دشمن عزیز (جیبی)

(0)
نویسنده:

1,490,000ریال

1,341,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دشمن عزیز

انتشارات سفیر قلم منتشر کرد :
جین وبستر در سال 1876 در روستای فردونیا ایالت نیویورک آمریکا به‌دنیا آمد. مادر جین وبستر، آنی مافت وبستر، خواهرزاده مارک تواین و پدر او چارلز لوتر وبستر، مدیر مالی مارک تواین و ناشر بسیاری از کتاب‌های وی بود. او تنها فرزند خانواده‌ای بود که به ادبیات و نشر اندیشه و فرهنگ توجه ویژه‌ای داشتند.
جین وبستر سه سال پس از موفقیت بی‌نظیر رمانش بابا لنگ‌دراز اقدام به نوشتن ادامه‌ی آن ماجراها کرد و رمان دشمن عزیز را در سال 1915 نوشت که به اندازه‌ی قبلی شهرت پیدا کرد. این کتاب، بلافاصله به مدت ده هفته در رأس کتاب‌های پرفروش آمریکا در سال 1916 قرار گرفت.
می‌توان گفت دشمن عزیز ادامه‌ی بابا لنگ‌دراز است، با این تفاوت که این بار سالی مک‌براید، دوست پرشور و احساساتی جودی ابوت، شخصیت اصلی داستان است، داستانی که در خلال نامه‌نگاری‌های سالی عشق او را با شخصیت‌ دیگر این کتاب لو می‌دهد. جین وبستر در 11 ژوئن 1916 پس از به دنیا آوردن دخترش بر اثر تب زایمان درگذشت.
جین وبستر سبکی ساده داشت و دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی‌اش را در نوشته‌هایش مطرح می‌کرد. از خصوصیات مهم سبک او این است که مخاطبانش در محدوده سنی خاصی قرار نمی‌گیرند. از این دیدگاه شیوه نگارش جین وبستر بسیار شبیه مارک تواین است.

داستان کتاب دشمن عزیز در اوایل قرن بیستم، در روستایی از ناحیه‌ی دوتچس نیویورک اتفاق می‌افتد و نویسنده با مهارت خودش مشکلات اجتماعی آن دوران را به‌خوبی در رمانش به نمایش می‌گذارد. او از وضعیت یتیمان در نوانخانه‌ها و ارزش کار زنان در جامعه سخن بگوید. قهرمان داستان بابا لنگ دراز، جودی ابوت که الان ازدواج کرده است تصمیم دارد پرورشگاه جان گریر که در آن بزرگ شده است را بازسازی کند.
چرا باید کتاب دشمن عزیز را مطالعه کنیم؟
کتاب دشمن عزیز روند رشد یک زن را در اوایل قرن بیستم برای ما روایت می‌کند. مشکلات آن دوران را برای ما آشکار می‌کند و در فضای شاد و صمیمی به ما درس‌هایی از زندگی می‌دهد.
خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟
اگر شما از طرفداران کتاب جودی ابوت هستید حتما این دخترک و همکلاسی صمیمی‌اش، سالی مک براید را یادتان هست. دارید. اگر دوست دارید بدانید بعد از تمام شدن کالج چه اتفاقی برای این دختران افتاد و سرنوشت آن‌ها چه شد می‌توانید کتاب دشمن عزیز را بخوانید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی