گره استراتژی

(0)

4,280,000ریال

3,852,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
141

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گره استراتژی

انتشارات آریانا قلم منتشر کرد:
ریچارد رومِلت که پیش از این کتاب استراتژی خوب/ استراتژی بد را از او منتشر کرده‌ایم این بار در این کتاب مفهومی به نام «گره» را مطرح می‌کند. گره چالش همان بخشی از کلاف درهم‌پیچیدۀ مسائل است که هم اهمیت زیادی دارد و هم قابل رسیدگی است، یعنی با اطمینان خوبی امکان حلش وجود دارد. در واقع گره یکی از بخش‌های مهم ترکیب مسئله و فرصت است که اگر منابع و تلاش‌هایمان را بر آن متمرکز کنیم، (تقریباً) با اطمینان بالا امکان غلبه بر آن وجود دارد.
روملت می‌گوید لازمۀ استراتژیست شدن این است که افراد توانایی تشخیص گره مسئله را داشته باشند. چون رهبران زمانی به استراتژیست‌های کارآمدی تبدیل می‌شوند که به‌جای تمرکز بر اهداف، روی چالش‌ها متمرکز شوند و بتوانند گره چالش پیش‌روی کسب‎‌وکارشان را تشخیص بدهند. چالشی که هم بتوان بر آن غلبه کرد و هم بیشترین میزان پیشرفت را ایجاد کند. او می‌گوید استراتژی گونه‌ای از حل مسئله است و اگر مسئله‌ای را نفهمیده باشید، نمی‌توانید حلش کنید. در تشخیص چالش، استراتژیست به دنبال این است که بفهمد چرا برخی چالش‌ها برجسته شده‌اند، چه عواملی در کارند و چرا فلان چالش دشوار به نظر می‌رسد.
نویسنده در این کتاب ایدۀ استراتژی مبتنی‌بر چالش و گره، روش‌های تشخیص چالش، راه‌های غلبه بر گره چالش، عواملی که منشأ «برتری» یا مزیت‌اند، مسائلی که به هنگام تلاش برای نوآوری پیش می‌آیند و تفاوت استراتژی و مدیریت و… را توضیح داده است. ریچارد رومِلت با ارائۀ مفهومی به نام «گره» و با ارائۀ‌ داستان‌هایی از تجربه‌های واقعی کسب‌وکارهای شناخته شده، افق جدیدی از نحوۀ اجرای استراتژی را به رویمان باز می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی