30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
نظریه و نقد
مکاتبات مارکس و انگلس

مکاتبات مارکس و انگلس (جلد چهارم)

(0)

3,700,000ریال

3,330,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
39

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مکاتبات مارکس و انگلس

انتشارات ژرف منتشر کرد:

تاکنون چهار جلد از مکاتبات مارکس و انگلس به فارسی ترجمه شده است. جلد اول حاوی 40 نامه ای است که در نیمه دوم دهه ی 1840 نوشته شده؛ جلد دوم شامل 93 نامه ی نوشته شده طی سالهای 1850 و 1851 و جلد سوم در برگیرنده ی 92 نامهی نوشته شده در سال 1852 ؛ جلد چهارم - مجلد حاضر حاوی نامه هایی است که این دو اندیشمند طی سال های 1853 تا 1855 به یکدیگر نوشته اند.
از آغاز دهه ی 1850 مارکس فعالیت عمده ی خود را بر کار روی نظریه ی اقتصادیش متمرکز ساخت مارکس و انگلس تدوین این نظریه ی اقتصادی را مهم ترین وظیفه ی سیاسی خود میدانستند. انگلس در نامه ی مورخ 11 مارس 1853 خود به مارکس تأکید می ورزد که وی باید نظریه ی اقتصادیش را هر چه سریع تر و قبل از شکل گیری مجدد قیام کارگری و جنبش دمکراتیک که انتظارش را میکشیدند، تکمیل و تنظیم کند: «باید کتاب اقتصادت را تمام کنی؛ آن وقت میتوانیم به محض آنکه روزنامه ای راه انداختیم آن را به صورت مقالات هفتگی چاپ نماییم... به این ترتیب برای گروه هایی که دوباره شکل میگیرند نقطه ی اتکایی برای بحث با دیگران به دست میدهیم.»
بخش عمده ای از نامه نگاری ها و نیز مقالات و نوشته های مارکس و انگلس در این دوره ی زمانی به درگیری کشورهای اروپایی با مشرق زمین و جنگ کریمه اختصاص دارد مارکس و انگلس بر این عقیده بودند که جنگ علیه روسیه ی تزاری و سایر نیروهای ضد انقلابی چنانچه جنبه ی اروپایی پیدا کند، سرانجام موجب بروز انقلاب و فروپاشی نظام های ضد مردمی اروپا خواهد شد. به عقیده ی آنها فقط یک انقلاب مردمی میتوانست مسأله ی مشرق زمین را حل کند و ملت های تحت سلطه ی شبه جزیره ی بالکان را از یوغ استبداد ترکیه ی عثمانی رها سازد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی