فرشته ی شعله در یخ تبعید

(0)
نویسنده:

3,800,000ریال

3,420,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
92

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فرشته ی شعله در یخ تبعید

انتشارات چشمه منتشر کرد :
آرتور رمبو نابغه ای عصیانگر تند مزاج و آزادی خواه بود شیوه ی سلوک و زندگی اش و همچنین اشعار شگفت انگیزش در نوجوانی و جوانی تأثیری انکار ناشدنی بر اغلب نباشد. بر
نحله های ادبی و هنری و حتی جنبش های سیاسی بعد از وی گذاشت.
از ده سالگی به سرودن شعر پرداخت و وقتی در شانزده سالگی سه قطعه از اشعارش را برای پل ،ورلن شاعر سرشناس مکتب سمبولیسم، فرستاد با آغوش باز او مواجه شد.
ورلن برایش نوشته بود و بیایید روح بزرگوار عزیز ما شما را فرامی خوانیم ما منتظرتان هستیم از این جاست که رابطه ای گرم و عجیب میان آن دو شکل می گیرد رابطه ای که در نهایت با شلیک ورلن به رمبو خاتمه می یابد؛ اگر چه رمبو در نهایت نجات می یابد اما مچ دستش در این حادثه سوراخ می شود.
سرگذشت غریب آرتور رمبو او را به سیاحت در سه قاره و حداقل چهارده کشور مختلف کشاند در کمون پاریس شرکت کرد و از همان زمان با سن بسیار کم با بزرگان شعر فرانسه حشر و نشر پیدا کرد. او که بی شک یکی از درخشان ترین ذهن های ادبی تاریخ فرانسه به شمار می رود در بیست و یک سالگی وادی شعر و ادبیات را به کلی رها می کند تا به زندگی ای تن دهد که بیش تر به رمانهای تخیلی ماجراجویانه می ماند. از تجارت عاج و قهوه و پوست حیوانات و قاچاق اسلحه برای سلطان حبشه گرفته تا گدایی و دوره گردی و کارگری در کارخانه هر شغل و هر فضایی را که بتواند می آزماید. ادامه ی آن شور و اشتیاق ادبی ای است که همچون تجربه ای یگانه و بیان ناشدنی گویی به جای سرودن این بار آن را می زید احسان ،مهندی، شاعر و پژوهشگر ادبی در این اثر روایتی خواندنی از زندگی کوتاه اما جاه طلبانه و پرافت و خیز آرتور رمبو ارائه می دهد، سرگذشتی جذاب از شاعری طاغی ه هر میلی را نه به اندازه ی چشیدنی به سرانگشت که رفتن تا به انتهای امکان آن تجربه می کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی