داریوش در سایه اسکندر

(18)
نویسنده:

2,500,000ریال

2,250,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1851

علاقه مندان به این کتاب
31

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب داریوش در سایه اسکندر

انتشارات ماهی منتشر کرد:
همدلی مؤلفان باستان با اسکندر مقدونی آشکار‌کردن شخصیت رقیب او، داریوش سوم، را بی‌نهایت دشوار ساخته است، چون حتی وقتی به داریوش اشاره می‌کنند، همچنان از اسکندر سخن می‌گویند. آنچه از آخرین پادشاه هخامنشی و زندگی‌اش «می‌دانیم» در چند کلمه خلاصه می‌شود: نام پدرش، نام همسرش، مادرش، دخترانش، پسرش، خودش پیش از جلوس به تخت سلطنت، اطلاعاتی اندک درباره‌ی موقعیت او در دربار پیش از جلوس به تخت سلطنت، نام نبردهایی که در آن شکست خورده، تاریخ مرگش و سنش به هنگام مرگ. هدف کتاب حاضر در واقع توضیح این نکته است که چرا داریوش، در کنار بسیاری دیگر، محکوم به جای‌گرفتن در قلمرو فراموشی تاریخی است. پی‌یر بریان، استاد و محقق مطالعات هخامنشی و تاریخ اسکندر در کلژ دو فرانس، در این کتاب به بررسی دقیق تمام آثار مربوط به آن دوران می‌پردازد، از تواریخ یونانی و روایات مورخان اسکندر گرفته تا آثار اخلاق‌محور تاریخ‌نویسان رومی، رسائل ادبای قرون وسطی و عصر رنسانس و نیز کتب تاریخی و ادبی شرقی، یعنی از تاریخ اسکندر و داریوش تا قصه‌ی سکندر و دارا. داریوش در سایه‌ی اسکندر را می‌توان ادامه و مکمل کتاب دیگر بریان، با نام امپراتوری هخامنشی، دانست.
پی‌یر بریان، ایران‌شناس و مورخ برجسته‌ی عصر هخامنشی، در 30 سپتامبر 1940 در شهر آنژه‌ در فرانسه متولد شده است. او در سال‌های 1960 تا 1965 در دانشگاه پوآتیه به تحصیل رشته‌ی تاریخ پرداخت. بریان پژوهشگر و استاد تاریخ و تمدن جهان هخامنشی و تاریخ دوره‌ی اسکندر مقدونی در کلژ دو فرانس است. او بنیان‌گذار وبگاه پژوهشی achemenet.com و همچنین دارای مدرک افتخاری از دانشگاه شیکاگو است. پژوهش‌های بریان اغلب معطوف بر هخامنشیان، اسکندر و عصر هلنیستی است. مهم‌ترین کتاب او، تاریخ امپراتوری هخامنشیان است که در واقع جلد دهم از مجموعه‌ای است به نام تاریخ هخامنشیان در دانشگاه خرونینگن هلند.
ناهید فروغان در سال 1326 در تهران متولد شد. او در 1344 وارد دانشکده‌ی حقوق دانشگاه تهران شد. فروغان پس از آن‌که در 1348 از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد تا چند سال به کارهای حقوقی پرداخت. او ترجمه را از سال 1356 آغاز کرد و تاکنون نیز این حرفه را ادامه داده و کتاب‌های تاریخی و ادبی متعددی را ترجمه کرده است، ازجمله: تاریخ جنبش کارگری اروپا، وانهاده، دوستش داشتم، تاریخ امپراتوری هخامنشی، وحدت سیاسی و تعامل فرهنگی در شاهنشاهی هخامنشی، داریوش در سایه‌ی اسکندر، کلمات، گرگ مغول و... در کارنامه‌ی فروغان در عرصه‌ی ترجمه دریافت جایزه‌ی کتاب فصل و جایزه‌ی ترجمه سفارت فرانسه نیز به چشم می‌خورد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی