30بوک
کتاب عمومی
سینما و تئاتر
آموزش، نقد و نظریه
اکسپرسیونیسم دادائیسم پست مدرنیسم

اکسپرسیونیسم دادائیسم پست مدرنیسم (نوگرایان تئاتر اروپا)

(9)

1,550,000ریال

1,395,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
883

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اکسپرسیونیسم دادائیسم پست مدرنیسم

انتشارات نگاه منتشر کرد:
از ویژگی‌های بارز تئاتر اکسپرسیونیستی بر خلاف تئاترهای بی‌رمق و کلیشه‌ای انعکاس آرزوهای انسان برای دستیابی به یک زندگی نوین بود، و تا آنجا پیش رفت که انقلاب اجتماعی را ضرور می‌دانست. به کمک تئاتر اکسپرسیونیستی تماشاگران می‌توانستند درون خود را به تحرک وادارند و آن را دگرگون سازند. اما ویژگی متفاوت آن بیشتر در اسلوب هنری بود. ممکن است در این میان پرسشی پیش آید که مگر مواردی همچون سعادت و زندگی بهتر برای انسان هدف سایر مکاتبی مثل رئالیسم و سمبولیسم هم نبوده؟ پاسخ آن بدون تردید مثبت است. هنر در طول تاریخ هیچگاه در مقابل انسان قرار نگرفت، انسان همواره محور و موضوع اصلی هنر بوده. اما شیوه‌های بیان هنری برای نشان دادن انسان و آرزوهایش متفاوت است.
این کتاب به نوگرایان تئاتر اروپا پرداخته و بخصوص سعی دارد 2 مکتب بنیادین اکسپرسیونیسم و دادائیسم را که در آغاز قرن بیستم تحولات بنیادینی در هنر تئاتر به وجود آوردند، تبیین کند. ناصر حسینی‌مهر سعی کرده‌است در این کتاب با زبانی ساده و عبارات قابل فهم، یادداشت‌ها و خلاصه مطالبی را که بخصوص از تماشای اجراهای متعدد در تئاترهای معتبر اروپا برداشته است، بیان کند.
«نوگرایان تئاتر اروپا» نوشته ناصر حسینی مهر از سوی انتشارات نگاه منتشر شد. این کتاب در سه بخش به بررسی اکسپرسیونیسم، دادائیسم و پست مدرنیسم می‌پردازد. فهرست مطالب «نوگرایان تئاتر اروپا» به شرح زیر است: بخش نخست ـ اکسپرسیونیسم در تئاتر ـ برخی از پیشروان اکسپرسیونیسم: ماکس راینهارت، راینهارد یوهانس زورگه، ارنست تولر، فرانتس فمفرت، گئورگ کایزر، کارل سوکمایر، لئوپلد یسنر، گوستاو هارتونگ، کارل اشترنهایم، والتر هازنکله ور، گئورگ هایم، الزه لاسکر شولر، آلفرد دوبلین، ارنست برلاخ، اسکار شلمر، اسکار کوکوشکا، واسیلی کاندینسکی، تئاتر ناسیونال سوسیالیست ـ دو نمایشنامة اکسپرسیونیستی: «مرد آدمکش، امید زنان» اُسکار کوکوشکا و «طنین زرد» واسیلی کاندینسکی بخش دوم ـ دادائیسم، هنر ترکیبی ـ چند قطعه دادائیستی بخش سوم ـ از آوانگاردیسم تا پست‌مدرنیسم ـ برخی از پیشروان تئاتر تجربی و آوانگارد: کنستانتین استانیسلاوسکی، ژاک کوپو، یوگنی واختانگف، جیورجیو استره‌لر، گارسیا لورکا، تادئوش کانتور، فرناندو آرابال، پیتر بروک، آخیم فریر، هاینر مولر ـ دو نمایشنامة پست مدرن: «هراکلس5» و «هملت ماشین» از هاینر مولر.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی