فیزیولوژی ورزش (راهنمای مربیان)

(0)

2,090,000ریال

1,881,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فیزیولوژی ورزش

انتشارات حتمی منتشر کرد :
علم ورزش، دانش جدیدی است و چند سالی بیش نیست که در موسسات علمی کشور ما تدریس و درباره آن تحقیق می‏ شود. درباره چگونگی پیدایش این رشته جدید، گفتنی زیاد است؛ آن قدر که در این مجمل نمی گنجد. اما شایان ذکر است که علم ورزش مانند علوم دیگر مبتنی بر اصولی می‏ باشد که راهگشای دست اندرکاران و مجریان این حرفه است؛ اصولی که از واقعیت‏ های علمی نشأت می‏ گیرد و کلید گشایش بسیاری از نادانسته‏ ها و پاسخ پرسش های گوناگون در حیطه حرکتی است.
کتاب فیزیولوژی ورزش راهنمای مربیان ، یکی از آثاری است که در زمینه آموزش و تبیین یکی از شاخه‏ های این دانش نو، به نام فیزیولوژی ورزش تحریر شده است. نویسنده آن، دکتر “برایان شارکی” نیز نامی آشنا در علم ورزش است و با زبانی ساده می‏ کوشد تا با پیوند دادن فیزیولوژی ورزش با تمرین، به مربیان رشته ‏های مختلف ورزشی دیدگاه جدیدی را عرضه کند.
در کتاب فیزیولوژی ورزش راهنمای مربیان سعی شده است امانت در ترجمه و اصول درست نویسی فارسی رعایت گردد. مترجم در سراسر کتاب با ملاحظه نظر مؤلف ساده نویسی را سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش نموده است تا برای واژگان جدید و متعدد کتاب، برگردان مناسبی انتخاب نماید. اما با این حال، در برخی موارد با مفاهیم و واژه‏ های جدیدی روبه رو بوده که با وجود انتخاب معادل هایی برای آنها، اصلاح و انتخاب مجددشان را به صاحبان ذوق و اندیشه واگذار کرده است، زیرا نیک می‏داند که همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند.
کتاب شامل پنج بخش است. هر بخش، براساس اطلاعات ارائه شده پیشین تنظیم شده و نگارش کلیه بخش‏ ها به نحوی است که شما را به سوی روند بهبود برنامه تمرینی ورزشکاران خود رهنمون سازد. اجازه دهید به طور مجمل، هریک از بخش ‏های پنجگانه را توضیح دهم.
با مطالعه فصل اول کتابی که در دست دارید، به اهمیت آگاهی از دانش فیزیولوژی ورزش در جهت ارتقا کارآیی خود پی می‏ برید و در این کتاب، خصایص جسمانی ورزشکاران- که با آمادگی آنها برای فعالیت در رشته ورزشی مورد دلخواه آنها مربوط است-در دو گروه مجزای “آمادگی عضلانی” و “بهبود انرژی” تقسیم شده است. بسیاری از مربیان این تقسیم ‏بندی را در تنظیم برنامه ‏های تمرینی ورزشکاران خود، مؤثر می دانند و ترکیب مناسبی از هر دو عامل “آمادگی عضلانی” و “بهبود انرژی” را به کار می‏ گیرند.
برای تنظیم تمرینات، آشنایی با اصول حاکم بر علم تمرین و اعمال آنها در برنامه تمرینی بسیار ضروری است. در این فصل، سعی ما بر آن است که شما را با نکات کلیدی و برجسته این اصول آشنا کنیم.
اگر قبلا مربیگری کرده باشید، به طور حتم می‏ دانید که ورزشکاران به روش های تمرینی مشابه، واکنش های متفاوتی نشان می‏ دهند. لذا برای ورزشکاری که به خوبی سایرین عمل نمی کند، باید برنامه ‏های مناسبی ترتیب داد.
در فصل دوم، مروری داریم بر دلایل عمده‏ای که تفاوت های فردی ورزشکاران شما را در واکنش به تمرین توجیه می‏ کند .
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی