فرا جامعه

(0)
نویسنده:

3,550,000ریال

3,195,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
115

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فرا جامعه

انتشارات علم منتشر کرد :
همکاری قدرتمند است.
گونه های مشارکتی زیادی وجود ندارند - اما تقریباً تمام سیاره را تحت پوشش قرار میدهند. مورچه ها به تنهایی یک چهارم کل جرم جانوری را تشکیل میدهند با این حال، ظرفیت انسان برای کار کردن با یکدیگر باعث میشود که تمام گونه های دیگر را پشت سر بگذارد ما خود را در جوامع صدها میلیون نفری سازماندهی میکنیم در تمام قاره ها سکونت میکنیم و مردم را به فضا میفرستیم انسان ها بزرگترین بازیکنان کار تیمی در طبیعت هستند. و مساله واقعا شگفت انگیز این است که ما تنها در ۱۰۰۰۰ سال گذشته صعود سریع خود به بالاترین رتبه با سبقت گرفتن از زنبورهای بی عسل زنبورهای عسل موریانه ها و مورچه ها را آغاز کردیم. تکامل ژنتیکی نمیتواند این اتفاق غیر عادی را توضیح دهد چیز دیگری در حال وقوع است. چگونه تبدیل به حیوانی فرا اجتماعی شدیم؟
دانشمند تکاملی پیتر تورچین در آخرین کتاب خود( جنگ و صلح و جنگ )با استفاده از نتایج شگفت انگیز علم جدید تکامل فرهنگی معما را حل میکند. این طور نتیجه میشود که داستان بشریت از اولین گروههای پراکنده انسان های خردمند تا بزرگترین امپراتوری های تاریخ با منطقی بی رحمانه به جلو هدایت می شود. قدرت همکاری معجزه آسای ما در آتش جنگ شکل گرفته است. تنها ،جنگ با مقیاس و شدت در حال رشد خود میتواند این تغییرات خارق العاده در جامعه بشری را توضیح دهد -- و جامعه خود بزرگترین دستاورد نظامی است.
با نگاه از زاویه تکامل ،فرهنگی تاریخ بشر یک الگوی عجیب و متناقض نما را نشان میدهد انسان های اولیه نسبت به سایر نخستی ها بسیار برابری طلب تر بودند و بیرحمانه هر فرد نوکیسه ای را که میخواست به نر آلفا تبدیل شود حذف میکردند اما اگر طبیعت بشری طرفدار برابری است چگونه خدا پادشاهان غرق در خون دوران باستان توانستند تاج و تخت خود را تصاحب کنند؟ و چگونه در طول هزاران سال آنها از روی زمین محو شدند و توسط روح دوباره زاده شده ی برابری طلبی انسانی از بین رفتند؟ چرا داستان عدالت انسانی یک مجموعه از وقایع معکوس هزاران ساله است؟ بار دیگر علم فقط به یک توضیح اشاره میکند جنگ شکوه وحشتناک پادشاهی را ایجاد کرد و جنگ نیز آن را از بین برد.
پس آیا جنگ بی پایان سرنوشت ماست؟ یا ممکن است جامعه روزی به فراتر از آن تکامل یابد؟ تنها یک راه برای پاسخ به این سوال وجود دارد. با تورچین در سفری حماسی در طول زمان همراه شوید و چیزی را کشف کنید که چندین نسل از تاریخ نگاران آن را غیر ممکن می پنداشتند: قوانین پنهان خود تاریخ.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی