وقتی خیال و خاطره یکی شوند

(1)
نویسنده:

150,000ریال

90,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
181

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب وقتی خیال و خاطره یکی شوند

انتشارات مینا منتشر کرد :
اصلان پاشا با سرگشتگی به‌سان آشیق های دیار خود، گوشه‌های پراکنده‌ای از یادمان‌هایی را که از زندگی و آزمون خویش سرچشمه گرفته‌اند با توانمندی پرورده است، گویی همه را خود از سرگذرانده. وی در ژرفای اندیشه و دریافت (ذهن) پرسوناژها راه می‌جوید و سویه‌های گونه‌گون از پدیده‌های اجتماعی و پیوندمینا انسان‌ها- و انسان و طبیعت-را با نرمی و نازکی به شیوه قصه پردازی آذری می‌نمایاند.
رویدادها برای فرگشت و دگرگونی آدمها در کاراکتریزاسیون آفریده می‌شوند. در هر plot راوی‌ها هر یک با قصه‌پردازی رازدارانه هم‌سان روایت‌های کهن آذری کمپوزیسیون اندیشه و پندار را در بستری از زندگی در گذران امروزین،می‌گسترانند. در پی، این رآلیسم پرورده و نو پردازانه، پیامدهای تراویده از درون داستان را برتر از جایگاه بیرونی پدیدار می‌سازد.
آشیق اصلان،بر بستر آفرینش‌گری در آموزه‌های فرهنگ بومی(ethnographic) ، آیین مندی آن را به رویه‌ای از تازگی و پایایی می‌رساند و با ترازمندی میان داده‌های فولکلور و پیچ و خم ساختار قصه‌گویی نو، راوی روایت‌های به هم پیوسته و نامیرای سرشته در درون بافت زندگی در کوه‌های آسمان سای و دشت های ابریشمین آذربایجان است. وی در این آزمون، سرشت گرد آمده در قهرمانان دیرینه (سنتی ) را در هستی پرسوناژهای گوناگون فراگیر کرده است.
آدم پردازی در این رهیافت از دیرینگی heroic و الگوسازی، بدر آمده و شگردی دگرسان یافته است. درون مایه روایت‌ها با پیوندی اندام وار (organic)برهم استوار شده‌اند. پرسوناژها آن‌جا که در بند animism و خرافه‌پرستی‌اند یا آن هنگام که بهای دانستگی خویش را در بند میپردازند همه آماج یگانه‌ای دارند، اصالت انسان.
فروشگاه اینترنتی30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی