تام گیتس (5)(خیلی فوق العاده است)

(0)
نویسنده:

1,600,000ریال

1,440,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
150

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تام گیتس

انتشارات آرشیو روز منتشر کرد:
دوست دارم توی سفر تفریحی مدرسه شرکت کنم (البته اگر بتونم فرم رضایت نامه رو پیدا کنم) دلیا هم می خواد من برم. «تو هنوز اینجایی؟»
اونجا یه عالمه کار با حال میشه کرد.
مثلاً:
میشه قایق ساخت.
نصف شبا دورهمی بگیریم.
حیوونای جالب و عجیب طبیعت رو تماشا کنیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

تام گیتس 5 (خیلی فوق العاده است)

تام گیتس 5

تام گیتس مجموعه‌ای از کتاب‌های داستانی است که لیز پیشون آن را به شکل یک دفتر خاطرات مصور و در واقع تلفیقی از متن و تصویر منتشر کرده است. این مجموعه کتاب، داستان پسری به نام تام گیتس است. اولین کتاب این مجموعه با نام دنیای درخشانِ تام گیتس در سال 2011 منتشر شد و برندۀ جایزۀ کتاب بامزۀ رولد دال، جایزۀ کتاب خانۀ قرمز و جایزۀ کتاب کودک واتراستونز شد. تا سال 2020 بیش از 11 میلیون نسخه از این مجموعه در سراسر جهان به فروش رفت و به بیش از 44 زبان ترجمه شده است. لیز پیشون جلد پنجم این مجموعه را با عنوان «خیلی فوق‌العاده است» در سال 2013 منتشر کرد.

معرفی کتاب تام گیتس 5 اثر لیز پیشون 

کتاب تام گیتس 5 اثر لیز پیشون با ترجمۀ مرجان ایزدی یکی دیگر از دفترچه‌های خاطرات خنده‌دار و مصور تامِ ۱۰ ساله است. مجموعه کتاب‌های تام گیتس داستان گرفتاری‌ها و دردسرهای تام شیطان و خرابکار و خلاص شدنش از این دردسرهاست که آن‌ها را به شکل یادداشت‌های روزانه و خاطرات به زبانی طنز با تصویرهای جالب روایت می‌کند. شخصیت اصلی این کتاب تام است که بیشتر از تکالیفش به شیطونی و بیسکویت اهمیت می‌دهد و برای همین چشمان همه از جمله معلمش آقای فولرمن، مارکوس ملدر مزاحم و خواهران بداخلاقش مثل دلیا همیشه به او است.

تام یک نوجوان معمولی است، اغلب دردسر درست می‌کند، دیر به مدرسه می‌رسد و زمانی که باید به درسش توجه کند در کتاب‌هایش خط‌خطی می‌کند و کتاب‌های کمیک می‌خواند. اما وقتی جای او را عوض می‌کنند و جلوی کلاس بغل دست اِمی - دختر باهوش کلاس - و مارکوس که از نظر تام کمی احمق است می‌نشانند همه چیز تغییر می‌کند. 

مجموعه کتاب‌های تام گیتس ترکیبی از کتاب‌های کمیک و دفترچه خاطرات است که با تصاویر و نقاشی‌‌های بامزه و جذاب خواننده را ساعت‌ها سرگرم می‌کند. زبان طنز کتاب‌ برای بچه‌های دبستانی بسیار جذاب است،‌ البته بد نیست بدانید که اگر تام دست به خرابکاری‌ای بزند در آخر حتماً گیر می‌افتد و به سزای عملش می‌رسد. کتاب با دست‌خط تام نوشته شده و پُر از نقاشی‌های بامزۀ اوست. 

خلاصه داستان

تام حدوداً ده ساله، کوچک‌ترین فرزند فرانک و ریتا گیتس، و برادر کوچک‌تر دلیا است. او در مدرسۀ ابتدایی اوکفیلد و در کلاس اف‌5 درس می‌خواند. معلمش آقای فولرمن، و مدیر مدرسه‌اش آقای کین است. تام در کلاس در کنار مارکوس و اِمی پورتر می‌نشیند. مارکوس دائماً در کلاس تام را اذیت می‌کند، اما تام بدش نمی‌آید با امِی دوست شود. او همچنین یک دوست و همکلاسی بسیار صمیمی به نام دریک فینگل دارد که با هم همسایه نیز هستند.

تام یک همسایۀ دیگر هم به اسم جون جونز دارد که سربه‌سر تام می‌گذارد و از گروه موسیقی او بیزار است. پدربزرگ و مادربزگ پدری‌اش فرانک و باب هستند که تام به آن‌ها «فسیل‌ها» می‌گوید. پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش را نیز «چروک‌ها» صدا می‌زند. تام و دریک عضو یک گروه موسیقی به نام Dog Zombies هستند. در این گروه تام گیتار می‌نوازد، دریک کیبورد می‌زند و همکلاسی‌شان نورمن واتسون نیز طبل می‌زند. 

در جلد پنجم تام گیتس یک خبر هیجان‌انگیز به گوش او می‌رسد! آقای فولرمن اعلام می‌کند که کلاسشان قرار است به یک سفر دسته جمعی برود و تام هم واقعاً هیجان‌زده شده است اما حالا برگۀ رضایت والدینش را پیدا نمی‌کند. 

خواندن کتاب تام گیتس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مجموعه کتاب‌های تام گیتس مناسب بچه‌های 7 تا 12 سال است و حال و هوایی مثل کتاب خاطرات یک بچه چلمن دارد. بعلاوه این کتاب بسیار مناسب بچه‌های کم‌خوان است که خیلی راحت با داستان تام گیتس سرگرم خواهند داشت.

درباره نویسنده کتاب تام گیتس

تام گیتس 5

لیز پیشون در سال 1963 به دنیا آمد. او نویسنده و تصویرگر بریتانیایی کتاب‌های کودکان و نوجوانان است که بیشتر به‌خاطر مجموعۀ تخیلی، کمدی، رئالیستی طنز‌آمیزش به نام تام گیتس شناخته شده است. مجموعه کتاب‌های تام گیتس به 43 زبان ترجمه شده و بیش از یازده میلیون نسخه از این مجموعه در سراسر دنیا به فروش رفته است. 

پیشون در لندن به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ طراحی گرافیک از دانشکدۀ هنر کامبرول دریافت کرد. کارش را بین سال‌های 1987 تا 1990 به عنوان مدیر هنری شروع کرد. مجموعۀ پرفروش او به نام تام گیتس اولین بار در سال 2011 منتشر شد. در حال حاضر مجموعۀ تام گیتس 19 جلد دارد و همچنین یک کتاب ویژۀ ۱ پوندی برای روز جهانی کتاب در سال 2013 با نام کتاب‌ فعالیت‌های تام گیتس و کتاب موسیقی تام گیتس منتشر شد. پیشون در سال 1990 ازدواج کرد. در حال حاضر او سه فرزند دارد و در برایتون زندگی می‌کند.

امتیازات

کتاب تام گیتس 5 از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

یک مجموعۀ تلویزیونی انیمیشنی بر اساس کتاب‌های تام گیتس در سال 2021 از شبکۀ اسکای پخش شد.

تحلیل سی بوک از کتاب تام گیتس 5

خوانایی کتاب و روان بودن 
تام داستان زندگی روزمره‌اش، تلاش‌هایش برای تحت تأثیر قراردادن امی پورتر، گروه موسیقی مورد علاقه‌اش و همۀ بهانه‌هایی را که برای انجام ندادن تکالیف یا ورزش یا شنا یا دیر رسیدن به مدرسه می‌آورد برای ما به زبانی طنز و به‌شکلی بامزه تعریف می‌کند. او آن‌قدر برای انجام تمام این کارها تلاش می‌کند که واقعاً تعجب می‌کنید چرا نصف این تلاش‌ها را برای انجام تکالیفش به‌خرج نمی‌دهد. البته در آن صورت دیگر نه تام گیتسی بود و نه دفترچۀ خاطرات جذاب و بامزۀ او.
لیز پیشون در این کتاب با به تصویر کشیدن زندگی جالب این نوجوان خوانندگان را ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب تام گیتس 5 و مجموعه کتاب‌های تام گیتس را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی