رویای آمریکایی

(0)
نویسنده:

2,700,000ریال

2,430,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
39

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب رویای آمریکایی

انتشارات اندیشه مولانا منتشر کرد:
کتاب رؤیای آمریکایی همان گونه که از زیر عنوان آن پیداست، تاریخ مختصری از شکل‌گیری و تأثیرات فرهنگ رویای آمریکایی ارائه می‌کند.

ولی این کتاب از چند جنبه مهم و بسیار خواندنی است.

اول اینکه همانند کتب متعارف تاریخی صرفاً شرحی از مجموعه وقایعی نیست که بخشی از تاریخ جامعه و فرهنگ آمریکا محسوب می‌شوند؛ بلکه تحلیلی تاریخی و فرهنگی است که اثرات اساساً مکتوم و روان شناختی پدیده فرهنگی رؤیای آمریکایی را بر ابعاد مختلف حیات جامعة آمریکا موشکافانه می‌کاود.

دوم اینکه نویسنده این کتاب جیم کالن در حقیقت تاریخ نگار فرهنگی است که رؤیای آمریکایی را مانند یک گفتمان یا ایدئولوژی غالب بررسی می‌کند و دامنه نفوذ آن را در پیدایش ارکان بنیادین زندگی و جامعه آمریکایی در قالب توصیفاتی بسیار گیرا و خواندنی تصویر می‌کند.

سومین وجه تمایز این کتاب از آثار تاریخی کلاسیک این است که نویسنده تجسم مرام رؤیای آمریکایی را در قالب نهادهایی می‌جوید که نه تنها در آمریکا بلکه در تمام جوامع بشری ابعاد ملموس زندگی انسانی محسوب می‌شوند؛ در قالب مفاهیمی مانند دین تمایل به پیشرفت و ترقی مادی و معنوی تلاش برای تملک مسکن داشتن زندگی خوب و غیره.

و سرانجام اینکه همانند تحلیلی مبتنی بر رویکرد ماتریالیسم فرهنگی هر سه مورد فوق بخشی از تلاش دقیق و خلاقانه نویسنده‌اند برای واکاوی مفهومی که او ذهنیت‌های خود را نیز محصول آن می‌داند و این همه را کالن به مدد نثری گیرا و در عین حال مستند و مبتنی بر شواهد تحقیقی و معتبر به ثمر رسانده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی