحتی را در مراکز نگهداری سالمندان سپری نمی نمایند.
کتاب حاضر در دوازده فصل، رویکردی را ترسیم می نماید که مقدمات اساسی طراحی معماری را به چندین روش مهم تغییر می دهد. اول، انسان را به عنوان یک شرکت کننده فعال و وابسته به محیط تصدیق می کند. دوم دامنه فعالیت های انسان که به ذهن و شناخت مرتبط است را بررسی می نماید و سوم، می پرسد که یک ساختمان چه کاری انجام می دهد. یعنی بررسی می کند که ساختمان ها چگونه حرکت کرده و به نوبه خود ما را به حرکت در می آورند، از طرفی چگونه فکر و عمل را نیز تغییر خواهند داد.
در این کتاب ابتدا عوامل تاثیر گذار فردی را بررسی کرده، سپس رابطه این مولفه ها در طبیعت و آثار معماری شاخص را مشخص نموده و در نهایت به طرز بسیار جذابی طراحان را به این مسیر در طراحی سوق می دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی