30بوک
سیاسی
عمومی
ایده ی جمهوری

ایده ی جمهوری

(0)

1,220,000ریال

1,098,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
248

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ایده ی جمهوری

انتشارات میردشتی منتشر کرد:
کتاب ایده‌ی جمهوری (مجموعه شکل - زندگی) به قلم مائوریتزیو ویرولی و نوربرتو بوبیو و با ترجمه عرفان آقایی به چاپ رسیده و در مقدمه کتاب نیز آمده:
امروز از جمهوری چه مانده است و از میراث ازکف‌رفته‌اش چه‌چیز ارزش احیا دارد؟ چقدر آرمان و چقدر واقعیت؟ به چه باید امید و از چه باید بیم داشت؟ امید به تحقق آرمان‌های جمهوری و بیم از تجسد شبح فاشیسم که از گوشه و کنار جهان سرک می‌کشد؟
دو اندیشمند مطرح علوم سیاسی، در گفت وگویی روشن و سرزنده، وضع امروز سیاست جهان را به محک میراث اندیشه‌ی سیاسی و تجربه‌ی حکومت‌های دیروز به بحث می‌گذارند.
برشی از کتاب
آیا ایتالیای دوره‌ی فاشیسم کماکان وطن بود یانه؟ خیلی‌ها می‌گفتند ایتالیای فاشیستی را وطن را نمی‌دانند. پیرو کالاماندری مدام در خاطراتش می‌گوید فاشیسم ایده‌ی وطن را ربوده است. در هم اوت 1943، چند روز بعد از سقوط فاشیسم می نویسد:
یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های فاشیسم کشتن هر نوع حسی به وطن بود . واژه «وطن» بیست سال مردم را سرشار از نفرت کرده بود: با گستاخی و وقاحت طوری از ایتالیا حرف می‌زدند که انگار چشم همه‌ی دنیا به رم است؛ این واژه نوای اقتدارگرایی تهدید‌آمیزی بود که به درد تئاترهای خیمه‌شب‌بازی می‌خورد که پر بود از سخنرانی‌های دوچه یا اطلاعیه‌های گوینده‌ی رادیو. آنقدر واژه «وطن» را خراب کرده بودند که آدم جرئت نمی‌کردحرف از وطن‌پرستی بزند، چون حتی کسی که معده‌اش سنگ را هم خرد می‌کرد، باز او پس از هضم این واژه بر نمی‌آمد. انگار خارجی ها مملکت را اشغال کرده بودند: ایتالیایی‌های فاشیست که در سرزمین ما خیمه زده بودند خارجی بودند. اگر آن‌ها ایتالیایی بودند. لابد مانبودیم.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی