پیش از شناختنش
تخفیف

%10

پیش از شناختنش

(0)

2,990,000ریال

2,691,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
171

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پیش از شناختنش

نشر نون منتشر کرد:
به دام انداختن یک قاتل، خیلی خطرناک است؛ به‌خصوص اگر همسایه‌تان باشد.
نویسندۀ فوق‌العاده و بااستعداد پیمان‌شکن با اثری بی‌نظیر و تکان‌دهنده از راه رسیده است؛ داستان زنی که سابقۀ عدم تعادل روانی دارد و ترس او از همسایۀ جدیدش می‌تواند منجر به قتل شود…
هنریتا و همسرش لوید در خانۀ جدیدی خارج از بوستون ساکن می‌شوند. هن طراح و تصویرگر است و در یک گالری، در همان نزدیکی کار می‌کند. این آرامش زمانی بر هم می‌خورد که او شیء آشنایی را در قفسۀ دفتر همسایه‌اش می‌بیند؛ یک جام ورزشی، درست عین همان جام گمشده‌ای که دو سال پیش و بعد از کشته شدن یک مرد جوان از خانه‌اش ربوده شد. هن این را می‌داند، چون سال‌ها به پرونده‌های حل‌نشدۀ جنایی علاقه داشته است؛ نوعی دل‌مشغولی که در موردش با کسی حرف نمی‌زند اما نمی‌تواند بی‌خیالش شود.
همسایه‌اش می‌تواند قاتل باشد؟ یا این ماجرا دوباره شروع یک فروپاشی روانی است؟ درست مثل زمانی که در دانشکده درگیرش شد و در نهایت به یکی از هم‌کلاسی‌هایش آسیب زد…
هرچه متیو را بیشتر زیرنظر می‌گیرد، بیشتر شک می‌کند که او نقشه‌ای وحشتناک در سر دارد. اما کسی حرفش را باور نمی‌کند. تا اینکه در یک پارکینگ با متیو رودررو می‌شود و می‌فهمد که او می‌داند تحت‌نظر هن قرار دارد. این شروع کابوس وحشتناکی است که ممکن است هن فرصت فرار از آن را پیدا نکن.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب پیش از شناختنش اثر پیتر سوانسون

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

پیش از شناختنش از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

پیش از شناختنش از سایت آمازون امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی رمان پیش از شناختنش:

پیش از شناختنش یک تریلر روان‌شناختی و معمایی اثر پیتر سوانسون نویسندهٔ آمریکایی است. این کتاب در سال 2019 منتشر شد و داستان یک زن جوان است که سابقهٔ مشکلات روانی دارد ولی با دارو بیماری‌اش را کنترل کرده است. او با همسرش به حومهٔ شهر نقل‌مکان کرده و فکر می‌کند به آرامشی نسبی دست یافته است اما ملاقات با همسایهٔ جدیدشان، هم جانِ او و هم شاید همسرش را به‌خطر می‌اندازد. نویسنده در این رمان به مضامینی همچون وسواس، بی‌ثباتی ذهن و ابهام را بررسی کرده و به پویایی پیچیدهٔ اعتماد و خطر در روابط اجتماعی می‌پردازد.

واکنش‌های جهانی به رمان پیش از شناختنش:

«سوانسون این داستان رمزآلود را با قاطعیت و مهارت فوق‌العاده‌ای پیش می‌برد. غافلگیری‌ها به‌شکلی اجتناب‌ناپذیر یکی پس از دیگری از راه می‌رسند تا اینکه بالاخره شوک نهایی به خواننده وارد می‌شود.» - مجلهٔ وال‌استریت

«روایتگری سوانسون با مسیر داستانی بکری که در پیش می‌گیرد، از سرنخ‌های وسوسه‌انگیز آغاز می‌شود. بعد به آرامی در موقعیت‌های بهت‌آوری از آن‌ها پرده‌برداری می‌شود. نویسنده خواننده را مبهوت و سرگرم می‌کند و او را تا آخرین صفحه می‌کشاند. داستانی گیرا، رازآلود و کاملاً روان‌شناسانه که در واقع یک داستان دلهره‌آور به تمام معناست.» - گاردین

«داستانی پرپیچ‌وخم که قتل در حومهٔ شهر را به تصویر می‌کشد... سوانسون به رابطهٔ پیچیدهٔ خویشاوندی و ارتباط بین هنرمند و قاتل پرداخته است، یکی از مضامینی که تخصص خودش است. داستانی تاریک، پرتعلیق و دلهره‌آور.» - کایرکاس ریویوز

«داستانی بسیار عالی و هوشمندانه که با سرعتی فوق‌العاده به پیش می‌رود و از رابطهٔ تاریک و دلهره‌آوری می‌گوید که بین هِن و همسایه‌اش متیو شکل می‌گیرد... این بهترین تریلر سوانسون است.» - آبزرور (بریتانیا)

«جسارت راوی داستان بسیار جذاب است... سوانسون مانند دیگر آثارش از هنرهای یک جامعه‌شناس استفاده کرده است و داستانی بسیار فریبنده را در حومهٔ شهر به پیش می‌برد.» - ساندی تایمز (بریتانیا)

چرا باید رمان پیش از شناختنش را بخوانیم؟

این رمان کاوشی دلخراش در مورد بیماری‌ روانی و چگونگی شکل‌دهی آن به ادراک افراد از واقعیت است و به این پرسش می‌پردازد که آیا آنچه ما می‌بینیم واقعیت است یا توهمی بیش نیست. سوانسون در این رمان به‌طرز ماهرانه‌ای بینش‌های روانشناختی را با طرح داستانی معمایی ترکیب کرده است. پیش از شناختنش کتابی است که هیچ خواننده‌ای را ناامید نخواهد کرد و پایان هولناک آن تمام شب شما را بیدار نگه خواهد داشت. بنابراین اگر از خواندن داستان‌های تاریک و پر از تعلیق لذت می‌برید و به دنبال یک رمان هستید که شما را تا آخرین صفحه درگیر خود کند، این رمان را بخوانید.

خلاصهٔ رمان پیش از شناختنش‌:

هِن و همسرش لوید در یک خانهٔ جدید در خارج از بوستون ماساچوست ساکن شده‌اند و زندگی آرامی را شروع کرده‌اند. هِن (مخفف هنریتا) یک تصویرگر است و در یک گالری در همان نزدیکی کار می‌کند و به‌تازگی توانسته داروهای مناسبی پیدا کند و اختلال دوقطبی خود را تحت کنترل درآورد و سرانجام به کمی ثبات و آرامش رسیده است. اما وقتی آن‌ها با همسایه‌‌های خانهٔ بغلی آشنا می‌شوند، آن حس خوب و آرامش‌بخشِ هِن با دیدن یک شیء آشنا در قفسهٔ دفتر شوهر همسایه کم‌کم از بین می‌رود. جام ورزشی درون قفسه دقیقاً مثل همان جامی است که از خانهٔ مرد جوانی که دو سال پیش کشته شده بود، مفقود شد. هِن این اطلاعات را می‌داند چون مدت‌هاست شیفتهٔ این معمای قتل لاینحل شده و نسبت به آن وسواس پیدا کرده است. وسواسی که دیگر در موردش صحبت نمی‌‌کند اما نمی‌تواند آن را کاملاً از ذهن خود بیرون براند. آیا همسایه‌اش متیو قاتل است؟ یا این ماجرا فقط شروع یک فروپاشی روانی دیگری است که مانند دوران کالج به آن مبتلا شده بود و درنهایت باعث شد به یکی از همکلاسی‌هایش آسیب جدی برساند؟ آیا کسی حرف‌های او را باور خواهد کرد؟

مضامین روانشناختی رمان پیش از شناختنش:

بیماری روانی
قهرمان داستان هِن با اختلال دوقطبی دست‌وپنجه نرم می‌کند و نویسنده در این کتاب به جست‌وجوی بی‌پایان او برای یافتن دارویی مناسب اشاره کرده است. او در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه بیماری‌های روانی می‌توانند بر ادراک افراد تأثیر بگذارند و به این سؤال می‌پردازد که چه چیزی واقعی است و چه چیزی ممکن است محصول ذهن و خیالات انسان و شرایط ذهنی‌اش باشد.

پارانویا و وسواس
شک هِن به این‌که همسایه‌اش ممکن است یک قاتل باشد، یکی از مضامین اصلی پارانویا را منعکس می‌کند. وسواس او به قتلی حل‌نشده با گذشته‌اش و تلاشش برای مبارزه با مشکلات روانی در هم می‌آمیزد و مرزهای بین سوءظن، منطق و ترس‌ را محو می‌کند.

اعتماد
نویسنده در این رمان سؤالاتی را در مورد اعتماد مطرح کرده است. سابقهٔ سلامت روانی شخصیتی اصلی اوضاع داستان را پیچیده‌تر می‌کند و به احساس انزوا منجر می‌شود چون شخصیت اصلی با این سؤال درگیر می‌شود که آیا کسی شک او را نسبت به متیو باور خواهد کرد یا خیر؟

ماهیت شر
نویسنده در این داستان به مشخصات روانشناختی یک قاتل بالقوه و ظاهر بسیار عادی چنین افرادی پرداخته است و نشان می‌دهد چطور کسی می‌تواند به راحتی رفتار خطرناکی را پنهان کند. او به دنبال بررسی این ایده است که شر می‌تواند حتی به محیط‌های آشنا نیز رسوخ کند و مفهوم ایمنی در زندگی مردم حومهٔ شهر را به چالش کشیده است.

پیچیدگی روابط
تجارب هِن در زندگی و سابقه‌اش با بیماری روانی نه‌تنها او را به انزوا می‌کشاند بلکه رابطه‌اش با همسرش را نیز دچار چالش‌های جدی می‌کند. هِن مشتاق برقراری ارتباط و رسیدن به تفاهم با همسرش است اما رابطه‌اش با همسرش و نحوهٔ تعامل آن دو با هم، تنها نشان از پیچیدگی‌های روابط انسانی در مواجهه با ترس و سوءظن دارد.

اگر از خواندن کتاب پیش از شناختنش لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب پیمان‌شکن اثر دیگری از پیتر سوانسون و ماجرای ماه عسل رویایی یک زوج است که در یک چشم برهم زدن تبدیل به یک کابوس می‌شود. ابیگیل شخصیت اصلی این داستان، عاشق یک میلیونر می‌شود اما درست قبل از مراسم عروسی با مردی مرموز ملاقات می‌کند که زندگی‌اش را برای همیشه زیرورو می‌کند.

• کتاب به کشتنش می‌ارزد اثر دیگری از پیتر سوانسون داستان ملاقات دو نفر با هم در یک هواپیما است. دو غریبه که برای گذر زمان در هواپیما با هم بازی سؤال‌جواب راه می‌اندازند و به‌تدریج با جزئيات زندگی خصوصی یکدیگر آشنا می‌شوند. اما در انتها تد می‌گوید که قصد دارد همسرش را بکشد و غریبه نیز می‌گوید که دوست دارد به او کمک کند.

• کتاب به نجاتش می‌ارزد داستانی جنایی و معمایی اثر پیتر سوانسون و ادامهٔ کتاب به کشتنش می‌ارزد است. این کتاب داستان جوآن است، زن جوانی که به دفتر کارآگاه خصوصی کیمبال مراجعه می‌کند و از او می‌خواهد درمورد شوهرش تحقیق کند اما هنری که پیش از این جوآن را در دوران نوجوانی‌اش می‌شناخته، در مرکز یک تراژدی قرار می‌گیرد.

دربارۀ پیتر سوانسون‌: نویسندهٔ آمریکایی

پيش از شناختنش

پیتر سوانسون نویسندهٔ آمریکایی در 1968 به دنیا آمد. او را بیشتر به‌خاطر نوشتن رمان‌های روان‌شناختی‌اش با عنوان «به کشتنش می‌ارزد» و «ترس‌هایش» می‌شناسند. نهمین و جدیدترین رمان او «به نجاتش می‌ارزد» است؛ دنباله‌ای بر کتاب به کشتنش می‌ارزد است که در مارس سال 2023 منتشر شد. سوانسون به مدت ده سال داستان می‌نوشت و پس از آن بود که توانست ناشری را پیدا کند که داستان‌هایش را منتشر کند. او همچنین چندین داستان کوتاه نوشته و شعر نیز می‌سُراید. سوانسون در سال 2015 برندهٔ جایزهٔ انجمن نویسندگان جنایی شد و در 2016 جایزهٔ کتاب انجمن نیوانگلند را دریافت کرد. داستان‌های کوتاه و اشعارش تاکنون در ماهنامه‌های آتلانتیک، گاردین، میزور و مجلهٔ یانکی به چاپ رسیده‌اند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی