هنر خاطره سازی

(0)

1,700,000ریال

1,530,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
38

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هنر خاطره سازی

انتشارات شمعدونی منتشر کرد :
آنچه زندگی ما را می سازد زمان سپری شده نیست، بلکه لحظاتی است که برای همیشه در خاطرمان می مانند(کتاب هنر خاطره سازی). پژوهش‌های روانشناسی نشان داده که انسان‌ها دل‌خوش به خاطرات و لحظات شیرین زندگی هستند و هرچه تعداد و کیفیت خاطرات خوب بیشتر باشد، انسان احساس خوشبختی و شادی بیشتری می‌کند. هرچه انسان بتواند خاطرات خوبش را به یاد بیاورد و یا برای دیگران تعریف کند، غم و ناراحتی از او دورتر و شادی به او نزدیک‌تر خواهد بود.

اما چگونه می توان روزهای خاطره انگیزتری برای آینده ساخت؟ چگونه می توان خاطرات شیرین گذشته خود را دوباره کشف کرد و روز به روز بر تعداد خاطرات تازه افزود؟

مایک وایکینگ، نویسنده کتاب «هنر خاطره سازی» روش‌ها و ترفندهایی برای خلق خاطرات شیرین و همچنین کشف و بازسازی خاطرات خوب گذشته ارائه می‌دهد. او یکی از تأثیرگذارترین محققان حوزه خوشبختی و رضایت از زندگی است.

او نویسنده چندین کتاب با فروش بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان، به بیش از 35 زبان، از مخاطبان گسترده ای برخوردار است. مایک وایکینگ بنیانگذار و مدیرعامل موسسه تحقیقات شادی در دانمارک است. در بیش از 40 کشور جهان در مورد شادی و احساس خوشبختی سخنرانی کرده است.



یادداشت ناشر درباره کتاب هنر خاطره سازی

ضرورت چاپ این کتاب از آن جا ناشی شد که پیامهای مختلفی از طرف خوانندگان و مخاطبان شمعدونی مبنی بر انتشار کتابی در حوزه شادی دریافت کردیم. کتابی که حالمان را خوب کند. کتابی که ما را از افسردگی و بی‌انگیزگی نجات دهد. کتابی که به ما در لحظات سخت زندگی کمک کند. چنین نوشدارویی البته به معجزه می‌ماند و توقع زیادی از یک کتاب است.

اما ما در نشر شمعدونی به این جمع بندی رسیدیم که مجموعه‌ای از چندین کتاب می‌تواند این توقعات را تا حدی برآورده کند. از جمله این کتاب که پیش روی شماست. نویسنده‌اش مایک وایکینگ مدیرعامل موسسه شادی است که به تحقیقات مفصل و مبسوطی در مورد شادی روی آورده است. تحقیقات روانشناسی نشان داده افرادی که خاطرات خوب بیشتری در یاد دارند، کمتر افسرده می‎‌شوند.



با همین نظریه نویسنده سعی کرده هنر خاطره‌سازی را در کتابش آموزش دهد. نویسنده کتاب ابتدا اهمیت و نقش خاطرات خوب زندگی را بیان می‌کند و سپس به اهمیت حافظه و به خاطر سپردن خاطرات می‌پردازد و در نهایت در موقعیت‌های مختلف و گوناگون به خواننده کتاب یاد می‌دهد که چگونه لحظات خوبِ خود را ثبت و ضبط کند. هر یک از ما اگر مرروی بر زندگی خود داشته باشیم موقعیت هایی را به یاد می‌آوریم که در نهایت سادگی و به دور از تجمل شاد بوده‌ایم. به طور مثال طعم چای یا قهوه‌ای را که در یک روز سرد کوهستانی نوشیدیم، به خوبی به خاطر داریم. این کتاب به ما کمک می‌کند تا چه طور و چگونه این خاطرات را ثبت و برتعداد آن‌ها در خاطرمان بیفزاییم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی