تیم ارزش است

(0)
نویسنده:

1,050,000ریال

945,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
235

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تیم ارزش است

انتشارات مون منتشر کرد:
امروزه دنیای تجارت و کسب‌وکار با چالش‌های بسیاری مواجه شده است؛ چالش‌هایی جدید و جدی که نیاز به بررسی موشکافانه و ارائۀ راهکارهایی تخصصی و کارآمد دارند. گودین در جدیدترین کتابش به عمدۀ این معضلات و چالش‌ها پرداخته که نمونه‌های آن عبارت‌اند از: چالش‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای که سر راه تیم‌ها و رهبران قرار می‌گیرد؛ تغییرات چشمگیری که دنیای اقتصاد و کسب‌وکار با آن‌ها مواجه شده، مثل دورکاری بعد از کووید-19، گسترش غیرقابل‌کنترل هوش مصنوعی و پر کردن جای نیروی انسانی، رکودهای مالی و اقتصادی در سطح جهان، جابه‌جایی ارزش پول کشورها، وضعیت ناپایدار ارزهای دیجیتال و...؛ اینکه امروزه حقوق و مزایا توانشان را در حفظ وفاداری، تلاش، مسئولیت‌پذیری و رضایت شغلی افراد از دست داده‌اند، و موارد دیگر. گودین در طول کتاب راهکارهایی را برای مواجهه و مقابله با معضل‌های بالا ارائه می‌دهد تا به اهمیت مهیا کردن شرایط بهترین شغل ممکن و افزایش انگیزه، همدلی، تیم‌سازی و از همه مهم‌تر، ارزش نیروی انسانی، تأکید کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب تیم ارزش است اثر ست گودین

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب تیم ارزش است از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب تیم ارزش است از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب تیم ارزش است:

کتاب تیم ارزش است اثر ست گودین، پیشگام در صنعت تجارت و نویسندهٔ مشهور است. نویسنده در این کتاب به اهمیت افزایش انگیزه، همدلی، تیم‌سازی و از همه مهم‌تر، ارزش نیروی انسانی در محیط کاری تأکید کرده است و نشان می‌دهد که چطور می‌توان در محیط کار تفاوتی ایجاد کرد و تغییری در زندگی خود و دیگران به‌وجود آورد. انگیزهٔ این کتاب، نشان دادن تغییراتی است که می‌توانیم برای بهتر شدن در کار و زندگی به کار ببریم.

چرا باید کتاب تیم ارزش است را بخوانیم؟

در دنیایی که کارکردن تبدیل به پروسه‌ای خسته‌کننده و یکنواخت شده است کتاب تیم ارزش است، پیامی قدرتمند را به گوش هر رهبر و مدیری می‌رساند. این کتابی است که حتماً باید آن را بخوانید چون با خواندن آن متوجه می‌شوید چطور می‌توان روابط بهتری بین کارفرما و کارمند ایجاد کرد. اگر مدیر هستید با خواندن این کتاب متوجهٔ ارزش تیم و کار تیمی می‌شوید و اگر کارمند باشید، می‌توانید با کمک این کتاب در کار و زندگی هدفمند شوید.

جملات درخشانی از کتاب تیم ارزش است:

«اگر حواستان جمع باشد، همین حالا هم قضیه را می‌دانید: کار فقط کارکردن نیست. اگر رئیس هستید، احتمالاً خسته، گیج و بسیاری چیزهای دیگر شده‌اید، و شاهد فرصت‌های ازدست‌رفته و وعده‌های بربادرفتهٔ زیادی بوده‌اید. اگر هم برای رئیس کار می‌کنید، حدسم این است که بازهم همین احساس را دارید. مشکل درون ماست. ما به دلیل تصمیماتی که سال‌ها پیش ندانسته گرفته‌ایم، به سبب تلقیناتی که به هم تحمیل می‌کنیم، و به علت این واکنش افتضاحمان که وقتی اوضاع سخت شده دو برابر کار می‌کنیم، در بدتر کردن اوضاع هر روز بهتر و بهتر می‌شویم. کتاب حاضر دربارهٔ دوراهی کوچکی است در مسیر ما؛ دربارهٔ تصمیمی که همه باید بگیریم. هرکدام از ما می‌توانیم به روش خودمان عمل کنیم، اما انتخاب درست همیشه یکی است: رهبری کردن، خلق‌کردن کاری معنادار، و مشاهدهٔ اینکه اگر بخت یارمان باشد و این خلق‌ کردن را با همکاری آدم‌حسابی‌ها پیش ببریم، چه معجزه‌ای اتفاق می‌افتد. ما می‌توانیم هم عالی عمل کنیم و هم بهتر. اصلاً این تنها راه به‌دردبخورِ حرکت روبه‌جلوست. می‌توانیم بهترین شغل ممکن را درست کنیم، و بهترین تجربه‌ای را که در تصور مشتری می‌گنجد؛ و سازمان‌هایی را بسازیم که مولد، تاب‌آور و قوی هستند.»

«در پایان زمستان طولانی، اگر هوا یاری کند و گل‌ها شکوفه داده باشند، زنبورهای عسل را همه‌جا می‌توان دید. هر زنبور در هماهنگی کامل با بقیه کار می‌کند و می‌کوشد بیشترین مقدار شهد را جمع کند و بیشترین آورده را برای ذخیرهٔ عسل کندو داشته باشد. بعد، انجمن یاران ملکه اتاقی مخصوص تخم‌گذاری می‌سازند. ندیمه‌ها به ملکه می‌گویند تخم‌هایش را در آنجا بگذارد و یکی از زنبورهای نوزاد را آن‌قدر با شهد سلطنتی تغذیه می‌کنند تا به ملکهٔ دیگری تبدیل شود. حالا صحنه برای اجرای آهنگ رشد مهیاست. نویسنده و زنبورداری به نام ژاکلین فریمن دربارهٔ این لحظه‌ٔ جادویی می‌‌نویسد یکی از مراحل کمتر شناخته‌شده در زندگی زنبورهای عسل است. روزی که ملکهٔ جدید قرار است به دنیا بیاید، ملکهٔ فعلی و نیمی از زنبورهای کندو، یعنی قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین کارگرهای ملکه، دسته‌دسته کندو را ترک می‌کنند. تنها در عرض چند دقیقه، ده‌ها هزار زنبور که بدون حضور رئیسی با هم هماهنگ شده‌اند، از کندو پرواز می‌کنند.»

«اما چطور از نیاز به احساس امنیت که فلجمان می‌کند، فراتر برویم؟ ما به خودمان تلقین کرده‌ایم که وظیفه‌شناسی شغلی را گرامی بداریم و کاری را که به ما گفته شده، انجام دهیم. ما سازمان‌های عظیمی ایجاد کرده‌ایم تا کالاها و خدماتی مافوق تصور انسانی ارائه دهیم، درحالی‌که هم‌زمان برای فروش این کالاها و خدمات احساس ناکافی بودن و حسادت را به بازار هدف تزریق می‌کنیم. به هم وعده می‌دهیم اگر از رؤیاهایمان و از روحمان دست بکشیم، می‌توانیم چیزهایی را بخریم که به ما احساس رضایت می‌دهند و جایگاهمان را بالا می‌برند؛ یا دست‌کم از یادمان می‌برند که از چه چیزهایی دست کشیده‌ایم. این وعده تا نیم قرن پیش جواب می‌داد، اما امروزه پوچ بودنش عیان شده است. اما راه دیگری هم هست؛ نوع دیگری از رشد و نوع بهتری از امنیت. و آن راه انجام کاری است که معنادار باشد. خلق یک تفاوت، سهیم بودن در چیزی مهم، و انجام کاری که به آن افتخار می‌کنیم. آهنگ معنا همین است. همان چیزی است که به مردم انگیزه می‌دهد تا کاری را انجام دهند که روندش خودکار نمی‌شود، ماشینی نمی‌شود یا برون‌سپاری نمی‌شود. و همین آهنگ است که انسان‌ها را مشتاق به همخوانی می‌کند.»

تحلیلی بر کتاب تیم ارزش است‌:

واقعیتِ بدیهیِ دنیای امروز این است که ما وارد دوران فراصنعتی شده‌ایم؛ دورانی که دنیای کامپیوترها و اینترنت برای‌مان به ارمغان آورده است ولی تمام این‌ پیشرفت‌ها مستلزم آن است که بتوانیم از چنین منابع مهم و تأثیرگذاری استفاده کنیم. نکتهٔ قابل‌توجه این است که همین پیشرفت ما را در معرض دانش، داده و انواع اطلاعات قرار داده است و بیماری کرونا نیز دورکاری را وارد محیطِ کار کرد و گاهی تمام این‌ها از کنترل انسان به‌خصوص در محیط کاری خارج می‌شود. ست گودین در این کتاب به ما می‌گوید چطور باید با تغییرات محیطی کار و زندگی سازگار شویم و با این داده‌های عظیم اطلاعات و داده کنار بیاییم. او معتقد است مدیران هشیار سعی می‌کنند این تغییرات را با قوانین سخت، اخراج، نظارت و جلسات اجباری اصلاح کنند و کارمندان با استعفای بی‌سروصدا و کارکردن به اندازهٔ دستمزد خود، به این وضعیت پاسخ می‌دهند. اما لازم نیست وضعیت این‌گونه باشد. ست گودین نویسندهٔ افسانه‌ای کسب‌وکار، در کتاب تیم ارزش است به قلب آنچه ما را گرفتار کرده دست برده است و به ما نشان می‌دهد ریشهٔ چنین روندهایی چیست و ما را به چالش می‌کشد تا بتوانیم برای تیم ارزش قائل شویم و راه‌وروش‌مان را تغییر دهیم. ست گودین با تکیه بر تحقیقات گسترده‌ای از ده‌هزار نفر و از 90 کشور، ویژگی‌های جهانی بهترین تجربیات شغلی را آشکار کرده است و در این کتاب به مدیران و علاقه‌مندان نشان می‌دهد که آنچه مردم می‌خواهند لزوماً دستمزد بیشتر نیست بلکه فرصتی برای ایجاد تفاوت، انجام کاری با اهمیت، برخورد درست و بااحترام در محیط کار و پیش رفتن فراتر از انتظارات است.

اگر از خواندن کتاب تیم ارزش است لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• گاو بنفش اثر پرفروش و مشهور ست گودین نویسندهٔ آمریکایی است. او در این کتاب نظریهٔ گاو بنفش را به علاقه‌مندان حوزهٔ کسب‌وکار معرفی است. این نظریه به شما می‌گوید که چطور می‌توانید در تجارت متفاوت باشید و تفاوتی ایجاد کنید که همیشه در ذهن مشتری ماندگار شود تا بین انتخاب‌های بیشمار در بازار، محصول شما را انتخاب کند. 

• مهره حیاتی اثر دیگری از ست گودین نویسندهٔ آمریکایی است. این کتاب یکی از جالب‌ترین کتاب‌های ست گودین است که در حوزهٔ کسب‌وکار نوشته شده و نویسنده در آن دربارهٔ نقشی غیر از کارفرمایی و کارمندی صحبت می‌کند. این کتاب در سال 2015 در فهرست بیست کتاب برتر حوزهٔ کسب‌وکار قرار گرفت.

• الفبای چیرگی اثر دیگری از ست گودین نویسندهٔ آمریکاییِ حوزهٔ کسب‌وکار است. این کتاب کم‌حجم اما قدرتمند حاوی پیام‌های مهمی برای انتقال مفاهیم کسب‌وکار است. نویسنده در این کتاب نکته‌هایی را که در کودکی آموخته بودید به شما یادآوری می‌کند و با زبانی ساده و تصاویر جالب می‌کوشید مفاهیم پیچیده و ارزشمندی را آموزش دهد.

دربارۀ ست گودین‌: نویسندهٔ آمریکایی

تیم ارزش است

ست گودین نویسندهٔ آمریکایی و مدیر سابق شرکت تجارت دات کام است. گودین پس از ترک شرکت اسپیناکر در سال 1986، از بیست‌هزار دلار پس‌انداز خود استفاده کرد و شرکت ست گودین پروداکشن را تأسیس نمود که کارش عمدتاً بسته‌بندی کتاب بود. او سپس با مارک هرست آشنا شد و شرکت یویودین را در سال 1995 تأسیس کرد. پس از چند سال گودین تجارت بسته‌بندی کتاب را به کارمندانش فروخت و بر روی پیشرفت شرکت یویودین تمرکز کرد و مفهوم بازاریابی مجوز را ترویج داد. در مارس سال 2006 گودین سایت Squidoo را به راه انداخت و در سال 2008 این سایت، در فهرست 500 سایت پربازدید جهان قرار گرفت. در سال 2014 دیگر به‌نظرش این سایت از لحاظ مالی مقرون‌به‌صرفه نبود و آن را به HubPages فروخت. گودین طی این سال‌ها کتاب‌های زیادی در زمینهٔ کسب‌وکار نوشت. کتاب گاو بنفش او یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزهٔ کسب‌وکار است که بیش از صدوپنجاه‌هزار نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفت.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی