30بوک
کتاب عمومی
هنر
موسیقی
تفکرات فلسفی در باب موسیقی

تفکرات فلسفی در باب موسیقی

(0)
نویسنده:

2,300,000ریال

1,840,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
289

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تفکرات فلسفی در باب موسیقی

انتشارات مرکز منتشر کرد:
کتاب حاضر مروری دارد بر تفکرات فلسفی در باب موسیقی نزد مهم‌ترین متفکران جهان اسلام مابین قرن‌های نهم تا پانزدهم میلادی/ سوم تا نهم هجری قمری. کتاب گستر‌ه‌ی مباحثی از فیزیک صوت و زیباشناسی آن، ماهیت موسیقی، جایگاه آن در طرح کلی امور و حیات آدمی و نسبت بین موسیقی و ویژگی احساسات و رفتار بشری را در بر می‌گیرد.
این کتاب تأثیر تفکر یونانیان، به‌ویژه آرای فیثاغورث و آریستوگزنوس، را در جهان اسلام حول این موضوع پی می‌گیرد و هدفش ارائه‌ی تبیینی به لحاظ فلسفی منسجم از تفکر نویسندگان مسلمان مدنظر، توضیح ادله‌ی محوری ایشان و ارزیابی انتقادی از مشی فکری‌شان است. مؤلف طیف وسیعی از مواد مطالعاتیِ برگرفته از منابع نسخ خطی را به کار می‌گیرد که بخش عمده‌ای از آن‌ها پیش از این منتشر نشده‌اند.
فضل الشهادی، زاده‌ی بیروت و دانش‌آموخته‌ی دکتری فلسفه از دانشگاه پرینستون، استاد فلسفه‌ی دانشگاه راتگرز و آوازخوانی حرفه‌ای بوده، و آثاری در حوزه‌ی فلسفه‌ی اسلامی منتشر کرده است.
این کتاب می‌تواند نظر اسلام‌شناسان، پژوهشگران سده‌های میانه، موسیقی‌شناسان، کلاسیک‌پژوهان و افراد علاقه‌مند به پیشینه‌ی انگاره‌ها و تاریخ تفکر دربارۀ موسیقی را به خود جلب کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی