کنت مونت کریستو (2 جلدی)

(34)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
5630

علاقه مندان به این کتاب
70

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
6

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کنت مونت کریستو

انتشارات هرمس منتشر کرد:
بیست و چهارم ماه فوریه مطابق اوایل حوت سال 1815 مسیحی از بالای کلیسای نتردام مقام قراولان بود دیده بان رسیدن کشتی بزرگ سه دکلی موسوم به فرائون را خبر داد.این کشتی از ازمیر و تریست و ناپل معاودت می کرد. بنا به رسم و عادت فیالفقور یک بدرقه و آلشناس لب دریا از لنگرگاه روانه شد و از پهلوی جزیره ایف بسرعت گذشته و به کشتی مزبور در میانه دماغه مورژیون و جزیره ریون لاحق گردید.
همان لحظه بنا به رسم و عادت بام قلعه متین سنت ژان از مردم تماشاچی پر شد زیرا که این کار بزرگی است ورود کشتی مانند فرائون ساخته و پیراسته و تهیه دیده شده باشد در کارخانه قدیم معروف به غوسه وبه دستیاری و خرج یکی از اربابان مشهور مملکت...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کنت مونت کریستو (۲ جلدی) اثر الکساندر دوما


کنت مونت کریستو رمان پرفروش الکساندر دوما نویسندۀ فرانسوی است که در سال 1845 منتشر شد. شخصیت اصلی این رمان ادمون دانتس دریانوردی زندانی و مرموز است که از حدِ همۀ قوانین انسانی و الاهی فراتر می‌رود و مانند تقدیر، بی‌رحم و تزلزل‌ناپذیر می‌شود.

کتاب کنت مونت کریستو به سبب غنای ابداعات عجیب و غریبش و به لطف صفا و صداقت بیانش، هنوز هم برای بسیاری خواندنی و جذاب است. عجیب‌ترین ماجراها در آن نقل می‌شود. الکساندر دوما پروای حقیقت‌نمایی ندارد. سبکش روی‌هم‌رفته روان و پویاست. شهرت کم‌نظیر این رمان با نمایشی که خودِ نویسنده بر اساس آن تنظیم کرد و در سال 1848 بر صحنه آورد ادامه یافت.

خلاصۀ داستان کنت مونت کریستو

داستان کونت مونت کریستو در فرانسه، ایتالیا و جزایری در مدیترانه در طول رویدادهای تاریخی بین سال‌های 1815 تا 1839 رخ می‌دهد. یعنی دورانی که بوربون‌ها از طریق سلطنت لویی فیلیپ فرانسوی به فرانسه بازگشتند. داستان دقیقاً از روزی شروع می‌شود که ناپلئون بناپارت برای اولین بار جزیره‌ای که به آن تبعید شده بود را ترک کرد و دورۀ صد روزه‌ای آغاز شد که طی آن ناپلئون به قدرت بازگشت. 

داستان کنت مونت کریستو دربارۀ ادمون دانتس، دریانوردی زندانی و مسافری مرموز با چندین چهره است که می‌خواهد با ثروت‌های افسانه‌وارِ خود طبقۀ اشراف پاریس را به هم بریزد. دانتس در 1815، در روز ازدواجش، به اتهامِ دروغینِ طرفداری از ناپلئون در بندر مارسی زندانی می‌شود و بر اثر سعایت رقیب عشقی‌اش، فرنان و رقیب تجاری‌اش، دانگلار، مدت چهارده سال محبوس می‌ماند و این واقعه، در عین حال، به نفع مقاصد سیاسی یک قاضی جوان و جاه‌طلب به نام ویلفور است که در زندانی‌شدن او دست دارد. 

او در محبس، با زندانی دیگری به نام آبه فاریا دوست می‌شود و آبه فاریا نقشۀ گنج سرشار جزیرۀ مونت کریستو را در اختیار او می‌گذارد. دانتس با طرح بسیار ماهرانه‌ای از زندان می‌گریزد، گنج را به دست می‌آورد، به پاریس می‌رود و از سه دشمن خون‌خوار خود انتقام وحشتناکی می‌گیرد.  

بریده‌هایی از کتاب کنت مونت کریستو

«این وحشت بی‌مأخذی که تمام تماشاچیان را فرو گرفته بود و نفهمیده مضطرب بودند، یکی را از آن میان به حدی مشوش ساخته بود که دیگر نتوانست صبر کند که تا کشتی داخل لنگرگاه شود. بی‌تمهید مقدمه خود را افکند به زورق کوچکی و فرمان داد که به‌طرف کشتی برانند که نزدیک شده بود. چون آن جوان دید که این شخص به طرف کشتی می‌آید محل خود را ترک کرده و کلاه از سر برداشته و آمد به کنار کشتی و به دیوار تکیه داده ایستاد. این جوانی بود میانه هیجده تا بیست سال بزرگ و سهی‌قد و نازک‌اندام با چشمهای سیاه و خوش حالت و مویهای آبنوسی رنگ و سیمای وقر و اطمینان. کسی که از طفولیت در مخاطرات بوده و به زحمات و مشقتها آموخته شده از تمام وجنات شخص او ظاهر و هویدا بود.»

«مورل که لحظه به لحظه تشویش از او زایل و اطمینان برقرار می‌شد اظهار تعجب کرده و گفت: «چه می‌توان کرد مسیو ادموند؟ همه خواهیم مرد و ناچار است که قدما بروند و تازه‌ها به جای آنها بنشینند. و اگر چنین نبود ترقی ممکن نمی‌شد. باری از وقتی که شما مرا مطمئن کردید که بار کشتی...» جوان مجال اتمام کلام نداده و گفت: «آری در حالت کمال و نیکویست مسیو مورل من شما را مطمئن می‌کنم. فی‌الحقیقه این سفری است که من شما را نصیحت می‌کنم که مبلغ بیست و پنج هزار فرانک سود مال‌التجاره خود را نفروشید.» در این بین چون جوان دید که کشتی می‌خواهد از محاذات برج بگذرد فریاد زد که: «بادبانها را فرود آرید.» این فرمان چنان بسرعت اجرا یافت که گویا کشتی، کشتی جنگی است.»

خواندن کتاب کنت مونت کریستو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن کتاب‌های کلاسیک علاقه دارید یا می‌خواهید کتابی با شخصیت‌های فراموش نشدنی بخوانید و وارد دنیای شگفت‌انگیز الکساندر دوما شوید، حتماً کتاب کنت مونت کریستو را بخوانید. این نسخه از داستان کنت مونت کریستو مناسب بزرگسالان است.

دربارۀ نویسندۀ کتاب کنت مونت کریستو

کنت مونت کریستو

الکساندر دوما (پدر) نویسندۀ فرانسوی بود که در سال 1802 به دنیا آمد و در سال 1870 از دنیا رفت. او یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان فرانسوی است و آثارش تا امروز به زبان‌های زیادی ترجمه شده است. بسیاری از رمان‌های ماجراجویی تاریخی او مثل «کنت مونت کریستو» و «سه تفنگدار» ابتدا به صورت سریالی در مجله‌های مختلف منتشر شده بودند. با اقتباس از رمان‌های او تا امروز بیش از 200 فیلم ساخته شده است.

الکساندر دوما در ویله-کترۀ فرانسه به دنیا آمد. پدرش توماس الکساندر جنگاور بزرگی بود و در ارتش ناپلئون خدمت می‌کرد و در 31 سالگی توانست به درجۀ ژنرالی برسد. اما زمانی که با نظرات ناپلئون دربارۀ مصر مخالفت کرد به زندان افتاد. او دو سال بعد از زندان آزاد شد اما بعد از مدت کوتاهی از دنیا رفت. با این وجود الکساندر به واسطۀ شغل پدرش وارد یک آکادمی نظامی شد و در آن‌جا تحصیل کرد و با لویی فیلیپ، دوک اورلئان آشنا شد و به کمک او، به عنوان نویسنده مشغول به کار شد. 

دوما که در چندین ژانر پُرکار بود، نوشتن را با نمایشنامه آغاز کرد و با به روی صحنه رفتن همان اولین نمایشنامه‌اش به موفقیت رسید. او همچنین مقاله‌های متعددی در مجله‌های مختلف نوشته است. دوما در دهۀ 1840 Théâtre Historique را در پاریس تأسیس کرد.

چند دهه بعد، پس از انتخابات لوئی ناپلئون بناپارت در سال 1851، دوما فرانسه را به مقصد بلژیک ترک کرد و چند سال در آنجا ماند و سپس به روسیه و ایتالیا رفت. در سال 1861 او روزنامۀ L'Indépendent را در ایتالیا تأسیس و منتشر کرد و سپس در سال 1864 به پاریس بازگشت. دوما زمانی که برای لویی فیلیپ کار می‌کرد شروع به نوشتن مقاله برای مجله‌ها و نمایشنامه برای تئاتر کرد. او آثارش را با نام خانوادگی مادرش دوما چاپ می‌کرد. اولین نمایشنامه‌اش «هنری سوم و دادگا‌ه‌اش» در سال 1829 یعنی زمانی که دوما 27 سال داشت بر روی صحنه رفت و با تحسین منتقدان روبه‌رو شد.

سال بعد او دومین نمایشنامه‌اش را به صحنه بُرد که به همان اندازۀ نمایشنامۀ اول محبوب شد. این موفقیت‌ها برایش درآمد کافی داشت تا تمام وقت به نوشتن بپردازد. در سال 1830، دوما در انقلابی شرکت داشت که منجر به برکناری چارلز دهم شد و کارفرمای سابق دوما، لویی فیلیپ، دوک اورلئان، جایگزین او شد. تا اواسط دهۀ 1830 زندگی در فرانسه با شورش‌های پراکندۀ جمهوری‌خواهان ناراضی و کارگران شهری ناآرام بود. همین‌طور که زندگی به آرامی به حالت عادی بازگشت، کشور شروع به صنعتی شدن کرد.

بهبود اقتصاد همراه با پایان سانسور مطبوعات، زمانی برای شکوفایی مهارت‌های ادبی الکساندر دوما بود. دوما پس از نوشتن چندین نمایشنامۀ موفق دیگر به نوشتن رمان روی آورد. از دیگر آثار الکساندر دوما می‌توان به «غرش طوفان»، «گابریل لامبر»، «عشق صدر اعظم»، «دریای عشق»، «مادام کاملیا» و «شرافت و شیطان» اشاره کرد.

امتیازات

کتاب کنت مونت کریستو از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

تا به‌حال فیلم‌های زیادی با اقتباس از رمان کنت مونت کریستو ساخته شده و تئاترهای زیادی با اقتباس از این رمان بر روی صحنه رفته است.

تحلیل سی بوک از کتاب کنت مونت کریستو

نشر هرمس کتاب کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما را با ترجمۀ محمدطاهر میرزا اسکندری منتشر کرده است.

فضای تاریخی عنصر اساسی کتاب کنت مونت کریستو است، داستانی ماجرایی که تمرکز اصلی آن امید، عدالت، انتقام، رحمت و بخشش است. داستان مردی که به ناحق زندانی می‌شود، از زندان فرار می‌کند، ثروتی به دست می‌آورد و به این نتیجه می‌رسد که حالا وقت انتقام گرفتن است.

مدت زمانی که طول می‌کشد کتاب کنت مونت کریستو را بخوانید

اگر سرعت مطالعه‌تان 250 کلمه در دقیقه باشد، حدوداً 30 ساعت و 56 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب کنت مونت کریستو را به طور کامل مطالعه نمایید.

اگر از کتاب کنت مونت کریستو خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

سه تفنگدار، اثر کلاسیک و به یاد ماندنی دیگری از الکساندر دوما که حتماً شعار معروف «همه برای یکی، یکی برای همه» از آن را شنیده‌اید. این کتاب داستان قهرمانی‌ها و دلاوری‌های سه تن از تفنگداران پادشاه لوئی سیزدهم و جوانی دلیر و باهوش به نام دارتانیان است. الکساندر دوما در این رمان بسیار هنرمندانه اشخاص، زندگی و بخش کوچکی از تاریخ فرانسه را به مخاطبین نشان می‌دهد.

بینوایان رمان بزرگ قرن نوزدهم فرانسه اثر ویکتور هوگو، که بسیاری از تاریخ فرهنگی، هنری،‌ سیاسی، معماری، فلسفه، اخلاقیات و ضد اخلاقیات مذهب دوران انقلابی کشور فرانسه و ماهیت عشق را به تصویر می‌کشد.  

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (4)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • امین افشار
    • پاسخ به نظر

    واقعا کتاب بی نظیری هست، داستان ماجراجویی و جذاب در مورد تر جمه این کتاب باید بگم که زمان قاجار ترجمه شده پس توقع بالایی از ترجمه این کتاب نداشته باشید هر چند ترجمش قدیمیه ولی قابل فهم هست میشه ارتباط برقرار کرد نشر هرمس تهیه کنید ، متاسفنه گرونم هست ، کیفیت کاغذ و جلدش ضعیفه خیلی بیکیفیت چاپ شده

  • تصویر کاربر

    • سمیه مالامیر
    • پاسخ به نظر

    هر دو جلد ارسال میشه میشه لطفا بگین میخام سفارس بدم

    • تصویر کاربر

      • مدیر سایت
      • پاسخ به نظر

      سلام . بله هر دو جلد ارسال می شود .

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی