مارکس و هایدگر

(0)

1,880,000ریال

1,692,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
195

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مارکس و هایدگر

انتشارات هرمس منتشر کرد:
درباره نویسنده:
کوستاس اکســلوس متفکر یونانی- فرانســوی در ۲۴ ژوئن ۱۹۲۴ در آتن به دنیا آمد و از مهم‌تریــن و تأثیرگذارترین فیلسوفان بعد از جنگ در فرانسه است. اکسلوس تحصیلات متوسطۀ خود را در مدرسه فرانســوی و آلمانی در یونان گذراند. در دانشــکده حقوق آتن ثبت نام کرد اما جنــگ از او فردی سیاسی ســاخت. از ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ در یونانِ تحت اشغال ایتالیایی‌ها و آلمان‌ها، در جبهۀ مقاومت و در پی آن در جنگ داخلی به عنوان گرداننده، روزنامه نگار و نظریه پرداز کمونیســت نقش پررنگی داشــت. در اواخــر ۱۹۴۵ اکســلوس به فرانســه مهاجرت کرد و در دانشگاه سوربن فلسفه خواند. چند سال بعد در «مرکز ملی تحقیقات علمی» فرانســه مشغول تحقیق و پژوهش شد، دورانی که درسگفتارهای هایدگر و یاسپرس شرکت می‌کرد. سپس در سوربن به تدریس فلسفه پرداخت و اولین کتابش را با عنوان «مقالات فلســفی» در ۱۹۵۲ در آتن منتشــر کرد. از ســال ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۲ سرویراستار و سردبیر مجله آرگیومنتس (Arguments) بود و با متفکرانی چون ژرژ باتای، آنری لوفه ور، موریس بالنشــو و کلود لوفور همکاری کرد. مجموعه کتاب‌هایی بــا همین نام از ســال ۱۹۶۰ از طریق انتشــارت ««Minuit de Éditions منتشــر کرد و تز دکترایش باعنوان «مارکس متفکر تکنیک» در این انتشارات به چاپ رسید. کتابی که ۱۶ سال بعد با عنوان «ازخودبیگانگی، پراکسیس، تخنه در اندیشه کارل مارکس» به انگلیسی ترجمه شــد.
کوستاس اکسلوس فیلسوف فرانسوی یونانی‌‏الاصل و از مهم‌‏ترین و تأثیرگذارترین فیلسوفان و روشنفکران فرانسۀ بعد از جنگ است که در دهۀ گذشته اقبال بیشتری به فلسفۀ او نشان داده‌‏اند. ولی در فارسی چندان به آثار او نپرداخته‌‏اند. البته اکسلوس برای خوانندگان انگلیسی-آمریکاییِ آثار سنت فلسفۀ اروپایی مدرن هم چهره‌‏ای کمابیش ناشناخته است. اما وضعیت او در کشورهای غیرانگلیسی‌‏زبان اروپا یکسره متفاوت است. در آن کشورها، مجموعه نوشته‌‏های اکسلوس به چندین زبان، بالاخص به اسپانیایی و ایتالیایی، ترجمه شده و در دسترس خوانندگان است و این گواهی است بر وسعت و غنای مضامین پیچیدۀ آثار او. مارکس و هایدگر: تفکر آینده اولین ترجمۀ فارسی از آثار اکسلوس است.
اکسلوس در این کتاب می‌‏کوشد از راه فراهم ساختن مواجهه‌‏ای فلسفی میان مارکس و هایدگر صورتی از تفکر را به حدهای نهایی‌‏اش نزدیک کند. هدف نویسنده در کتاب حاضر این نیست که صورتی از «ترکیب دیالکتیکی» میان مارکس و هایدگر برقرار کند بلکه این کتاب کوششی است بر پایۀ نظرپردازی برای میدان دادن به «گفتگویی زاینده» میان مارکس و هایدگر.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی