30بوک
کتاب عمومی
اقتصادی
عمومی
سرمایه در قرن بیست و یکم

سرمایه در قرن بیست و یکم (گالینگور)(وزیری)

(2)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
283

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سرمایه در قرن بیست و یکم

انتشارات طرح نقد منتشر کرد:
این کتاب شفقت نامه یک متفکر مصلح و خیرخواه برای سرمایه داری است، مثل نسخۀ یک پزشک. تفاوت مارکس و پیکتی در این بود که مارکس بیماری را تشخیص داد و درمان آن را در تسریع مرگ بیمار دانست و اگر خود هم برای قتل بیمار اقدامی نکرد سرانجامِ کارِ بیمار را مرگ دانست و از این مرگ استقبال کرد و راهی برای علاج آن نشان نداد؛ گفت این بیماری آن اندازه ذاتی و در حال پیشروی است که این بیمار، بهبود نایافتنی است، پس بهتر است او را بکشیم یا صبر کنیم تا از شدت بیماری بمیرد. اما پیکتی مثل یک پزشک متعهد می گوید این سیستم بیمار است و بیماریش جدی است ولی البته قابل درمان است و نسخه آن را هم می دهد.
و می دانیم که وظیفه پزشک آن است که بر همان 5 درصد احتمال بهبودی بیمارش متمرکز شود نه بر 95 درصد احتمال مرگ او؛ که اگر پزشک بخواهد بر 95 درصد احتمال مرگ بیمارش متمرکز شود، دیگر درمانی را پیشنهاد نخواهد کرد. پزشک باید با شناخت دقیق بیماری و پیشرفتگی آن، تمام تلاش خود را بر همان 5 درصد احتمال بهبود متمرکز کند؛ در غیر این صورت هیچ پزشکی در پی درمان بیماران صعب العلاج نخواهد رفت.
پیکتی پزشکی است که بر احتمال بهبود متمرکز شده است و مارکس پزشکی بود که بر احتمال مرگ متمرکز شده بود و دقیقا تفاوت مصلحان با انقلابیان در همین است که، مصلحان بر احتمال بهبود متمرکز می شوند و انقلابیان بر احتمال مرگ.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی