کار آهسته

(0)
نویسنده:

2,000,000ریال

1,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
701

علاقه مندان به این کتاب
14

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کار آهسته

انتشارت نوین منتشر کرد :
اثر دیگری از کال نیوپورت نویسندۀ کتاب‌های کار عمیق و مینیمالیسم دیجیتال
فرهنگ پرمشغله بودن، رنج کشیدن در کار و بی‌سر و صدا استعفا دادن.
این روزها یا خود را در قربانگاه موفقیت قربانی می‌کنیم یا ایده جاه‌طلبی را به طور کامل رد می‌کنیم. اما لزومی ندارد که صفر و یک عمل کنیم. راهی برای ایجاد کار معنادار به عنوان بخشی از یک زندگی متعادل وجود دارد و به آن «بهره‌وری آهسته» یا Slow Productivity می گویند. بهره‌وری آهسته که توسط کال نیوپورت ابداع شده است، یک فلسفه انقلابی مبتنی بر سه اصل ساده است:
1. کارهای کمتری انجام دهید.
2. با سرعت طبیعی کار کنید.
3. روی کیفیت وسواس داشته باشید.
کال نیوپورت در کتاب کار آهسته با بررسی داستان‌ها و عادت‌های دانشمندان، فیلسوفان، هنرمندان و دانشمندان باستانی و جدید که به این روش کار می‌کردند، نشان می‌دهد که رویکرد بهره‌وری آهسته چقدر می‌تواند برای تولید مجموعه‌ای از کار معنادار باشد. این کتاب جدید و مهم نحوۀ کار شما را از مدیریت انرژی بر اساس فصل، شناسایی پروژه‌هایی که باید دنبال یا رد کنید تا ایجاد برنامه‌ای که حداکثر بازده را با حداقل استرس به همراه داشته باشد متحول می‌کند و به شما کمک می‌کند تا با سرعتی انسانی کارهای بزرگ انجام دهید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اینفوگرافیک کتاب کار آهسته

معرفی کتاب کار آهسته اثر کال نیوپورت

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کار آهسته از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کار آهسته از سایت آمازون امتیاز 4.3 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب کار‌ آهسته:

کار آهسته اثر کال نیوپورت استاد علوم کامپیوتر است که در ایران با کتاب «کار عمیق» به شهرت رسید. او که در کتاب دیگرش با عنوان «مینیمالیسم دیجیتال» دربارهٔ خطرات تکنولوژی و غرق‌شدن در این دنیای بی‌پایان به خوانندگان هشدار داد و دیدگاه بسیاری را تغییر داد. کال نیوپورت این بار در جدیدترین کتابش که سال 2024 منتشر شد، از یک فلسفهٔ پیشگامانه برای رسیدن به دستاوردهای معنادار و درعین‌حال اجتناب از اضافه‌کاری سخن گفته است. نیوپورت در این کتاب هم مانند آثار دیگرش، ابتدا به مبانی نظری کار آهسته و بهره‌وری می‌پردازد و بعد نکات کاربردی آن را مطرح می‌کند. همچنین نویسنده برای توضیح ایده‌هایش مثال‌های زیادی از افراد مختلف می‌آورد که به درک ابعاد مختلف موضوع کمک می‌کند.

واکنش‌های جهانی به کتاب کار آهسته:

«ایده‌های کال دربارهٔ بهره‌وری درست پیش از رفتن به تختخواب و پس از بیدار شدن به‌ کارتان نمی‌آید، بلکه او در کتاب جدیدش، شما را به تمرکز عمیق به دور از سروصدای رسانه‌های اجتماعی و مشغله‌های اجرایی دعوت می‌کند.» - فایننشال تایمز

«این کتاب درخشان و به‌موقع بود. کتابی که برای همهٔ ماست، برای مایی که از توصیه‌های بهره‌وری مرسوم سرخورده شده‌ایم، اما همچنان مشتاق انجام کارهای معنی‌دار هستیم. نیوپورت با ترکیب مسائل عمیق فلسفی و تکنیک‌های واقع‌گرایانه، رویکردی انسانی‌تر و گسترده‌تر از بهره‌وری را ترسیم کرده که در درازمدت بسیار مؤثرتر است.» - الیور برکمن، نویسندهٔ کتاب چهار هزار هفته

«اگر خسته شده‌اید و در انجام همهٔ کارها به مشکل برمی‌خورد، باید سرعت خود را افزایش دهید، درست است؟ خیر اشتباه است. در کتاب کار آهسته، کال نیوپورت بهترین کاری که باید را انجام داده است و اسرار غیرقابل‌تصوری از بهره‌وری را ارائه کرده است که ممکن است سلامت و حتی شغل شما را نجات دهد.» - آرتور.سی بروکس، نویسنده

«کال نیوپورت با بینش عمیقی که از تحقیقات، تجزیه و تحلیل و نمونه‌های زندگی دانشمندان و هنرمندان به دست آورده است، راه بهتری را کشف می‌کند، راهی که به شما یاد می‌دهد چطور آرامش، وضوح و خلاقیت بیشتری داشته باشید.» - گرچن روبین، نویسنده

چرا باید کتاب کار آهسته را بخوانیم؟

چطور می‌توان بین کار و زندگی، آرامش و فراغتی که باید در زمان‌های غیرکاری داشت تعادل ایجاد کرد؟ راهکار پیشنهادی کال نیوپورت در کتاب کار‌ آهسته این است که تعریفی بهتر، بهینه‌تر و انسانی‌تری از بهره‌وری ایجاد کنید و برای حرکت به سمت آن، از سه اصل پیشنهادی او کمک بگیرید.

جملات درخشانی از کتاب کار آهسته:

«با توجه به افزایش میزان بیزاری از “بهره‌وری” در سال‌های اخیر در فرهنگ ما، تصمیم گرفتم از مخاطبانم دربارهٔ این موضوع نظرسنجی کنم. می‌خواستم علت این تعییر را به‌طور کامل درک کنم. در نهایت، حدود هفتصد نفر که تقریباً همهٔ آن‌ها دانش‌ورز بودند، در بررسی غیررسمی من شرکت کردند. سؤال اول قرار بود پرسشی ساده و فقط برای دست‌گرمی باشد: «”بهره‌وری” یا “پرکار بودن” در حوزهٔ تخصصی شما اغلب چگونه تعریف می‌شود؟» اما پاسخ‌هایی که دریافت کردم مرا حیرت‌زده کردند. مشکل مواردی نبود که گفتند، بلکه مواردی بود که هیچ‌ اشاره‌ای به آن نکردند. متداول‌ترین پاسخ، با اختلاف فراوان، تنها ارائهٔ فهرستی از انواع وظایفی بود که آن شرکت کننده باید در شغل خود انجام می‌داد. یک مدیر اجرایی به نام مایکل پاسخ داده بود: «تولید محتوا و خدمات به نفع سازمان‌های عضو.»
کشیشی به نام جیسون گفته بود: «توانایی موعظه‌ کردن و هم‌زمان پیگیری احوال پیروان در ملاقات‌های حضوری.» پژوهشگری به نام ماریانا جواب داده بود: «حضور در جلسات... انجام‌دادن آزمایش‌ها در آزمایشگاه... و تولید مقالات تخصصی.» یک مدیر مهندسی به نام جرج بهره‌وری را این‌گونه تعریف کرده بود: «انجام دادن کاری که گفته بودید آن را انجام می‌دهید.» هیچ‌یک از این پاسخ‌ها هدف خاصی برای دستیابی یا معیارهایی عملکردی برای ایجاد تمایز بین خوب یا بد انجام‌ دادن یک را نشان نمی‌دادند. اگر هم در این پاسخ‌ها به کمیت اشاره‌ای می‌شد، تنها حول این مفهوم کلی بود که بیشتر کار کردن همیشه بهتر است. (بهره‌وری -همان‌طور که یک دانشجوی فوق دکترای درمانده، به نام ساف، گفته بود - "یعنی همیشه کار کردن”.) همان‌طور که مشغول خواندن پاسخ‌های نظرسنجی بودم، نتیجهٔ آزاردهنده‌ای برایم آشکار شد: دانش‌ورزان با وجود تمام گلایه‌ها از مفهوم بهره‌وری، حتی دربارهٔ تعریف آن اتفاق نظر ندارند.»

«اینکه بخش اقتصادی بزرگی مثل بخش دانش‌ورزی تعریف استانداردی از مفهوم بهره‌وری ندارد بسیار غیرعادی است. در سایر بخش‌های اقتصادی، بهره‌وری نه تنها به‌خوبی تعریف شده، بلکه در بطن فرایندهای کاری نیز قرار دارد. بی‌شک بخش بزرگی از رشد اقتصادی که مسبب زندگی مدرن است وام‌دار برخوردی سیستماتیک با این ایدهٔ بنیادی است. یکی از قدیمی‌‌ترین کاربردهای کلمهٔ بهره‌وری در کشاورزی یافت می‌شود که تعریف ساده‌ای هم دارد: بهره‌وریِ یک قطعه زمین برای یک کشاورز با اندازه‌گیری میزان محصولات برداشت شده از آن زمین محاسبه می‌شود. این نسبت خروجی به ورودی به نوعی نقش یک قطب‌نما را برای کشاورزان ایفا می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روش‌های مناسب برای کشت محصول را بیابند: با استفاده از روش مناسب، به ازای هر جریب به نحوی قابل‌اندازه‌گیری محصول بیشتری به دست خواهد آمد. اگرچه استفاده از معیاری برای بهره‌وری به منظور بهبود فرایندی شفاف بدیهی به نظر می‌رسد، استفاده از این رویکرد باعث وقوعِ جهش‌هایی انفجاری در بهبود کارایی شد. برای مثال در قرن هفدهم، دقیقاً همین آزمایش‌های مبتنی بر معیار به سیستم تناوب کشت نورفولک منجر شدند که در آن، زمین دیگر به دورهٔ آیش نیازی ندارد.»

«این حقایق مشکلاتی جدی برای بخش نوپای دانش‌بنیان ایجاد کرد. در نبود معیارهایی دقیق برای اندازه‌گیری بهره‌وری و فرایندهایی مشخص برای بهبود آن، شرکت‌ها نمی‌دانستند چطور باید کارمندان خود را مدیریت کنند. با رواج فریلنسری و افزایش تعداد کارآفرینان کوچک _ که فقط مسئول خود بودند _ آن‌ها نیز مطمئن نبودند که چطور باید کار خود را مدیریت کنند. این فقدان قطعیت باعث شد جایگزین ساده‌ای ایجاد شود: در نظر گرفتن فعالیت عینی به عنوان شاخصی تقریبی برای اندازه‌گیری بهره‌وری واقعی. مثلاً اگر من در دفتر کار حضور داشته باشم یا از راه دور مرتب به ایمیل‌ها و پیام‌ها پاسخ دهم، در آن صورت حداقل می‌دانید که دارم کار می‌کنم و هر چه فعالیتم بیشتر باشد، بیشتر می‌توانید این‌گونه تصور کنید که من در نتیجهٔ کار شرکت سهیم هستم. به‌طور مشابه، هرچه من به عنوان فریلنسر یا کارآفرین پرمشغله‌تر باشم، بیشتر اطمینان خواهم داشت که تمام تلاشم را برای پیشبرد کار انجام داده‌ام.»

تحلیلی بر کتاب کار آهسته‌:

سلست هدلی در مقدمهٔ کتابش با عنوان «هیچ‌ کاری نکن» نوشته است: «ما برای برآورده کردن توقعات و انتظاراتی که دائماً بیشتر و بیشتر می‌شوند بیش از حد کار می‌کنیم و همواره مضطرب و از شرایط ناراضی هستیم.» اما واقعاً چرا؟ شاید علتش این است که تعریف ما از «بهره‌وری» اشتباه است. این تعریف اشتباه باعث شده که مشغول‌بودن را همان تلاش مفید در نظر بگیریم که منجر به لیست کارهای بسیار طولانی و جلسات بی‌وقفه می‌شود. ما در تمام کارهای روزمره‌مان غرق شده‌ایم و در آستانهٔ فرسودگی شغلی قرار داریم ولی می‌توانیم بین تسلیم‌شدن در مقابل این فرهنگ هیجان‌زده و یا رد کلی جاه‌طلبی، تصمیمی درست بگیریم. اما آیا واقعاً این دو تنها انتخاب‌های ما هستند؟ خیلی قبل از وجود تکنولوژی و صندوق‌های پست الکترونیکی، تأثیرگذارترین فیلسوفان، دانشمندان، هنرمندان و نویسندگان تاریخ بر هنر تولید آثار ارزشمند به خوبی تسلط داشتند. در کتاب کار آهسته کال نیوپورت از خِرد این افراد بهره بُرده است تا مشاغل مدرن را به‌طور اساسی متحول کند. نیوپورت با اقتباس از تحقیقات علمی در مورد عادات و طرز فکر گروه‌های مختلف متفکر مشهور ـ از گالیله و آیزاک نیوتن گرفته تا جین آستین و جورجیا اوکیف ـ اصول کلیدی کار آهسته را مطرح می‌کند که جایگزینی پایدارتر برای رسیدن به بهره‌وری درست خواهد بود.

فهرست مطالب کتابِ کار آهسته

بخش اول: بنیان‌ها
فصل ۱: ظهور و سقوط شبه‌بهره‌وری
فصل ۲: یک جایگزین آهسته‌تر
بخش دوم: اصول
فصل ۳: کار کمتری انجام بده
فصل ۴: با ضرب‌آهنگی طبیعی کار کن
فصل ۵: تمام فکرت را به کیفیت کار معطوف کن
نتیجه‌گیری

اگر از خواندن کتاب کار آهسته لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب کار عمیق  اثر کال نیوپورت، ترکیبی از انتقاد فرهنگی و توصیه‌های عملی است و خواننده را به سفری در میان داستان‌های به یاد ماندنی می‌برد - از کارل یونگ که برجی سنگی در جنگل ساخت تا ذهنش را متمرکز کند تا یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی که بلیط هواپیما می‌خرد تا برای نوشتن کتابی به محیط آرام توکیو برود- هیچ توصیۀ بیهوده‌ای در کار نیست! نویسنده در کتاب کار عمیق ابتدا به بررسی تفاوت دو مفهوم کار عمیق و کار سطحی می‌پردازد و تقریبا صد صفحۀ اول کتاب کار عمیق، یعنی بخش اول آن، به توضیح ایده کارعمیق اختصاص داده شده است و بسته به خلق و خوی خودتان، ممکن است این بخش برایتان خسته‌کننده یا الهام‌بخش باشد.

• کتاب مینیمالیسم دیجیتال اثر دیگری از کال نیوپورت، دربارهٔ رابطهٔ کنونی انسان‌ها با دنیای فناوری و ارتباطات است که انسان‌ها را به ورطهٔ ناامیدی خاموش نزدیک کرده است. کال نیوپورت معتقد است ما هنوز هم می‌توانیم از دست سرگرمی‌ها و حواس‌پرتی‌های دنیای‌ آشفته و افسارگسیختهٔ اینترنت رها شویم. هدف این کتاب این است که دلایل درست بودن مینیمالیسم دیجیتال را ارائه کند.

دربارۀ کال نیوپورت: نویسندهٔ کتاب کار آهسته

کار آهسته

کال نیوپورت، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج تاون در شهر واشینگتن دی‌سی است. نیوپورت تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در کالج دارتموث در سال 2004 به پایان رساند و پس از آن مدرک دکترایش را در سال 2009 در علوم کامپیوتری از دانشگاه ماساچوست اخذ کرد. او از سال 2009 تا 2011 دانشیار مقطع فوق دکترای بخش علوم کامپیوتر اِم‌آی‌تی بود. او علاوه بر تحقیقات آکادمیک، دربارۀ تلاقی فناوری دیجیتال و فرهنگ نیز می‌نویسد. او تاکنون 6 کتاب نوشته که پرفروش‌ترین آن‌ها کتاب «مینیمالیسم دیجیتال؛ انتخاب یک زندگی متمرکز در یک جهان پر سروصدا» است. کتاب کارعمیق  از این نویسنده در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و همان سال از محبوبیت بالایی برخوردار شد. او در سال ۲۰۰۷ وبلاگی به نام Study Hacks  را راه اندازی کرد و از آن زمان تاکنون در این وبلاگ دربارۀ «چگونگی انجام کار سازنده، ارزشمند و معنادار در عصر دیجیتال که به طور فزاینده‌ای موجب حواس‌پرتی است» می‌نویسد. از آن‌جایی که کال نیوپورت خود به شخصه مشوق افراد برای زندگی به دور از حوا‌س‌پرتی‌های روزانه است، در هیچ شبکه اجتماعی حضور ندارد و از مخالفان سرسخت این شبکه‌های اجتماعی است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی