30بوک
کتاب عمومی
سیاست
نظریه و نقد
نظریه های تاثیر گذار در علم سیاست

نظریه های تاثیر گذار در علم سیاست (8)

(0)
نویسنده:

2,580,000ریال

2,322,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
36

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نظریه های تاثیر گذار در علم سیاست

انتشارات سبزان منتشر کرد :
ارسطو انسانها را به مثابۀ حیوانات سیاسی تعریف کرده است. او این تعریف را بر اساس مشاهده رفتار مردم یونان در قالب دولت - شهر یا پولیس - که واژهسیاست از آن نشئت گرفته ارائه کرده است بنابراین دولت شهر زیستگاه حیوانات سیاسی محسوب میشود؛ جایی که افراد جامعه در تعامل با یکدیگر قوانین و نهادهایی را پایه ریزی میکنند که نظم و عدالت اجتماعی به آنها وابسته اند پس اگر انسان الزاماً موجودی است ،سیاسی زندگی بدون سیاست برای او غیر ممکن خواهد بود.
دولت شهر میتواند حاصل همکاریهای مدنی باشد ولی نیرومحرکه اصلی آن عاملی است به نام «اختلاف». اگر میان مردم جامعه هیچ اختلافی وجود نداشته باشد، عملاً نیازی هم به سیاست نخواهد بود. سیاست در جامعه ای که در وفاق کامل یا تحت استبداد به سر میبرد شکوفا نخواهد شد زیرا در این دو حالت عامل اختلاف محو یا حذف میشود در جامعه باز سیاسی فقط در یک مورد توافق مشترک وجود دارد به رسمیت شناختن و تحمل تفاوتها .بنابراین سیاست در اصل هنر یا به تعبیری علم ایجاد سازش میان عقیدههای مختلف و متضاد است.
پس اگر بپذیریم تضاد و اختلاف جوهر اصلی سیاست است توجیه یا طرفداری از هر کدام از نظریه های تأثیرگذار در علم ،سیاست در ،حقیقت ظلم به اصل مطلب در این کتاب خواهد بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی