در جست و جوی میلان کوندرا

(0)
نویسنده:

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
103

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در جست و جوی میلان کوندرا

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
آریان شومن گزارش خواندنی و جذابی را که در کتاب «در جست‌وجوی میلان کوندرا» از زندگی شخصی و شغلی و اجتماعی و سیاسی میلان کوندرا ارائه داده، براساس مصاحبه با وِرا کوندرا، همسر میلان کوندرا، گفت‌وگو با دوستان و آشنایان کوندرا و کسانی که وقایعی را که به‌نحوی با زندگی او و همسرش مربوط می‌شده به یاد دارند و نیز جست‌وجو در اسناد آرشیوی مربوط به کوندرا، از نامه‌های رسمی گرفته تا مصاحبه‌ها و نوشته‌های خود او، فراهم آورده است.
میلان کوندرا از نویسندگان مطرحِ منتقد کمونیسم و توتالیتاریسم بود. او از سال 1975 به‌صورت یک تبعیدی در فرانسه و دور از کشورش زیست. در سال 1979 تابعیت چکسلواکی‌اش لغو شد. از سال 1981 تبعۀ فرانسه شد و در سال 2019 تابعیت چک را دریافت کرد.
کوندرا از نسل نویسندگان و هنرمندانی بود که در سال 1968، با ورود تانک‌های شوروی به خاک چکسلواکی، رؤیاهای اصلاح‌طلبانه‌شان به کابوس بدل شد. او در آثارش به موضوعاتی چون قدرت، توتالیتاریسم و روابط عاطفی می‌پرداخت و تأثیر توتالیتاریسم را بر خصوصی‌ترین وجوه زندگی کسانی که تحت سیطرۀ چنین نظام‌هایی می‌زیستند، نشان می‌داد. در آثار کوندرا اما نقد توتالیتاریسم نه جنبه‌ای شعارگونه و خشمگینانه، بلکه جنبه‌ای متفکرانه و توأم با طنازی‌ای تأمل‌برانگیز دارد. او تجربه‌های سیاسی و تاریخی و نیز تجربه‌های شخصی و عاطفی‌ را در آثارش به تأملاتی فلسفی درباب جهان و زندگی و بشریت و مفاهیمی اساسی نظیر جاودانگی و فراموشی و حافظه پیوند زده است.
کتاب «در جست‌وجوی میلان کوندرا» زندگی و شخصیت و آثار این نویسندۀ سرشناس و مهم و سِیرِ تحول فکری او و تأثیر این تحول بر آثار ادبی‌اش را در پس‌زمینۀ رویدادهای مهمی روایت می‌کند که کوندرا از سر گذرانده بود.
کتاب «در جست‌وجوی میلان کوندرا» نه‌فقط شرح زندگی و آثار یک نویسنده، بلکه تصویری از تاریخ چکسلواکی دوران کمونیسم را نیز، از خلال شرح زندگی کوندرا، ارائه می‌دهد و شمه‌ای از آن‌‌چه را که در دوران سلطۀ کمونیسم بر سر روشنفکران و نویسندگان و هنرمندان کشورهای کمونیستی می‌آمد به تصویر می‌کشد.
کتاب «در جست‌وجوی میلان کوندرا» با روایت نویسنده از دیدن ورا، همسر میلان کوندرا، در خیابان آغاز می‌شود و با شرح عزلت‌گزینی سالیان کوندرا، ارتباط¬گیری آریان شومن با ورا و دریافت پیامک‌هایی از او و شرح جنبه‌های گوناگون زندگی میلان کوندرا، با استناد به گفت‌وگوها و اسناد آرشیوی، ادامه می‌یابد.
آریان شومن در کتاب «در جست‌وجوی میلان کوندرا» بر آن است که تا جای ممکن بر زوایای گوناگون زندگی نویسنده‌ای نور بتاباند که حریم خصوصی‌اش را به این راحتی به روی کسی نمی‌گشود و اسرار زندگی‌اش را بر کسی فاش نمی‌کرد و سالها بود که انزوا پیشه کرده بود.
کتاب «در جست‌وجوی میلان کوندرا» از ده فصل تشکیل شده است.
فصل های ده‌گانۀ کتاب «در جست‌وجوی میلان کوندرا» عبارتند از: «عزلت¬گزیدن»، «نویسنده‌ای که از سردسیر می‌آید»، «وِرا کوندرا»، «نخبه‌گرا 1، یا زندگی دیگری»، «دانشگاه رن 2، یا زندگی جای دیگری است»، «کارگاه رمان در پاریس»، «اعطای تابعیت»، «نوشتن به فرانسوی»، «پروندۀ دِوُژَچِک» و «والس وداع».
در بخشی از کتاب «در جست‌وجوی میلان کوندرا» می‌خوانید: «سی‌وهفت سال است کوندرا از حضوریافتن در هرگونه برنامۀ تلویزیونی اجتناب می‌ورزد؛ از این رو او دیگر یک واقعیت عینی نیست. کم‌پیدابودن وجود آدم را گران‌بها و حضور فراگیر آن را کم‌ارزش می‌نمایاند. کوندرای 92ساله با طیب خاطر، خود را از نظرها پنهان می‌کند: او که از پرخواننده‌ترین نویسندگان دنیاست با کتاب‌هایش زندگی می‌کند، جزئی از آن‌ها می‌شود و بی‌صدا و خموش داستان‌هایش را روایت می‌کند.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی